Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten niin ei ole varaa olla kotona hoitamassa lasta???

Vierailija
28.05.2012 |

Siis häh?! Varsinkin kun tota hokee sellaset, joiden perheessä kuitenkin toinen (yleensä mies) on kuitenkin töissä?? En nyt muuten ota kantaa, et mikä hoito on lapselle parasta mut tota en ymmärrä ettei ole muka varaa. Meistä kumpikaan ei ole työelämässä ja pärjätään ihan ok.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ennen lasta hankittu velaton asunto ja viimesen päälle kodinkoneet sekä säästöjä. Mä olen kht:lla ja mies apurahalla/työmarkkinatuella.

Joku (sinä?) kommentoi, ettei yhden tuloilla pärjää, jos on ennen lasta hankkinut elämän, tjsp. Tätä en tajunnut, mielestäni just toisin päin. Ennen lasta on jo hankittu elämä, nyt pärjää hetken pienillä summilla.

Vierailija
62/68 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämäntilanne kuin sinulla! Ei ole asuntolainaa, sairauksia perheessä, monilapsista perhettä tai jotain muuta vastaavaa.... Meillä on molemmilla tavalliset työt, juuri rakennettu tavallinen omakotitalo maalla, toinen lapsi tulossa ja laitetaan säästöön kaikki mikä irti saadaan. Mutta meillä ei silti ole varaa hoitaa lasta kotona kuin ehkä noin vuoden ikäiseksi. Pakko on käydä töissä, että saa lainat maksettua, ylläpitää kahta pakollista autoa, maksaa laskut ja elää! Todella lapsellista ap, ihmetellä tätä asiaa ties kuinka monetta kertaa tällä palstalla! Hienoa jos te pystytte olemaan kaikki kotona! ps. Kuka sen maksaa??????

Luepa uudelleen ne, mitä MINÄ olen kirjoittanut (en ota vastuuta muiden teksteistä) ja pohdi tarkkaan mitä olet päätellyt meidän tilanteestamme?! Sun päätelmässä on monta virhettä, enkä minä ole niihin aihetta antanut. Tajutkaa nyt hyvät ihmiset ennen ku revitte niitä pelipöksyjänne siellä että en ole tuomitsemassa kenenkään mitään ratkaisuja. Tehkää mitä haluatte. Ainoa mihin halusin vastauksen oli se et onko kyse siitä ettei ole oikeasti sitä rahaa, vai ettei "oikeasti" rahaa kun täytyy ostaa monta autoa ja esim. tarpeettoman iso talo, vene, kesämökki, muotivaatteita ymym? ( JA HUOM! Edelleen en väitä että niin tekisitte, siksi perässä on kysymysmerkki!) Tää on näköjään monille jostain syystä aika arka aihe.

JA LOPUKSI: Tämä on ensimmäinen kerta kun tein tällaisen avauksen, jos ette usko, niin sama mulle.

Tehtävää helpottaakseni voin kertoa et aloituksen lisäksi mun tuotoksia on nrot 9, 24, 33, 53 ja tämä

terv. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ennen lasta hankittu velaton asunto ja viimesen päälle kodinkoneet sekä säästöjä. Mä olen kht:lla ja mies apurahalla/työmarkkinatuella.

ja haluaa mummoäidiksi ni mikäs siinä.

En voi käsittää että ihminen säästää ja kituuttaa ensin 200 000e mihin varmaan menee 15-20 vuotta ja sitten rupee lisääntyyn.

Vierailija
64/68 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku (sinä?) kommentoi, ettei yhden tuloilla pärjää, jos on ennen lasta hankkinut elämän, tjsp. Tätä en tajunnut, mielestäni just toisin päin. Ennen lasta on jo hankittu elämä, nyt pärjää hetken pienillä summilla.

elämää, koska tapasimme -97, asuntovelkaa teimme -99 ja eka yhteinen syntyi -00

t: se ohis

Vierailija
65/68 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mieheni kanssa olemme tavannee ollessani kolmekymppinen. Siihen asti kumpikin oli elänyt vuokralla. Olisiko pitänyt odottaa 45 vuotiaaksi, jotta voisi synnyttää lapsen velattomaan kotiin-noup.

Vierailija
66/68 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh?! Varsinkin kun tota hokee sellaset, joiden perheessä kuitenkin toinen (yleensä mies) on kuitenkin töissä?? En nyt muuten ota kantaa, et mikä hoito on lapselle parasta mut tota en ymmärrä ettei ole muka varaa. Meistä kumpikaan ei ole työelämässä ja pärjätään ihan ok.

saatte niitä huomattavasti helpommin ja enemmän kuin me jotka olemme "erehtyneet" menemään töihin joskus (esim jäätyäni yh:ksi en saanut sossusta mitään, vain 1kk vuokrarahan LAINAKSI).

Tää on helppoa matematiikkaa; 4 lasta, asunto sen mukaisesti jotain muuta kuin krstalo kaksio:

- asumiskulut (laina + talon menot) 2000€/kk

- ruoka (sis hygieniatuotteet yms pientä 1000€/kk

- tv, pvälehti, vakuutukset, matkakulut, puhelin, sekalaiset (lekuri, lasten harrastukset, vaatteet jne) 1000€/kk

yhteensä 4000€ - miehen netto 2700€ = 1300€. Mitäs se kotihoidon tuki olikaan - 350€ verollista? Lapsilisä 100€/lapsi.... Ei vaan meikäläisen pitkällä matikalla riitä....

Haluaako ap vielä lisää perusteluja töihinmenopakolle??

Vierailija
67/68 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät pidä lasta hoidossa 9h/päivä! Usemmilla ihmisillä on mahdollisuus joustaa työajoissa, esim:

-Liukuva työaika (/työaikapankki)

-Mahdollisuus osa-aikatyöhön ja/tai etätyöhön

-Vuorotyö (riippuen onko toisella/molemmilla ja millaiset työajat, niin usein lasta/lapset pystytään lähes/kokonaan pitämään kotihoidossa vaikka molemmat käyvät töissä)

Eli työhön paluu ei todellakaan ole sama asia kun lapsi tarhaan pitkiksi päiviksi...!

Vierailija
68/68 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaikkapa te, jotka olette rakentaneet oman talon, maksatte velkoja miehen tuloista+elätte päälle että minkä suuruisia lainoja teillä on? Jotta asiaan saa vähän perspektiiviä.

Joku 100 000 euron laina onkin ihan eri asia kuin vaikkapa 250 000 euron laina. Ja jottei tule harhakuvitelmaa, niin 250 000eurolla ei pk-seudulta mitään kovin hulppeaa asuntoa saa (ne maksavat alkaen 400 000e)

Siinä nyt ensimmäinen ero siihen, mitkä ovat lainakulut per kk.

Sitten tietysti se, että onko perheessä auto? Ja jos on, niin onko se velaton? Monilla on tänä päivänä autot lainalla ostettuja, ei käteisellä.

Ja jos sulla nyt menee vaikkapa 1500euroa asuntolainaan ja sen päälle 200 euroa autolainaan per kk. Ja sitten päälle lämmitys, vakuutukset, sähkö, vesi, jätehuolto, bensa.

Niin kyllä siinä ollaan helposti jo 2500 euron kk-kustannuksessa ennen kuin edes lähdetään puhumaan ruoka- ja vaateostoksista ja elämisestä.

Ja jotta ihminen saa esim. 3000 euroa käteen, niin sen kk-tulot pitää olla YLI 5000euroa per kk. Eli ei se nyt ainakaan mikään keskituloinen silloin ole.

Tässä nyt tätä matematiikkaa. Ja ketjun aloittajako meinaa, että perhe myy talonsa ja muuttaa esim. vuokrakaksioon (joiden vuokra pk-seudulla 700e-1000e) säästääkseen muutaman satasen asuntokuluissa?

Nää väittämät on niin älyttömiä kun te ette tiedä, millaisissa tilanteissa perheet elää tai tekee vaikkapa lainapäätöksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme