Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitan tänään 28.5.2012 ns. 6+1 -dieetin

Vierailija
28.05.2012 |

6+1 -dieetillä tarkoitan sitä, että kuutena päivänä viikossa syön korkeintaan 1000 kaloria ja seitsemäntenä syön niin paljon kuin mieli tekee ja sitä mitä tekee mieli. Tuo seitsemäs päivä tulee olemaan joko perjantai, lauantai tai sunnuntai ja sen takoitus on pitää huolta siitä, ettei keho pääse menemään säästöliekille sekä hillitä himoja muuten viikolla, kun tietää, että koittaa se yksi päivä viikossa, jolloin saan syödä, mitä mieli tekee.

Aloituspainon ilmoitan huomenna, sillä tänään en ole mitannut aamupainoani. Jotakin reilun 80 kilon paikkeilla se lienee ja pituutta on 176cm. Painoindeksi lienee siis tällä hetkellä 25-26 paikkeilla. Tarkoitus olisi ainakin näin aluksi painaa heinäkuun ensimmäisenä päivänä 75 kg, eli kuukausi aikaa.

Kerron täällä etenemisestäni. Pidän tätä päiväkirjanani, puran tänne tuntojani sekä tämän viestiketjun avaamisen tarkoituksena on myös yrittää taata se, etten pääse lipsumaan päätöksestäni, ikäänkuin olisin vastuussa teille päätöksestäni laihtua kertomalla täällä etenemisestäni.

Lähteekö joku mukaan?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, siinä lukema, jota puntari näytti äsken. Seuraava etappi olisikin sitten alle 79. Pienin askelin kohti tavoitetta.

Ap

Vierailija
22/49 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytti puntari äsken. Pakko kirjoittaa luvut aina ylös, kun pudotusta on tapahtunut, kun se motivoi niin mukavasti.

Vettä olen juonut tämän viikon aikana ihan hurjia määriä siihen verrattuna, mitä yleensä juon. Aina, kun alkaa ruoka hiipimään mieleen, käyn täyttämässä puolen litran vesipullon ja juon sen samantien. 2-3 litrassa olen kuitenkin varmaankin pysynyt, normaalisti kun juon tosiaan niin vähän. Tänään ei tee mieli herkutella lainkaan, aion pysytellä alle tuhannessa kalorissa ensi viikonloppuun asti. Silloin pidän seuraavan mässäilypäivän. Jos huomenna alkaa tehdä oikein kovasti mieli roskaruokaa/herkkuja, sallin sen itselleni, mutta pidän silti huolen, että kalorit pysyvät alle tuhannessa. Jokohan huomenna puntari näyttäisi alle 79? En edes muistakaan, milloin se olisi viimeksi näyttänyt niin vähän. Tai näinkään vähän. Varmaan 5-6 vuotta sitten.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tuohon kalorimäärään saa syödä. Siis noista dieettipäivistä..

Vierailija
24/49 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole helppo tuota noudattaa.

Vierailija
25/49 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vinkkiä vaan, ettei hieno aloitus kariudu heti.

Älä punnitse joka päivä, vaan kerran viikossa. Valitse punnituspäivä joka on ennen herkkupäivää.

Lisää liikuntaa.

Herkkupäivänäkin voi valita mitä syö ja kuinka paljon..

Vierailija
26/49 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tuohon kalorimäärään saa syödä. Siis noista dieettipäivistä..

mutta tällä viikolla olen syönyt päivittäin vain yhden aterian, lounaan. Se on ollut melko runsas (minulle, ähky tullut lähes aina) ja siihen on kuulunut myös jälkiruoka. Esimerkkinä seuraavanlainen:

2 lasia maitoa

1 Vaasan ruisleipäviipale margariinilla

0,5-1 dl riisiä

2 dl kanakastiketta

Vajaa puoli lautasta salaattia

2-3 dl hedelmärahkaa

Määrät eivät ole mitenkään tarkkoja, olen ne ihan silmämääräisesti arvioinut.

Mutta sitten taas esimerkiksi huomenna, jos minun alkaa tehdä mieli roskaruokaa, laskin, että voin käydä ostamassa esim. kaksi Mc Donald'sin tuplajuustohampurilaista (2x440=880 kcal) ja syödä vaikka puurolautasen vielä päivän aikana.

Jonkun mielestä varmaankin olisi järkevämpää jakaa ruoat pienempiin annoksiin ja syödä useamman kerran päivässä, mutta tämä sopii paremmin minulle. Hoidan sen syömisen pois alta kerran-kaksi päivässä, niin ei tarvitse loppupäivänä enää miettiä asiaa, keskittyä vain sen veden litkimiseen. Tuskin tällaisestakaan ruokailurytmistä hirveästi haittaa on, jos sitä hetken aikaa noudattaa. Ruokailu vain pysyy minulla näin paremmin kurissa.

Ap

Vierailija
27/49 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vinkkiä vaan, ettei hieno aloitus kariudu heti.

Älä punnitse joka päivä, vaan kerran viikossa. Valitse punnituspäivä joka on ennen herkkupäivää.

Lisää liikuntaa.

Herkkupäivänäkin voi valita mitä syö ja kuinka paljon..

ja käynyt itselläkin mielessä. Totuus on vain se, etten malta olla menemättä sille puntarille päivittäin. :) Ja kiitos tsempeistä!!

Ap

Vierailija
28/49 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri itse laihduttamassa tuosta samaisesta kahdeksastakympistä takaisin kuusvitoseen, ja nyt parin kuukauden on-off -laihdutuksen jälkeen kuutisen kiloa on pudonnut. Välitavoite 70kg heinäkuun loppuun mennessä.

Vierailija
29/49 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri itse laihduttamassa tuosta samaisesta kahdeksastakympistä takaisin kuusvitoseen, ja nyt parin kuukauden on-off -laihdutuksen jälkeen kuutisen kiloa on pudonnut. Välitavoite 70kg heinäkuun loppuun mennessä.

Ja onnea matkaan sinullekin! :-)

Ap

Vierailija
30/49 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama vuosi sitten vedin tuolla tyylillä itseni tosi hoikkaan kuntoon. Nälkä loppui aika pian ja 1000 kaloria tuntui ihan riittävälle.

Tosin, jos päivä oli sisältänyt todella raskasta liikuntaa, saatoin syödä ylimääräisen leivän tms. Käytin sykemittaria, ja lisäsin syömistä siten että esim 600 kulutettua kaloria tarkoitti ylimääräistä 60 kalorin välipalaa. Ruuat punnitsin alkuun huolella että opin arvioimaan määrät tarkasti, ja seurasin ruokapäiväkirjan avulla että saan kaikkia tarpeellisia ravintoaineita.

Herkkupäivinä lisäsin kyllä berliininmunkkien sijaan esim lihaa ja juustoja ruokavalioon.

Jos itsekuri pysyy yllä, niin hyvin menee. Vaikeinta mulle olikin sitten tavoitteeseen päästyä siirtyä tavallisempaan ruokavalioon.

t:rasvaprosentti 17

Vierailija
31/49 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...näytti puntari tänä aamuna! Arvatkaapas, mitä se tarkoittaa. Olen normaalipainoinen! Huh huh. Siitä onkin muutama vuosi aikaa, kun olen sitä viimeksi ollut.

Tänään olisin voinut käydä ostamassa ne kaksi tuplajuustohampurilaista lounaaksi ja kerryttää niistä sen 880 kcal. Sen olin itselleni sallinut. Mutta enpäs käynytkään, vaan sen sijaan ostin ruisleipäpaketin, kinkkuviipaleita, juustoa, kurkun ja salaatinlehtiä sekä vähärasvaisen 400g raejuustopaketin ja 1,5 l Sprite Zero -limsaa. Terkkuja vaan kassaneidille, jos luet tämän! ;)

Jotkut ovat pyytäneet esimerkkejä siitä, mitä voin syödä päivän aikana pysyäkseni alle 1000 kcal:ssa. No, minäpä laskin, että tänään voin syödä:

4 x Vaasan ruisleipäviipale, jossa päällä Snellmannin voileipäkinkkuviipale, vähä rasvainen juustoviipale (en muista valmistajaa, enkä jaksa käydä jääkaapilla tarkistamassa), 400 g Arlan vähärasvaista raejuustoa sekä tuon pullon Sprite Zero -limsaa. Tuosta määrästä olen syönyt puolet tänään, puolet siis vielä jäljellä. Ajattelin tuon limsapullon ansiolla hillitä makeanhimoani, tuo pullo kun sisältää kokonaisuudessaan vain 18 kcal, jos oikein laskin. Jonkun mielestä tämä ruokamäärä kuulostaa varmasti todella pieneltä, mutta nopeasti tähän ilmeisesti tottuu, sillä minä ainakin tulin ihan täyteen noista kahdesta ruisleivästä ja puolikkaasta paketista raejuustoa. Ai niin, leipien päällä käytän tosiaan myös kurkkua ja salaatinlehtiä, mutta niitä en laske kaloreihin mukaan, eikä ole tarvekaan, sillä tälläkin ruokamäärällä jäi vielä reilut 100 kcal uupumaan siitä tuhannesta.

Tänään olen ylpeä itsestäni :)

Ap

Vierailija
32/49 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä oppii syömään huomaamatta niin järkevästi, ettei laihdutuskuurilla olekaan. Ja pysyy loppuelämän :)

Vierailija
33/49 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle se voi olla 1200-1300 kcal

kun olen päässyt (tällä dieetillä) tavoitepainooni ja haluan alkaa syömään taas normaalisti. :) Kiitos vinkistä!

Ap

Vierailija
34/49 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle se voi olla 1200-1300 kcal

kun olen päässyt (tällä dieetillä) tavoitepainooni ja haluan alkaa syömään taas normaalisti. :) Kiitos vinkistä!

Ap

lainasin näköjään väärää, oli tarkoitus lainata tuota Kiloklubivinkki-viestiä.

Ap

Vierailija
35/49 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi 23,71.

La/su tarkoitus pitää taas tankkauspäivä. En ole vielä päättänyt, mennäänkö taas lihalla, kasviksilla ja maitotuotteilla vai sisältyykö tämän viikon tankkauspäivään herkkujakin. :-)

Ap

Vierailija
36/49 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eilen tapahtui siis pienoinen retkahdus. Kaikki alkoi hyvin, söin töissä normaalin lounaan. Töiden jälkeen vanhempani kutsuivat minut syömään, kun olivat tehneet vähän ylimääräistä ruokaa. No, en kehdannut kieltäytyä ja ruoka maistuikin hyvin. Laskeskelin, että päivän kalorit olivat siihen mennessä varmaankin noin 1500, joten ajattelin, että ehkä pidän sitten mässäilypäivän tuolloin, kun en kuitenkaan pysynyt tavoitteessani. Kävin siis ostamassa kaupasta kaksi berliininmunkkia (nams!) ja herkuttelin menemään. Kokonais kalorimääräksi taisi siis eilen tulla n. 2000 ja olen laskenut, että perusenergiankulutukseni hipoo 2000 kaloria. Joten lihomaan siis tuskin ainakaan pääsin. Tarkoitus on nyt siis kuitenkin, että viikonloppuna ei herkutella vaan tämän viikon mässäilypäivä on nyt vietetty. (Ainut vaan, että oli puhetta lähteä kaverin kanssa viihteelle, eikä ollenkaan kuivin suin, mitäs nyt?! Onko baareissa tarjolla mitään vähäkalorisia juomia?)

Tänään on kyllä tehnyt aivan hirveästi mieli herkullista ruokaa (lounaan lisäksi siis) ja herkkuja, mutta aion sinnitellä. Haluan nähdä taas, kun puntarilukemani on alle 80 kg. Ai niin, eilisestä herkuttelusta huolimatta puntarilukema näytti tänään 80,3 kg, joten paino siis tosiaan putosi retkahduksesta huolimatta. Tuntuu myös, että minulle tuli tuosta eilisestä retkahduksesta jotenkin paha olo ja huono omatunto ja siksi tekisi nyt mieli herkutella vähän lisää. Mieliteot helpottivat nimittäin samantien, kun sain kerrottua eilisestä ääneen. No niin, eiköhän jatketa eteenpäin!

Ap

Vierailija
37/49 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: se joka kirjotti siitä muutama päivä sitten (toi 1000 kcal oli mun oma vetämä raja)

Vierailija
38/49 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi päivää tuhannella kalorilla ja kolmantena päivänä repsahtaa... Ja jumalauta berliininmunkkeja? Ja yksi ei riittänyt?

Erittäin surullista, en yhtään ihmettele, että tämä maa on väärällään ylipainoisia ihmisiä. Joku roti sentään.

Vierailija
39/49 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: se joka kirjotti siitä muutama päivä sitten (toi 1000 kcal oli mun oma vetämä raja)

No toivottavasti et pahastu. Ihan kuin olisin jostain muualtakin lukenut ns. 6+1 -dieetistä, mutta se oli muistaakseni paljon löysempi.

Ap

Vierailija
40/49 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi päivää tuhannella kalorilla ja kolmantena päivänä repsahtaa... Ja jumalauta berliininmunkkeja? Ja yksi ei riittänyt?

Erittäin surullista, en yhtään ihmettele, että tämä maa on väärällään ylipainoisia ihmisiä. Joku roti sentään.

Ei lannista minua. Vielä minä teille näytän. ;)

Ap