HUOMIO CIPRALEXIN KÄYTTÄJÄT!!!!
Mulaa menny ahdistuneisuuteen cipralex 15mg nyt 6 viikkoa.... nyt ollut ihan outo itsestä vieraantunut olo. Ihan ku olisin joku ihme möhkäle vaan tai joku muu ihminen ihan täysin. En ole sinut ollenkaan itseni kanssa. En tiedä onko mulla hyvä olla vaiko huono olla... ahdistus on sisällä kuitenkin mustana möykkynä, silti jotenkiin turta mieli. leijun vaan ja teen asioita.... yhdentekevää...en ole ollenkaan oma itseni! Pelottavaa! Onko tämä ohimenevää vaiko mikä tässä oikein mättää... aluksi oli jo ihan hyväkin olo ja tuntui että lääke auttaa, nyt pelottaa, kun tuntuu ettei ole oman tahdon vaikutuksen alla ollenkaan, minuus on kadonnut.... Olen aiemmin syönyt sepramia, siitä ei tällaista tullut ainakaan... Mikä neuvoksi???
Kommentit (7)
Minulla on samanlaisia kokemuksia. En ollut enää minä. En iloinen enkä surullinen. Zombina kuljin päivästä toiseen. Lopetin cipralexin käytön ja päätin tulla toimeen ilman. On se välillä ollut hankalaa mutta mieluummin otan elämän ilot ja kolhut vastaan itsenäni. Söin cipralexia ahdistukseen ja masennukseen. Parhaan avun sainkin terapiasta.
Ei ole tullut mitään sivuoireita. Kaikki lääkkeet vaan eivät sovi kaikille.
Kuulostaa siltä että annostus on sinulle liian suuri.
Itse olin masentunut 12-vuotiaasta parikymppiseksi, masennuslääkitys aloitettiin vasta lukion alla.
Silloin koin Cipralexin hyväksi lääkkeeksi, sillä pahimmat ahdistukset katosivat ja pärjäsin arjessa.
Näin jälkeen päin ajateltuna ottaa päähän aivan suunnattomasti, sillä koko lääkkeidensyöntiajan (lukion ja vähän yli) olin täysin tunteeton möykky, lihoin useita kymmeniä kiloja, ja mikä parasta, en muista koko ajasta yhtikäs mitään. Ei minkäänlaisia muistikuvia esimerkiksi vanhojen tansseista, penkkareista, abiristeilyistä, puurojuhlista...
Tiedä sitten mikä hinta masennuksen hoidosta kannattaa maksaa, mutta itse koen Cipralexin vuoksi menettäneeni nelisen vuotta elämästäni. Toisaalta ilman olisin voinut päättää koko elämäni.. Mene ja tiedä.
..muistikuvia ei ole myöskään työharjoittelusta, ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen valintakokeista, matkoista, juhlista... Kun ei ole edes valokuvia muistona niin voin kertoa että harmittaa!
Mutta Sepram sopii. Ei kannata käyttää alkoholia cipralexiä syödessä, voi aiheuttaa yhdessä väkivaltaista käytöstä. Kokeilin;)
kaikki lääkkeet tietenkään.
Itselläni Cipralex 10 mg sosiaalisten tilanteiden jännitykseen.
Silloin kun mulla oli 15 mg oli tuntemukset ihan samat kuin sulla. Oikeastaan kaikki läheiset sanoivat siitä mulle kanssa.
Eli sulla taitaa olla liian suuri annos.