miksi jauhelihapihvi (eines) pierettää ihan perkeleesti?
Kommentit (14)
Kuten lihapullat , pihvit sisältävät melkoisen määrän transrasvoja. Se on se mikä pierettää.
kyllä mulle mäggärin nugetit maistuu vaikka kuin jamie limojansa esittelis.
oon kummastellut apn kanssa samaa asiaa. Eineslihapullat ja pihvit pistää kyllä semmoset kyynelkaasut esiin että itseäkin heikottaa! :D
ja joidenkin lihapullien ja jauhelihapihvien tuoteselosteessa on HERNE. jauhispihvit ja pullat sisältävät hernettä.
ja joissakin lisänä vielä PUUVILLAKUITU. älkää kysykö, en tiedä. vitsinä ollaan keittiössä ajateltu, että sinne jauhetaan vaateteollisuuden hukkapalat esim. sukanvarsia.
ja joidenkin lihapullien ja jauhelihapihvien tuoteselosteessa on HERNE. jauhispihvit ja pullat sisältävät hernettä.
ja joissakin lisänä vielä PUUVILLAKUITU. älkää kysykö, en tiedä. vitsinä ollaan keittiössä ajateltu, että sinne jauhetaan vaateteollisuuden hukkapalat esim. sukanvarsia.
Kyllä, meidän kaapissa olevissa on hernettä, perunaa, soijaa. Sukanvarsia ei ole mainittu.
Lihaa oli jotain 23%, lihantapaisia aineksia vähän enemmän, kuitenkin alle puolet.
Sydämen ymmärrän, sehän on silkkaa lihaa, mutta mitä lienee "koneellisesti erotettu" liha?
ole sitä, mikä "lingotaan" irti kaikista teurasjätteistä? Englanniksi termi lienee pink slime eli pinkki lima. "oksentaa" Mä kyllä luulin, että sitä käytetään vaan USA:ssa.
ole sitä, mikä "lingotaan" irti kaikista teurasjätteistä? Englanniksi termi lienee pink slime eli pinkki lima. "oksentaa" Mä kyllä luulin, että sitä käytetään vaan USA:ssa.
Ensin veitsellä erotellaan kunnon lihat myyntiin ja jauhelihaksi, ja sitten ne luut ja rötvät heitetään sellaiseen puoltoistametriä kertaa puoltaista metriseen saaviin, joka kipataan sitten sellaiseen tiskikoneen, katuharjan ja ties minkä koneen sekoitukseen, joka riipii luitten pinnasta lihat ja kalvot ja rustot ja jänteet, ja luut menee sitten jauhettavaksi eri prosessiin, josta ne yhdistetään takaisin erilaisiin makkaroihin, joissa lukee "koiranmakkaraa", ja nahat ym pehmeät ainekset eli keuhkot, utareet, sisäelimet, ym aivot vatkataan pehmeäksi mössöksi, josta tehdään lauantaimakkaraa yms hyvää, ja lisätään koko ajan jauhoja ja verta ja ryynejä ja pippuria ja suolaa ja jäämurskaa ja jopa lisätään pienennettyä lihaa massaan, ja saadaan aina vain uusia makkaralaatuja, ja loppupäässä hihnaa, kun koko ajan on lisättu joka käänteessä jauhoja, kaavitaan kasaan vielä nämä paineenkestävään muovikuoreen pakattavat herkut sininen ja punainen lenkki ym.
Lenkkimakkara on kyllä hyvää, vaikka olis mitä paskaa valmistusaineina. Ihan toista kuin pahanhajuinen ja -makuinen einesjauhelihapihvi, joka on kuulemma ympäristöteko, kun siihen on jauhettu nahatkin. o_O
suurimmaksi osaksi eineksiä ym. käsiteltyjä, esikypsennettyjä tuotteita. tuoreus ja laatu on kaukana.
on kyl nahat siä sun herkku makkarassa nimellä kamara oo