Millainen jälki punkin pureman alkupäivinä on?
Kommentit (7)
Lapsella jalassa, nilkan kohdalla, isohko punertava ja kutiseva paukama. On leikkinyt nurmikossa ja kai jossain pensaassakin koulun pihalla..
ap
Lapsella jalassa, nilkan kohdalla, isohko punertava ja kutiseva paukama. On leikkinyt nurmikossa ja kai jossain pensaassakin koulun pihalla..
ap
yleensä sitä puremajälkeä ei itse edes huomaa.
ap
[/quote]
yleensä sitä puremajälkeä ei itse edes huomaa.
[/quote]
juuri näin, se ei tosiaan kutia yhtään. olen myös ymmärtänyt että punkki etsii "pehmeetä paikkaa" ihossa, eli kiipee mielummin reiteen kuin että jää nilkkaan.
ap
eikä tule paukamaa. Itselläni on ollut, ja se "puremakohta" (punkkihan ei oikeasti pure) oli juurikin pieni reikä ihossa.
Voi tulla ihottumaa tai sitten ei, jne. Ihottuma tulee vain alle puolessa tapauksista eli mieluummin kuuri, jos pieninkään mahdollisuus, että punkki on purrut.
Punkki voi myös olla jo irronnut lapsen tai aikuisenkin raapiessa kutisevaa kohtaan. Tällöin vielä kärsä usein jää ihon sisään, saattaa näkyä pienenä tummana pisteenä.
Jälki keskeltä helakan punainen, vähän tulehtuneen oloinen. Heikko punoittava ympärys noin 3 cm halkaisijaltaan. Lapsella ollut punkkki päässä. Silloin jälki halkaisijaltaan noin 1cm
(suunnilleen pikkurillinpään kokoinen). punkki luultavimmin ihossa kiinni, eli mustana "möykkynä" keskellä.