Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaako Nokia Lumia 610 vai 710 ?

Vierailija
29.05.2012 |

Ensimmäinen älypuhelin on hankintalistalla ja ajattelin ostaa Nokian. Budjettiini sopivia vaihtoehtoja ovat Lumia 610 ja 710.

Onko kokemuksia? Kumpaa suosittelette? 610:ssa on parempi akku, mutta 710:ssa parempi prosessori (kertoo vertailusivu).

Onko käytettävyydessä tai muissa asioissa merkittäviä eroja? Kiitos asiallisille vastaajille!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iphone paljon laadukkaampi ja monipuolisempi. Vaihdoin Nokiasta Iphoneen ja olen enemmän kuin tyytyväinen.

Vierailija
2/28 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovelluksista ei toimi 610:ssä mm. Skype. Angry Birds toimii sitten kun se tulee, näin on Nokiasta kerrottu. Gigantissa sanoivat ettei NokiaTv toimi (josta voi katsoa esim. yle areenan tai Katsomon Tv-klippejä) mutta sekään ei taida olla totta.

610 minusta paljon paremman näköinen vaikka onkin halvempi. Samaa mieltä olivat myös Gigantissa. 710 on vähän muovisen oloinen ja hitusen kevyempi myös. 610 on normaalikäytössä ihan yhtä nopea kuin 710:kin. Ei siis pätki mitenkään.

Hintaero ei ole niin suuri etteikö sen muovisen 710:n voisi ostaa, riippuu mitä haluaa puhelimelta. Siinä on ihan sama prosessori ja yhtä paljon muistia kuin Lumia 800:ssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös Samsung Galaxy Gio hieman päälle satasella ja Samsung Galaxy Ace parillasadalla eurolla.

Samat ominaisuudet kuin muissakin älypuhelimissa, hyvine ja huonoine puolineen, näissä halvemmissa malleissa hieman pienemmät näytöt kuin huippumalleissa ja vanhemmat prosessorit.

http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/S5660GRE…

http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/S5830BLA…

Tero

Vierailija
4/28 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumia harkinnassa, mutta kiinnostaisi kuulla käyttökokemuksia. Ei siis kommentteja iPhonen paremmuudesta :)

Vierailija
5/28 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo käyttää, ihanan iso se ruutu (toisin kuin mun entisessä :D ) Ihan hyvä kamera, netissä selailu helppoa ja tekstiä voi helposti isontaa.. OOn tykänny vaikka aluksi olin vastaan koko Lumiaa (Haaveissa oli Samsung galaxy s 2, ku se oli niiiiin kiva liikkuvine taustakuvineen ja hauskoineen sovelluksineen.. )

Mutta loppujen lopuksi käytän puhelinta vain txt ja soittamiseen, joten Lumia oli käypä ja halpa vaihtoehto :)

Vierailija
6/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö käytä nettiä?

Helppo käyttää, ihanan iso se ruutu (toisin kuin mun entisessä :D ) Ihan hyvä kamera, netissä selailu helppoa ja tekstiä voi helposti isontaa.. OOn tykänny vaikka aluksi olin vastaan koko Lumiaa (Haaveissa oli Samsung galaxy s 2, ku se oli niiiiin kiva liikkuvine taustakuvineen ja hauskoineen sovelluksineen.. )

Mutta loppujen lopuksi käytän puhelinta vain txt ja soittamiseen, joten Lumia oli käypä ja halpa vaihtoehto :)

Vierailija
7/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö käytä nettiä?

Vierailija
8/28 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kalliimpi]

Vierailija
9/28 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettele kirjottaan. mitä meinaat sanalla parmpi?

Vierailija
10/28 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti meillä vain negatiivistä kokemusta Lumiasta. Ostimme pojallemme (16 v.) Lumia 710 ja 3vkon käytön jälkeen akku ei enää alkanut latautumaan. Lähetimme puhelimen huoltoon josta 3vkon kuluttua tuli vastaus....Piirilevy irronnut.Soitimme Nokian asiakaspalveluun ja selitimme tilanteen että miten on mahdollista kun puhelimessa ei ole minkään näköistä kolhaisun tai saati käytön jälkeä. sieltä vaan sanottiin ettei asialle voi mitään kun huolto on näin tutkinut. Että se siitä Lumian kokeilusta. Mutta varmaa on ettei meidän perheeseen enää Nokialaista hankita. Ja en enää yhtään ihmettele Nokian huonoa menestystä.

Vierailija
11/28 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin viikon käytön jälkeen huoltoon, koska vastapuoli ei kuullut mun puhetta ja akku lopetti lataamisen.. Kahden viikon päästä sain uuden laturin ja puhelin toimii, mutta pitää olla tosi hyvin korvalla tai muuten ei puhe kuulu kunnolla toiseen päähän.

Olis pitänyt ottaa pienempi malli, ei viiti ottaa lenkille taskuun kun on niin iso rotjale.

Vierailija
12/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iphone :)

...vertaa Lumia 610 hintaa iPuhelimeen ja mieti sitten. Se on upea puhelin, kannattaa tutustua!

Vierailija
13/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti meillä vain negatiivistä kokemusta Lumiasta. Ostimme pojallemme (16 v.) Lumia 710 ja 3vkon käytön jälkeen akku ei enää alkanut latautumaan. Lähetimme puhelimen huoltoon josta 3vkon kuluttua tuli vastaus....Piirilevy irronnut.Soitimme Nokian asiakaspalveluun ja selitimme tilanteen että miten on mahdollista kun puhelimessa ei ole minkään näköistä kolhaisun tai saati käytön jälkeä. sieltä vaan sanottiin ettei asialle voi mitään kun huolto on näin tutkinut. Että se siitä Lumian kokeilusta. Mutta varmaa on ettei meidän perheeseen enää Nokialaista hankita. Ja en enää yhtään ihmettele Nokian huonoa menestystä.

eikö tuossa tapauksessa tulisi lähettää uusi puhelin tilalle? Itselläni edellinen Nokia kävi kahdesti huollossa lyhyen ajan sisällä ja toisella kertaa lähettivät jo ihan uuden puhelimen (samaa mallia tietenkin) ja se toimi kuin unelma. Sattunut vaan jokin maanantaikappale kohdalle, mutta niitä on joka merkillä.

Seuraavaksi hankin kytkyllä Lumia 920:n ensi keväänä :)

Vierailija
14/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimii täydellisesti mun Lumia 800 kanssa. iPhone ja PC ei toimi kuulemma niin hyvin yhdessä.

Vierailija
15/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokian Lumia 920 -älypuhelinten menekki on ollut niin huikea, että älypuhelimet ovat loppuneet jopa Microsoftin kaupoista.

Nokian Lumia 920 -mallin myynnin käynnistys alkaa muistuttaa jo Applen iPhone-huumaa.

Uuden Windows Phone 8 –puhelimen myynti käynnistyi perjantaina Yhdysvalloissa. Lumialla on ollut niin kova kysyntä, että ihmiset ovat jonottaneet kauppojen edessä ja älypuhelimet ovat paikoin jo loppuneet.

Nokian toimitusjohtaja Stephen Elop hehkutti lauantaina Twitter-viestissä kysynnästä. Hän lähetti kuvan, jossa ihmiset jonottavat jo toista päivää Nokia Lumia 920 –mallia AT&T:n myymälän edessä. Kuva on otettu Seattlessa.

Joistakin kaupoista Lumiat ovat loppuneet hyllyiltä. Verkkolehti WMPoweruser julkaisi kuvan, jossa Microsoftin myymälän oveen on ilmestynyt lappu, joka kertoo Nokia 920 –mallin loppumisesta.

Verkkolehden mukaan Twitter on täyttynyt viesteistä, jossa potentiaaliset Lumian ostajat jahtaavat laitetta.

Innostus on ollut suurta myös Australiassa. Verkkokauppa Mobicity myi ensimmäiset mallit nopeasti loppuun. Tilauksia tuli niin paljon, että verkkokaupan palvelimet kaatuivat.

Vierailija
16/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjouksessa 149€, onneksi en tehnyt kauppoja heti kun aloin laitetta harkitsemaan kun tällä viikolla olikin noin huipputarjous siitä :D

Vierailija
17/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi niistä kannattaa hankkia?

Vierailija
18/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skype ja AB, mutta 610:ssä on vähän niin ja näin koska prosessori ei ole tarpeeksi tehokas ja muistia on vähemmän.

AB Spaceä ei Windowsiin edes vielä saa.

Vierailija
19/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo 610 lähde mukaan.

T. Eräs kyselijä, ei ap

Vierailija
20/28 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, en lukenut aikaisempia kommentteja, joten toistoa saattaa tulla. Jos joku tätä vielä lukee, niin ei missään nimessä kannata enää ostaa Lumia 610, sillä se on kamalin puhelin mitä olen koskaan käyttänyt. Puhelin menee koko ajan Bing-hakupalveluun, vaikka ei painaisi mitään näppäintä, eikä asetusta saa huollon mukaan pois päältä. Radiota kun kuuntelee, niin puhelin täytyy sammuttaa kokonaan, että radio todella sammuu. Puhelin ei myöskään lukitu puhelun aikana, vaan sitä voi poskella painaa tietämättään soittajan pitoon vai katkaista puhelun. Asetuksista ei löydy perusjuttuja, kun niitä vaan ei ole. Aloitusnäytössä vilkkuu koko ajan jotain (tiedän, ne saa piilotettua), mutta on hieman hankalaa piilottaa pikavalinnat pois, kun niiden ideahan on olla helposti käytettävissä. Tässä muutama esimerkki huonosta järjestelmästä, kaikki viat eivät tule edes mieleen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi