Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (130)

Vierailija
21/130 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 75. Tosin mä en tiennyt tota getragtin merkitystä ja itselläkin päässä tosta biisistä soi lähinnä tuo du hast mich -toisto.

Olikin mielenkiintoista, kun tuttava kertoi, että sillä on äännettynä 2 merkitystä, suurin osa varmaan luuleekin, että siinä puhutaan vihaamisesta.

Ja minä pidän Rammsteinistä. :) mun 15-v tyttö taas ei, koska tietää, että yksi Rammsteinin biisi on Lilja 4-ever elokuvassa ja vaikka ei ole sitä nähnyt, tietää jotain tarinasta ja pitää sitä kautta kappalettakin ahdistavana ja pelottavana.

Eikä tääkään liittyny aiheeseen...

jaahas,joku saksan kielen ja retooriikan professori selitti meille tyhmille mistä kysymys!olen jutellut Till lindemanin kanssa esim. tästä biisistä ja hän nauraa partaansa näille selityksille! sitäpä ajanut takaa-pitää meilata tämä neronleimaus eteenpäin -kiitos kun valistit ja jos noin on soita tyttärelles vain titi nallea, tai kerro tokii kokoo tarina ja syvemmät merkitykset, eli getragt vaan

mutta en katsonut tarpeelliseksi laittaa perään viestiä: "Oho, piti lukea gefragt".

En osaa saksaa, joten todellakin aiemmin ajattelin, että "Du hast Mich" tarkoittaa "Sinä vihaat minua."

Sitten kohtasin henkilön, joka osasi selittää minulle, että se tarkoittaakin "Sinulla on minut".

En tiedä mitä väärää siinä on, että syntyperäinen saksalainen osaa selittää minulle asian, jota en itse tiennyt?

Sinulle voisin sanoa, että nimet kirjoitetaan isolla alkukirjaimella, samoin lauseen alkuun tulee iso alkukirjain, pisteen jälkeen välilyönti. Pilkkusäännön voisit myös kerrata. Ja mitä tarkoittaa "kokoo" tai "tokii"? Entä tämä lause: "sitäpä ajanut takaa-pitää meilata tämä neronleimaus eteenpäin" tai tämä "selitti meille tyhmille mistä kysymys"? Ettei vaan joku verbi puuttuisi välistä?

Sen verran fiksuja meillä ollaan, että Ti-Ti-Nalle a ei kuunnella.

Ja voin sulle kertoa, että tuossa lainaamassasi pätkässä oli kahden eri kirjoittajan viestit.

Lilja 4-ever kertoo itäblokin maassa asuvasta tytöstä, jonka äiti lähtee paremman elämän toivossa Amerikkaan ja lupaa hakea tyttärensä myöhemmin, mutta ei pidä lupaustaan. Tytär on hunningolla ja kohtaa miehen, joka lupaa paremman tulevaisuuden Euroopassa. Lupaus ei tietenkään ole totta ja tyttö joutuu seksiorjaksi.

Eli elokuva on rankka ja alkaa Rammsteinin biisillä "Mein Herz brentt". Ja samaa mieltä olen tytön kanssa, että etenkin kappaleen alku kuulostaa ahdistavalta.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=5KwZrwogLIc" alt="http://www.youtube.com/watch?v=5KwZrwogLIc">http://www.youtube.com/watch?v=5KwZrwogLIc</a&gt;

eli 75. Tosin mä en tiennyt tota getragtin merkitystä ja itselläkin päässä tosta biisistä soi lähinnä tuo du hast mich -toisto.

Olikin mielenkiintoista, kun tuttava kertoi, että sillä on äännettynä 2 merkitystä, suurin osa varmaan luuleekin, että siinä puhutaan vihaamisesta.

Ja minä pidän Rammsteinistä. :) mun 15-v tyttö taas ei, koska tietää, että yksi Rammsteinin biisi on Lilja 4-ever elokuvassa ja vaikka ei ole sitä nähnyt, tietää jotain tarinasta ja pitää sitä kautta kappalettakin ahdistavana ja pelottavana.

Eikä tääkään liittyny aiheeseen...

jaahas,joku saksan kielen ja retooriikan professori selitti meille tyhmille mistä kysymys!olen jutellut Till lindemanin kanssa esim. tästä biisistä ja hän nauraa partaansa näille selityksille! sitäpä ajanut takaa-pitää meilata tämä neronleimaus eteenpäin -kiitos kun valistit ja jos noin on soita tyttärelles vain titi nallea, tai kerro tokii kokoo tarina ja syvemmät merkitykset, eli getragt vaan

mutta en katsonut tarpeelliseksi laittaa perään viestiä: "Oho, piti lukea gefragt".

En osaa saksaa, joten todellakin aiemmin ajattelin, että "Du hast Mich" tarkoittaa "Sinä vihaat minua."

Sitten kohtasin henkilön, joka osasi selittää minulle, että se tarkoittaakin "Sinulla on minut".

En tiedä mitä väärää siinä on, että syntyperäinen saksalainen osaa selittää minulle asian, jota en itse tiennyt?

Sinulle voisin sanoa, että nimet kirjoitetaan isolla alkukirjaimella, samoin lauseen alkuun tulee iso alkukirjain, pisteen jälkeen välilyönti. Pilkkusäännön voisit myös kerrata. Ja mitä tarkoittaa "kokoo" tai "tokii"? Entä tämä lause: "sitäpä ajanut takaa-pitää meilata tämä neronleimaus eteenpäin" tai tämä "selitti meille tyhmille mistä kysymys"? Ettei vaan joku verbi puuttuisi välistä?

Sen verran fiksuja meillä ollaan, että Ti-Ti-Nalle a ei kuunnella.

Ja voin sulle kertoa, että tuossa lainaamassasi pätkässä oli kahden eri kirjoittajan viestit.

Lilja 4-ever kertoo itäblokin maassa asuvasta tytöstä, jonka äiti lähtee paremman elämän toivossa Amerikkaan ja lupaa hakea tyttärensä myöhemmin, mutta ei pidä lupaustaan. Tytär on hunningolla ja kohtaa miehen, joka lupaa paremman tulevaisuuden Euroopassa. Lupaus ei tietenkään ole totta ja tyttö joutuu seksiorjaksi.

Eli elokuva on rankka ja alkaa Rammsteinin biisillä "Mein Herz brentt". Ja samaa mieltä olen tytön kanssa, että etenkin kappaleen alku kuulostaa ahdistavalta.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=5KwZrwogLIc" alt="http://www.youtube.com/watch?v=5KwZrwogLIc">http://www.youtube.com/watch?v=5KwZrwogLIc</a&gt;

Ai et äidinkilen maikka ärähti! teinkö minäkin monta kirjootus virhettä?tääl pohojoises ei olla niin sivistyneitä, mut saksan kieli sujuu meillä kyllä ymmärretään kun viisaammat yrittää selittää, mut ei välttämättä kuunnella... ja en ole alkuperäisen viestin lähettäjä, rammsteinia (huomaa kirjootusvirhe!)kuunnellu yli vuosikymmenen

Vierailija
22/130 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä sitten muuta kuin joku kyllästynyt äidinkielenopettaja kertoo muille mitä pilkku tai muita virheitä ne on tehneet, pienet on piirit ja murheet.ehkä jatkat opetustasi koulutunneiila ja pädet siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/130 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkaan ja youtubeen.

Rammsteinista sen verran että sellaiset persu-henkiset maahanmuuttokriittiset kaverit yläasteella hehkutti Rammsteinia samassa hengessä kuin piirtelivät hakaristejä vessan seiniin ja kirjoittivat kouluaineensa Hitleristä. Eli ei mitään ymmärrystä koko yhtyeestä, kunhan oli tarpeeksi ranccaa ja saksaksi. Mainittakoon vielä että tämä oli sellaista kollektiivista poikatoveruutta edustava joukko jossa oli pakko olla tietynlainen. Eikä etenkään saanut olla kovin älykäs tai joku älähti. Saksaa ei siis puhunut yksikään.

Itse fanitan kyseistä yhtyettä ihan muista syistä.

Vierailija
24/130 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut 4 - mamut 0

Viattomien sivullisten teloituksia nimittäin.

Vierailija
25/130 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä sitten muuta kuin joku kyllästynyt äidinkielenopettaja kertoo muille mitä pilkku tai muita virheitä ne on tehneet, pienet on piirit ja murheet.ehkä jatkat opetustasi koulutunneiila ja pädet siellä.

muille jostain, kun ei itse osaa edes kirjoittaa.

Tämä on ihmeellinen palsta, kun johonkin ihan epäolennaiseen takerrutaan ja hyökätään sen perusteella ihmisten kimppuun.

Äidinkielen opettajaa tai professoria täällä tuskin on osallisena keskusteluun.

Tuolla paljon aiemmin joku kirjoitti, että ei ymmärrä saksaa, mutta olettaa, että Du hast Mich tarkoittaa Sinä vihaat minua.

Hyökätkää sellaisten kimppuun.

Siihen nämä kommentit oli tarkoitettu vastineeksi, ei jollekin lappalaiselle poromiehelle.

Onhan se typerää olettaa suoralta kädeltä, että jos siinä rankkaan tyyliin lauletaan Du hast mich, niin pakkohan sen on vihaamista tarkoittaa ja kyllä se sitten varmasti tappajan mieleenkin vaikuttaa.

Asioista selvää ottamalla voi joskus yllättyä. Ihan vaikka Antti Tuiskun musiikista. Ei se ehkä olekaan niin pinnallista kuin oletetaan.

Sanoituksista tulee esiin myös yksinäisyyden tunteen kuvauksia.

Vierailija
26/130 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jutun ammutusta tytöstä. Siis tyttöä haastateltiin valmistumisen johdosta ja juttu julkaistiin samana aamuna kun yöllä oli tyttö ammuttu. Niin paljon tulevaisuuden haaveita ja yhtäkkiä ei tulevaisuutta ollutkaan...

Vierailija
27/130 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiistääkö joku?

Minustakin se oli hyvä ampuja. En mä nyt sanoisi fanittavani Häyhää mutta olen lukenut hänestä.

T. Suurperheen äiti

Vierailija
28/130 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kuunteleeko sitä tappajat?

Vierailija
29/130 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syytä teolleen?

Kai siinä nyt jotain ajattelee, kun tähtää viattomia ihmisiä. Tai mitä on ollut mielessä ottaessa ne aseet? Luulisi nyt jossain vaiheessa olevan jotain mietteitä, onhan hän valinnut ampumapaikan, aseet, uhrit...

Vierailija
30/130 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielialalääkkeet. Kun tiedetään yleisesti että ne saa aikaan "päättäväisyyttä", ni aivothan ei osaa stopata oikeassa kohdassa, tuleekin sitten oikeesti tehtyä jotain sellaista mitä ei muuten tekisi.

Vierailija
31/130 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jutun ammutusta tytöstä. Siis tyttöä haastateltiin valmistumisen johdosta ja juttu julkaistiin samana aamuna kun yöllä oli tyttö ammuttu. Niin paljon tulevaisuuden haaveita ja yhtäkkiä ei tulevaisuutta ollutkaan...

Vierailija
32/130 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti

Vierailija
33/130 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Ei syntyminen tee ihmisestä tappajaa. Tämän jälkeen elämä hakee polkunsa. Vanhemmilta on viety oikeus/halu opastaa,ohjata, neuvoa ja KURITTAA RAKKAUDELLA lapsiaan. Lapset ottavat esimerkit mediasta (internet, tv, elokuvat jne) jossa ihannoidaan väkivaltaa, ja jossa rikollinen nostetaan korokkeelle. Lapsi tuntee saavansa huomiota vain tekemällä jotain erikoista (yleensä negatiivista). Huom rikollinenkin on lapsi ja viaton syntyessään. Rahat Kreikkaan ja Suomen lapset, nuoriso kaidalle tielle. Tätäkö päättäjät hakevat ratkaisuillaan. ?

Vierailija
34/130 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan paneuduttava mielenterveyteen! Ja aseet jonnekin niin ettei tuollaiset niitä saa.

Pelit on pelejä ja elokuvat elokuvia. Pitäiskö Ramsteinkin laittaa pannaan?

Kyllä terve ihminen elää ihmisiksi eikä ammu toisia.

Vierailija
35/130 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne Kreikan rahat saadaan korkona takaisin. Älä sekaannu politiikkaan.

Vierailija
36/130 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Ei syntyminen tee ihmisestä tappajaa. Tämän jälkeen elämä hakee polkunsa. Vanhemmilta on viety oikeus/halu opastaa,ohjata, neuvoa ja KURITTAA RAKKAUDELLA lapsiaan. Lapset ottavat esimerkit mediasta (internet, tv, elokuvat jne) jossa ihannoidaan väkivaltaa, ja jossa rikollinen nostetaan korokkeelle. Lapsi tuntee saavansa huomiota vain tekemällä jotain erikoista (yleensä negatiivista). Huom rikollinenkin on lapsi ja viaton syntyessään. Rahat Kreikkaan ja Suomen lapset, nuoriso kaidalle tielle. Tätäkö päättäjät hakevat ratkaisuillaan. ?

Vierailija
37/130 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan putkahti. Raha vaan on se jota vaaditaan nuorten hyvinvoinnin parantamiseen politiikalla eikä nuorten pikavipeillä. Milloin ajattelit saavasi Kreikan rahat tai edes korot takaisin ?

Vierailija
38/130 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt korkoja maksellaan vähän väliä?

Me annettiin laina ja ymmärtääkseni eka erä tuli jo. Saksaakin alkoi jo harmittamaan ettei lainanneet!!

Susta tietty olis parempi vaan jos Suomi ottaa velkaa eikä saa korkoja..

Vierailija
39/130 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Rammstein on yksi lempibändeistä, joten en tajua miksi nuo asiat on liitetty tähän tekoon.. Häyhän nimen tunnistavat kaikki jotka vähänkin ovat kiinnostuneet sotahistoriasta, tuskin heistä kuitenkaan kukaan hyväksyy tämän ampujan tekoa.

Olipa muuten pelottavaa nähdä tämän Eeron kuva FB:ssa, oli aivan saman näköinen kuin poika jonka kanssa vuosia sitten kävin yhden kerran treffeillä.. :O Hän se ei kuitenkaan voi olla, koska on liian nuori ja tämä poika asui Espoossa, mutta silti mietityttää olisivatko olleet esim. veljeksiä. En kuitenkaan treffikumppanini sukunimeä muista, joten en voi sanoa mitään varmasti..

Vierailija
40/130 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Ei Kreikka ola aikonutkaan makssa rahoja eikä korkoja takaisin. Nämä ekat rahat tulivat EU rahastosta EI Kreikalta. Siis muiden EU maiden ja Suomenkin rahoja. Kreikassa asuneena en alun perinkään ollut myönteinen rahoitukselle, kun olen nähnyt heidän tapansa elää ja kuluttaa toisten omaa. Tämä tästä ja ota asioista selvää..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi