Jokainen ihminen painaa tasan sen verran kuin itse haluaa.
Tarkoitan nyt tervettä ihmistä, en niitä joilla on todettu esim. kilpirauhasen vajaatoimintaa tms. sairautta, joka aiheuttaa ylipainoa.
Mutta olen siin OMAN KOKEMUKSENI myötä tullut tuohon tulokseen.
Teininä olin hoikka, nuorena aikuisena aloin lihota pikkuhiljaa, lasten saannin myötä lihoin ja lihoin enemmän ja enemmän.. Syytin raskautta,imetystä, väsymystä, hormooneja, aineenvaihduntaa.. ihan mitä vain, paitsi itseäni ja ruokatottumuksiani.
Kunnes lopulta olin 35 vuotias huomattavasti ylipainoinen, joskin monen lapsen saanut äiti.
Minulle puhkesi kakkostyypin diapetes ja voin todella huonosti.
Hikoilin, olin aina väsynyt, nuutunut ja minua ei kiinnostanut mikään, en jaksanut mitään. Inhosin vartaloani ja joka paikasta pursuilevaa läskiä. Selkätisseihin olisi voinut ripustaa toiset rintaliivit.
Kadehdin hoikkia. Inhosin itseäni ja pulleaa höttövartaloani. Jasöin suklaata ahdistukseeni,koska normaali, hoikka vartalo tuntui niin kaukaiselta ikinä saavuttaa.
Eräänä päivänä koin ahaa-elämyksen. Ja päätin että nyt riittää. En jaksa enää. Vihasin itseäni, rasvaista hikistä naamaani ja löllömahaani.
Lähdin lenkille. Jätin sipsit, dipit,majoneesit, hampurilaiset, lonkerot, pizzat, karkit, jäätelöt ja muut "pikkuherkut" joilla palkitsin itseäni raskaasta kotiäitipäivästä aina iltaisin.
Päätin palkita itseni lenkillä joka ilta.
Jätin pastat, riisit, leivät ja perunat pois ruokavaliosta.
Valitsen jokaiselle aterialle joko kalan, lihan tai kanan. Lisäksi salaattia.
Jos makeanhino iskee, juon Naturdietin suklaapirtelön. Jos colan himo iskee, juon light colaa.
Painoa on tippunut puolessatoista vuodessa kohta 30 kiloa! Paino on tippunut kuin itsestään.
Olen saavuttanut normaalipainoni, mutta annan tippua vielä muutaman kilon.
Voin mainiosti, sokerilääkitykseni ilmeisesti lopetetaan, koska minulla näyttää sokerit jo olevan kunnossa :)
En enää hikoile, olen virkeä ja voin mainiosti. Mun naamanikin on jo oman itseni näköinen, sieltä rasvapallon alta on tullut esille mun omat kasvoni!
Kunpa olisin tajunnut jo vuosia sitten, että minun ei tarvitse olla lihava jos en itse halua sitä olla!!
Haluankin siis sanoa kaikille ylipainoisille, että jos ette viihdy kehossannne niin teidän ei tarvitse kantaa yhtään rasvakiloa mukananne jos ette itse halua!
Voimia ja intoa terveelliseen elämäntapaan! Se todella kannattaa!
Kommentit (23)
Jos painat 47 kg ja olet 166 cm pitkä, niin olet aliravittu.
Jos painat 47 kg ja olet 166 cm pitkä, niin olet aliravittu.
että "ei jaksa niitä kuoria" eikä muutenkaan "jaksa s yödä järkevästi", niin ansaitseekin olla läski. Voi herranjestas mitä älykköjä täällä taas vinkumassa.