Epäilen että miehelläni on lapsi toisen naisen kanssa..
Epäilykseni heräsivät n. vuosi sitten kun näin mieheni erään naispuolisen facebook-kaverin ottamia kuvia vauvastaan joka oli ihan samannäköinen kun meidän lapsi (lähes samanikäinen tämän toisen naisen lapsen kanssa). Nainen on tuttu miehelleni työn kautta ja muistan kun hän kertoi minulle työkaveristaan joka odottaa lasta ja on yksinhuoltaja, odotusaika oli tosiaan samaan aikaan kun minulla. Epäiykseni heräsivät kun katsoin niitä kuvia, vauva oli ihan mieheni ja meidän poikamme kanssa samannäköinen. Aloin tivaamaan asiaa ja mies kielsi kaiken, aikani tivattua mies päätti että soittaa naiselle (eivät tietääkseni olleet ihan lähimpiä ystäviä) olin itse vieressä kun hän soitti ja kertoi asian, ja nainen sanoi ( ei ollut kaiutin päällä) että lapsen isä ei halua olla mukana ja ainoastaan rahallisesti auttaa. Hän päätti silti pitää lapsen. Asia oli siltä erää lopppuunkäsitelty eikä siitä sen koommin puhuttu. Miehelläni on suht hyvätuloinen työ ja olen ihmetelllyt tässä viime vuoden aikana kun ei hänellä jää pahemmin ylimääräistä rahaa,ja tietysti heti aloin kuvittelemaan että maksaa elatusmaksuja tälle naiselle. Aloin eräänä iltana etsimään fb naisen profiilista niitä kuvia taas ja hän ei ollutkaan enää mieheni kaverina. Outoa kyllä. Nyt en tiedä miten saisin asiaan selvyyden, haluaisin tietää totuuden, mutta mieheni ei sitä kerro. Epäilyttävä oli mielestäni tuo puhelu, itse en olisi ikinä kehdannut jollekin työkaverille tuollaista soitella. Meillä on ollut vilime aikoina myös puhetta 4. lapsesta, mutta mies ei missään nimessä halua enempää, on ihan ehdoton asiassa. Fb-kaveruuden loppuminenkin on mielestäni outoa, kun ovat käsittääkseni kuitenkin työasioissa tekemisissä. Auttakaa minua "ajatustyössä" miten pääsen tästä eteenpäin tai asian yli tai selvittämään mikä asian oikea laita on. Jos asia olisi niin kuin pelkään, en haluaisi missään nimessä jatkaa avioliittoa, tai tietää 20 vuoden kuluttua että on velipuoli lapsillani..
Kommentit (44)
En valitettavasti näe miehen tilitapahtumia ja uskon että maksaisi jostain toiselta tililtä jos näin on. Kummasti ne rahat joka kuukausi loppuu, on käytökseltään kireä ja poissaoleva ihan kun joku asia painaisi kovasti mieltä. Hän on pettänyt minua ainakin kerran aiemmin suhteemme alkuaikoina, jäi kiinni kun sain häneltä s-taudin.. Jatkoimme sitten yhdessä vaikeuksien jälkeen, mutta luottamus on mennyt eikä koskaan täysin palannut. Sanoi tässä puhelussaankin että meillä hän on tehnyt yhden pahan virheen joskus menneisyydessä ja sen takia vaimo herkästi epäilee.
ap
kysyä ihan suoraan: "onko meillä jotain rahahuolia?"
Sinänsä, onhan näitä. Tiedän kaksi tapausta (sukulainen ja miehen sukulainen), jossa miehellä on salainen lapsi. Toisella lapsi on ajalta ennen avioliittoa ja on salannut sen vaimoltaan 40 vuotta ja aikuiset lapsetkaan ei tiedä veljestä. Minä tiedän, koska isä juorusi muutama vuosi sitten veljensä suuren salaisuuden. Toinen tapaus on taas sellainen, että lapsi on syntynyt avioliiton aikana työkomennuksella toisella puolen Suomea. vaimo ja lapset ei tiedä siinäkään tapauksessa. Nämä jutut on aika vanhoja, 70- ja 80 -luvulta eli av-mammojen ei tarvi pelätä, että oma mies olisi asialla.
Mieheni on peliriippuvainen, ja rahat aina loppu ja sitten yrittää sitä salailla.
Siis epäilet, että miehesi on tehnyt lapsen toisen kanssa, koska jollain tutulla on samannäköinen lapsi kuin teillä?! Ja jonkun fb-kaveruuden perusteella? Siis ei mitään muita perusteita?
Olet ihan sekaisin kyllä.
Ihan älyttömät on epäilyksen perusteet! Vauvat usein on tosi samannäköisiä...
Ihmettelen kyllä myös miehesi pokkaa soittaa tälle naiselle.
Siinä näkee kaikki tunnustetut lapset.
Jos ei ole tunnustanut ja maksaa silti elatusmaksuja, niin sen näkee tiliotteelta. Keksi jokin syy tarkistaa miehen tiliotteet parin kuukauden ajalta. Tosin veikkaan, että maksaa ne käteisenä eikä tilille.
Kolmas vaihtehto on kaikesta huolimatta ottaa yhteys tähän naiseen ja kertoa vähän taustaa suhteestanne. Ehkä hän armahtaa sinua ja kertoo totuuden.
Vielä yhden asian haluan huomauttaa. Mustasukkainen nainen näkee vaikka mitä. Olisiko ihan oikeasti hyvä, jos voisit hakea perspektiiviä asioihin puhumalla vaikka jonkun sellaisen kanssa, joka tuntee miehesi? Ehkä hän osaa paremmin todeta, onko kyse esim. työstressistä. En tiedä, oletko vainoharhainen mutta sen tiedän, että mustasukkaisuuden kourissa ei osaa analysoida tilannetta neutraalisti.
kuka normaali ihminen lähtee soittamaan ventovieraalle / puolitutulle työkevrille ja kyselemään että onko meillä yhteinen lapsi?! siis haloo. joko hän tuntee ko. naisen todella hyvin (eli on lapsen isä) tai sitten tämä juttu on provo. ei normaali suomalainen mies lähtisi tollasia kyselemään, miettikää nyt vähän!
Vakoile tiliotteista rahankäyttöä. Jos tämä ei johda mihinkään, taitaa epäilyksesi olla väärä. Varmaan kannattaisi hakea jotain ulkopuolista apua, josko siitä olisi apua luottamuspulaan välillänne. Todisteesi ovat huteria.
Virkatodistuksesta näkee kaikki tunnustetut miehen lapset. Eli jos mies on tunnustanut muita lapsia kuin ne mitä ap:lla ja miehellään on niin ne näkyy miehen virkatodistuksessa.
AP pyytää miestä hakemaan virkatodistuksen. Jos mies ei suostu -> sillä on salattavaa eli lehtolapsi(a).
Yleensähän nuo lehtolapset tulee vasta esille perunkirjoituksissa, kun siellä täytyy olla vainajan tuoreet virkatodistukset.
ja itse olen ainakin oppinut luottamaan siihen kuuluisaan naisen vaistoon. Ei kannata olla liian sinisilmäinen tai hyvänuskoinen.
ja aloin itsekin uskomaan siihen, kunnes soitin ex-avomieheni exälle. Niinpä vaan sai kaikki "sairaat, vainoharhaiset epäluulot" vahvistuksen. Eli mikään tässä maailmassa ei enää hämmästytä. Toivottavasti saat ap asian selville ja rauhan ajatuksille. tsemppiä :)
ettet nyt vedä miehellesi mitään övereitä mustasukkaisuuskohtauksia tyyliin "nyt kaikki tiliotteet tänne ja virkatodistukset kans mä tiedän että sulla on lapsi sen ämmän kans!" sillä menolla vain menetät miehesi, vaikka et oikeassa olisikaan. Mutta jos rahat loppuvat kesken joka kuukausi, on ihan hyväksyttävää ja normaalia kysyä mieheltä miksi näin on. Rakentavaan, ei tuomitsevaan tai riitelevään sävyyn, mieheltä voi kysyä onko meillä rahahuolia, mihin ne kaikki rahat menevät, voitko auttaa jotenkin. Voi tosiaan olla kyse myös esim. pelaamisesta tai muusta mitä ei uskoisi, mutta siihenkin mies tarvitsee apua.
Mun miehellä loppuu aina rahat kesken, koska on niin säästäväinen, että vetää itsellensä tarkan budjetin kuinka paljon voi käyttää palkastaan, ja kuinka paljon menee säästöön. 60-70% menee aina säästöön, ja vaikka "käyttöraha" loppuisi kesken kuukauden, säästöstä ei oteta ellei ole todellinen tarve.
eikai kukaan tuollaisen tivaamisen ja puhelin nöyryytyksen jälkeen enää lapsia tekis lisää hullun kanssa.
Päivittäin mä täällä voin todeta, että ihanaa mulla todellakin on upea ja tasapainoinen parisuhde, vaikka nyt pikkasen vaisumpi vaihe olisikin.
Ei millään pahalla, mutta kuulostat todella vainoharhaiselle! En ihmettele, jos tämä nainen haluaa poistaa fb-kaveruutensa tuon jälkeen, huh huh! Ihan oikeasti, hae hyvä ihminen apua tuohon mustasukkaisuuteesi!
niistä on ollut kovasti apua.. Olen kyllä vähän vainoharhainen täytyy myöntää, mutta kieltämättä vaisto sanoo että jotain mätää tässä jutussa on. Ja tämä ei ole provo, ihan totta jokainen sana.
Itseäni häiritsee näin jälkeenpäin ajateltuna eniten tuo puhelu, miten mieheni kehtasi soittaa naiselle jos heillä ei olisi läheiset välit. Itse luulin/luulen etteivät olisi kovin läheisiä, hän on luonteeltaan ujo ja sellainen suomalainen juro mies, joka ei turhia puhu, eikä varsinkaan puhelimessa. Nainen on töissä firmassa joka tekee tärkeää yhteistyötä mieheni firman kanssa, ja veikkaan että olisi ollut tosi noloa soittaa naiselle tällaista puhelua ja nolata itsensä.. En usko että on tunnustanut lasta jos hänellä "lehtolapsi" olisi, nainen sanoi puhelimessa silloin että on sopinut miehen kanssa että hän ei koskaan kuulu lapsen elämään mitenkään, ainoastaan rahallisesti, eli mieheni olisi ikäänkuin maksanut naisen olemaan hiljaa..Luulenpa että on vielä saattanut avata jonkin toisen tilin, josta maksuja maksaisi jos maksaa. Yritän selvittää niitä tilitapahtumia, jos sieltä kautta selviäisi jotain.
ap
Hei!
Älä silti kerro miehellesi enempää ajatuksistasi. Nyt alat sellaisen pikku salapoliisin työn ja siitä se lähtee. Toi puhelu on se, mistä mäkin epäilisin ja vahvasti. Kukaan ei soita tommosta puhelua työkaverille, ei ikinä!!! Ei varmasti ole tunnustanut isyyttään vaan ovat tehneet sopparin keskenään. Tsemppiä sinulle!
Minun oma mieheni oli ennen minua tapaillut naista, joka hommautui raskaaksi jättämällä salaa pillerit pois. Aikanaan tuli sitten kutsu isyystestiin...olin jo sitä ennen käynyt katsomassa fb:stä tämän naisen sivuilta pojan kuvan ja oli ilmetty isänsä. Kerroin miehelleni, että testejä ei edes tarvita, mutta kävi siellä kyllä. Ikävä kyllä oli lapsen isä ja nyt maksaa elatusmaksuja :(