Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ict-alan osaston päällikön palkka pk-seudulla? Kuinka paljon

Vierailija
27.05.2012 |

kannattaa pyytää? Etenkin kun positio on uusi ja sitä pitää itse alkaa kehittämään samalla kun koko osaston toimintaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan mitä tahansa 5000€ ylöspäin?

Vierailija
2/16 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesi?

Alaisten määrä?

sanoisin n. 4500-6500e riippuen edellämainituista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 20 ja hällä palkka on pikkuisen rapiat 6000. Hänen esimiehellään on alaisia noin 180 (mieheni ryhmä siis mukaanlukien) pakka on noin 8000-9000 euroa.

Kuinka iso osasto on siis kyseessä?

Vierailija
4/16 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

it-alalta 12v, koulutus datanomi.

t.ap

Vierailija
5/16 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ict-osasto heille tärkeä? Kuinka paljon odottavat panostusta? Kuinka monta alaista nyt, entä kasvusuunnitelma tällä hetkellä?

Mä tiedän ICT-osaston pomoja, jotka on datanomeja ja käytännössä tekevät mikrotukitöitä alle 3000 Euron palkalla. Toisaalta tiedän ICT-päälliköitä, jotka saa 10000-> ja ovat johtoryhmässä. Suurin osa on tuosta väliltä.

Tuo juttu riippuu kanssa sinun koulutuksesta ja kokemuksesta. Sinä laitat sinne palkkatoiveen, joka sopii sinun osaamiseesi. Jos tehtävä on "iso" ja siitä ollaan valmiita maksamaan vaikka 15 000 Euroa/kk et siihen tn.tule valituksi. Jos taas siihen haetaan sitä vastavalmistunutta datanomia, niin hinnottelet itsesi pihalle.

Vierailija
6/16 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni paikkaa (se 6000 e kuussa) ei kyllä saisi datanomi. Hänen alaisistakaan ei taida olla kuin yksi datanomi, kaikki muut on vähintään tradenomeja ja varmaan 80% ainakin korkeakoulun tai yliopiston käyneitä.

Datanomi ei saisi missään nimessä osastopäällikön paikkaa mieheni työpaikalla siis, luultavasti ei tulisi edes valituksi mieheni alaiseksi ja hänen alaisten palkat liikkuu haarukassa 3000-4000 euroa.

Vierailija
7/16 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni paikkaa (se 6000 e kuussa) ei kyllä saisi datanomi. Hänen alaisistakaan ei taida olla kuin yksi datanomi, kaikki muut on vähintään tradenomeja ja varmaan 80% ainakin korkeakoulun tai yliopiston käyneitä.

Datanomi ei saisi missään nimessä osastopäällikön paikkaa mieheni työpaikalla siis, luultavasti ei tulisi edes valituksi mieheni alaiseksi ja hänen alaisten palkat liikkuu haarukassa 3000-4000 euroa.

pyydetty tähän paikkaan, menen huomenna kuulemaan tarkemman ehdotuksen. Olen töissä suuressa monikansallisessa yrityksessä tällä hetkellä.

Vierailija
8/16 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sit ilmeestä näkee, että onko se realistinen.

Mitä muut vastaavat osastopäälliköt siellä saa palkkaa?

it-päällikön vaimo

Vierailija
9/16 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole mitään papereita IT-alalta ja olen yhden yrityksen tuotteen pääkehittäjä. Palkkani on karvan alle 4000 euroa ja lisää voisi varmaan pyytää jos nyt jaksaisi oikein röyhkeä olla.

IT- alalla papereilla ei tee tuon taivaallista.

Vierailija
10/16 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sit ilmeestä näkee, että onko se realistinen.

Mitä muut vastaavat osastopäälliköt siellä saa palkkaa?

it-päällikön vaimo

t.ap

Vierailija
11/16 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän yli 10 vuoden esimieskokemus IT-alalla. Noin kolmanneksen ajasta olen ollut yrityksen johtoryhmässä.

Jos itse lähtisin tuollaiseen tehtävään, haluaisin noin 6000 e ja asiallisen bonusohjelman, mutta en erityisesti haluakaan vaihtaa duunia. Jos olisi kova polte päästä tuonne, voisin lähteä pikkuisen yli viidellä tonnilla.

Ihan hyvä ajatus tuo, että pyydät noin 1500 e enemmän kuin nykyisestä duunistasi. Jos he haluavat sinut, he joko suostuvat tai kertovat, mitä olivat ajatelleet maksaa. Sitten voit miettiä, kannattaako lähteä. Jos taas itse haluat sinne kovasti, voi olla viisasta pyytää vähän vähemmän tai ainakin erikseen sanoa, että olet valmis neuvottelemaan.

Vierailija
12/16 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on koulutukseltaan datanomi ja työkokemusta alaltanoin 10 vuotta, jossa teki viimeiset 5 vuotta ensin projekti- ja sittemmin osastopäällikön hommia, palkkaa n. 5500 €kk.

Huhtikuun alussa vaihtoi sitte työpaikkaa ja siirtyi toiseen it-firmaan kehitysjohtajaksi. Palkka nyt 8500 €/kk + vuosibonukset, ja tämä siis datanomin papereilla. Alaisinaan hänellä maistereita, insinöörejä ja tradenomeja.

Vierailija
13/16 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo mun mies on siis paikassa töissä, jossa koulutus pitää olla eli kunnan, valtion yms. hommissa koulutusta katsotaan. Yksityisellä voi olla vähän eri juttu.

Mitä tuohon tulee, että kysyin, että mitä muut vastaavat osastopäälliköt tienaavat, niin kai siellä firmassa on muitakin osastopäälliköitä eikä vain ainoastaan it-puolella?

Suosittelen edelleen tuota 1500 e palkkaa kokeilemaan. Kyllä ne sit sanoo, et jos se on pahasti pielessä.

Vierailija
14/16 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on enemmän tiiminvetotyyppinen, niin joku 4500-5500 lienee haitari. Jos siihen kuuluu tulosvastuu ja esim myyntivastuu, niin 6000 on minimi.

Toki bonusjärjestelmä siihen päälle.

Jos toi 3800 ja 12 vuotta alalla on keskivertopalkka siinä firmassa, niin palkkataso on melko alhainen. I

Vierailija
15/16 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole mitään papereita IT-alalta ja olen yhden yrityksen tuotteen pääkehittäjä. Palkkani on karvan alle 4000 euroa ja lisää voisi varmaan pyytää jos nyt jaksaisi oikein röyhkeä olla.

IT- alalla papereilla ei tee tuon taivaallista.

Useimmat pätevimmät ovat jättäneet koulut kesken kun on työelämä kutsunut jo kesken koulujen. Itsellä koodaamisesta palkka 4200 e kuussa, ei mitään koulutusnimikettä koska jätin yliopiston kesken 2 vuoden jälkeen kun pääsin alan töihin. Exäni oli vielä kovapalkkaisempi ilman mitään koulutusta, 5500 e kuussa kehittävän projektipäällikön duunista. Oli ihan guru joka lapsesta asti koodannut huvikseen kaikkea haastavaa, ei sellainen papereilla tee paskaakaan.

Vierailija
16/16 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen datanomi itsekin ja ihan mukavasti minulle maksetaan tällä hetkellä, 6800 euroa kuussa + bonusohjelma. Tosin en ole osastopäällikkö vaan asiantuntijatehtävissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi