Epäilen että miehelläni on lapsi toisen naisen kanssa..
Epäilykseni heräsivät n. vuosi sitten kun näin mieheni erään naispuolisen facebook-kaverin ottamia kuvia vauvastaan joka oli ihan samannäköinen kun meidän lapsi (lähes samanikäinen tämän toisen naisen lapsen kanssa). Nainen on tuttu miehelleni työn kautta ja muistan kun hän kertoi minulle työkaveristaan joka odottaa lasta ja on yksinhuoltaja, odotusaika oli tosiaan samaan aikaan kun minulla. Epäiykseni heräsivät kun katsoin niitä kuvia, vauva oli ihan mieheni ja meidän poikamme kanssa samannäköinen. Aloin tivaamaan asiaa ja mies kielsi kaiken, aikani tivattua mies päätti että soittaa naiselle (eivät tietääkseni olleet ihan lähimpiä ystäviä) olin itse vieressä kun hän soitti ja kertoi asian, ja nainen sanoi ( ei ollut kaiutin päällä) että lapsen isä ei halua olla mukana ja ainoastaan rahallisesti auttaa. Hän päätti silti pitää lapsen. Asia oli siltä erää lopppuunkäsitelty eikä siitä sen koommin puhuttu. Miehelläni on suht hyvätuloinen työ ja olen ihmetelllyt tässä viime vuoden aikana kun ei hänellä jää pahemmin ylimääräistä rahaa,ja tietysti heti aloin kuvittelemaan että maksaa elatusmaksuja tälle naiselle. Aloin eräänä iltana etsimään fb naisen profiilista niitä kuvia taas ja hän ei ollutkaan enää mieheni kaverina. Outoa kyllä. Nyt en tiedä miten saisin asiaan selvyyden, haluaisin tietää totuuden, mutta mieheni ei sitä kerro. Epäilyttävä oli mielestäni tuo puhelu, itse en olisi ikinä kehdannut jollekin työkaverille tuollaista soitella. Meillä on ollut vilime aikoina myös puhetta 4. lapsesta, mutta mies ei missään nimessä halua enempää, on ihan ehdoton asiassa. Fb-kaveruuden loppuminenkin on mielestäni outoa, kun ovat käsittääkseni kuitenkin työasioissa tekemisissä. Auttakaa minua "ajatustyössä" miten pääsen tästä eteenpäin tai asian yli tai selvittämään mikä asian oikea laita on. Jos asia olisi niin kuin pelkään, en haluaisi missään nimessä jatkaa avioliittoa, tai tietää 20 vuoden kuluttua että on velipuoli lapsillani..
Kommentit (44)
Joka aiemmin palstalla kertoi hankkivansa lapsen miespuolisen työkaverinsa kanssa? Ainakin sopisi kuvioon, että tämä porvoolainen kirjoittaja tulee kertomaan tarinasta nyt vaimon puolta.
Minun mielestä vaikuttaa aikas selvältä keissiltä. Ei vieraiden lapset ole koskaan oman lapsen näköisisä paitsi jos tosiaan toinen vanhempi sama...Asiaa nyt vain pitäisi selvitellä. Varaudu kuitenkin siihen, että asia ei koskaan selviä. Mikäli isyyttä ei ole tunnustettu ja isä maksaa ns. käteen, et välttämättä saa koskaan tietää totuutta. Voimia. Äläkä tältä seisomalta tee päätöstä jatkon suhteen, miettiä pitää elämää ja elämäntilannetta kokonaisuudessaan...
Olin vieressä ja kuulin naisen äänen, ehdotti myös puhelun aikana(nainen ehdotti) jos haluan puhua sen kanssa, enkä halunnut.. Katsoin sen puhelinta jälkikäteen ja oli sen naisen numero mihin soitti.