Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

turhaa vouhotusta YO-juhlista

Vierailija
29.05.2012 |

En voi ymmärtää miten moisesta juhlasta saadaan aikaan hirveä haloo. Pelkällä Yo-todistuksella ei tee mitään, eikä ole yhtään sen aikuisempi. Täälläkin ihmiset pohtivat mikä on tarpeeksi juhlava puketumistyyli....vaatteet...? :p

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiksesta taas saa paperin, joka ei kerro yhtään mitään eikä takaa osaamista työstä puhumattakaan.

Vierailija
2/10 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se iso juttu, kun nuori on käynyt lukion hyväksytysti läpi. Ihan eri asia kuin esim. rippikoulu, jota myös juhlitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi juhlia yleensä mitään, naimisiin menneet todennäköisesti eroavat, jokaisellahan jo joka vuosi syntymäpäivä ja nimipäivä, miksi siis juhlia?

Kastettu lapsi todennäköisesti kuitenkin eroaa kirkosta ja turha muistaa vasta syntynyttä vauvaakaan kaikkihan me ollaan kerran synnytty ja koulukiusaaja siitä kuitenkin tulee.

Turha juhlia joulu, kun ei kerran uskota jeesukseenkaan tai vappua kun ei olla opiskelijoita tai työläisiä tai jos ollaan niin rahaa siihen ainoastaan menee tai juhannus, eieiei, joku hukkuu kuitenkin.

Eletään vaan tasaista arkea ja kuljetaan farkuissa kesät talvet, jos nyt akryllipaita vedetään t-paidan päälle syksyllä ettei palele.

Vedetään lärvitkin vaan ja ainoastaan vitutukseen ei ainakaan juhlistaaksemme jotain.

Hautaan sitä joudetaan kaikki, ilman juhlallisuuksia.

Vierailija
4/10 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-todistusko takaa työn saannin? salli nauraa. Kai olet tietoinen kuinka moni kevään YO jää ilman jatkokoulutuspaikkaa? Kaupan kassalle voi kokeilla töihin kun mitään muuta taitoa ei ole...ikävää, mutta totta. Niin aj itse aikoinani ammattikorkeakouluun(ammattikoulupohjalla) mennessäni olin huomattavasti pidemmällä kuin YO-luokkakaverit. Valmistuin vuosikurssini parhaana ja kiitos töitä on riittänyt amisajoista lähtien. ;)

Vierailija
5/10 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni ammatillisen tutkinnon suorittaneet ansaitsisivat ihan samanlaiset juhlat. Ammattikoulussakin on nuoria, jotka ihan tosissaan panostavat opintoihinsa ja hankkivat itselleen mieluisan ammatin.

Tämä ammattikoulun käyneiden jatkuva mollaaminen on aivan naurettavaa. Jos ihmiset olisivat niin oppineita ja sivistyneitä mitä antavat ymmärtää, niin pitäisivät mölyt mahassaan. Empatiakykyä ja käyttäytymistaitoa ei tosin voi opiskella kirjoista.

Suureen ääneen kauhistellaan näiden ongelmanuorten tekosia ja mietitään yhteiskunnan vastuuta. Kannattaisi katsoa peiliin. Sieltä näkyy suurin vastuullinen.

Vierailija
6/10 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-todistusko takaa työn saannin? salli nauraa. Kai olet tietoinen kuinka moni kevään YO jää ilman jatkokoulutuspaikkaa? Kaupan kassalle voi kokeilla töihin kun mitään muuta taitoa ei ole...ikävää, mutta totta. Niin aj itse aikoinani ammattikorkeakouluun(ammattikoulupohjalla) mennessäni olin huomattavasti pidemmällä kuin YO-luokkakaverit. Valmistuin vuosikurssini parhaana ja kiitos töitä on riittänyt amisajoista lähtien. ;)

pidetään hauskaa. Samalla yleissivistys kasvaa ja saattaapa joku päästä jatko-opintoihinkin kun lukee tarpeeksi. Minä ainakin maksan mielelläni lasteni lukio-opinnot, katsos ammattikouluissa ei painoteta taiteita eikä tieteitä eikä sosiaalisia taitoja. Tiedän tämän koska kävin lukion jälkeen ammattikoulun ja työuraa on riittänyt jo 26 vuotta.

Lukio on myös kasvamista ja kypsymistä varten.

Vierailija
7/10 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo onhan siellä kaupan kassalla niitä amiksiakin, lieneekö se nyt sen hienompaa.

Vierailija
8/10 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni ammatillisen tutkinnon suorittaneet ansaitsisivat ihan samanlaiset juhlat. Ammattikoulussakin on nuoria, jotka ihan tosissaan panostavat opintoihinsa ja hankkivat itselleen mieluisan ammatin. Tämä ammattikoulun käyneiden jatkuva mollaaminen on aivan naurettavaa. Jos ihmiset olisivat niin oppineita ja sivistyneitä mitä antavat ymmärtää, niin pitäisivät mölyt mahassaan. Empatiakykyä ja käyttäytymistaitoa ei tosin voi opiskella kirjoista. Suureen ääneen kauhistellaan näiden ongelmanuorten tekosia ja mietitään yhteiskunnan vastuuta. Kannattaisi katsoa peiliin. Sieltä näkyy suurin vastuullinen.

Ei nuo ylioppilasjuhlat mistään taivaasta tipu, jokaisen PERHE järjestää ne. Jos PERHE ja SUKU arvostaa ammattikoulutusta, tottakai se järjestää sen arvoiset juhlat. Daa.

Vierailija
9/10 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin sanoa sitä, että miksi ihmeessä sitä yo - todistusta arvostetaan niin paljon enemmän. Meillä perheessä on juhlat järjestetty jokaiselle lapselle, niin ylioppilaalle kuin ammatillisen koulutuksen saaneellekin. Perhe ja sukulaiset arvostavat jokaisen panosta ja valintaa.

Vierailija
10/10 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muinainen jäänne.

Ennen vanhaan kun tuo koulutusjärjestelmä oli hiukan toinen, samoin tämä yhteiskunta.

Silloin oli hienoa, jos oli mahdollisuus opiskella ylioppilaaksi asti.

Esimerkiksi äitini perheessä tehtiin niin, että poika jäi auttamaan kotitilalle ja kouluttautui merkonomiksi, äitini taas pääsi kaupunkiin lukioon ja lopulta isompaan kaupunkiin yliopistoon.

Veljensä sitten taas jäi kotitilalle töihin. Vanhempien kuoltua ja tilan töiden tullessa liian raskaaksi muutti kaupunkiasuntoon viettämään eläkepäiviä.