Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedän olevani törkeä äiti, vai mitä mieltä olette..?

Vierailija
27.04.2012 |

Hävettää tunnustaa tämä, mutta tosielämässä en kehtaa tätä kenellekään kertoa:

Kolme kuukautta vanha vauvani on ollut syntymästä asti pulloruokinnassa, hän syö Nan-korviketta.

Minä en imetä enkä anna omaa äidinmaitoani hänelle pullosta, vaikka maitoa tulee lypsämällä n. 4,5 - 6 desiä päivässä..

Myyn kaiken maitoni äidinmaitokeskukselle, koska olen niin järkyttävän köyhä, että se 16 euroa litralta tulee todella tarpeeseen.

Lisäksi se on verotonta tuloa, ja olen onnistunut pimittämään sen myös sossulta, joten se ei vaikuta muihin tuloihini. Ulosottomieskään ei siihen rahaan voi kajota.

Hävettää. Lapsi syö korvike-roskaa ja mamma myy lapsen maidon. On aika low life -olo. :(

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä teit lapsen jos sinulla on noin tiukkaa ettet pysty häntä elättämään?

Siinä vaiheessa, kun tulin raskaaksi, hyvätuloinen mieheni asui vielä kotona ja halusi lasta kanssani. Raskauden edetessä hänen mielensä muuttui ja niin häipyi mies -ja toimeentulo hänen mukanaan.. :(

Ap

Vierailija
2/42 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mikset itse muuta pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis se, mihin käytät ylipäätään rahaa?

Jos korvikkeista saadulla rahalla saat itsellesi pieniä ekstrajuttuja, niin mielestäni tuo ei ole todellista äidin rakkautta.

Mutta jos olet niin köyhä, että lähes jokainen sentti menee lapsen tarpeisiin, vaippoihin yms. ja omaan ruokaan ja ihan kaikkein välttämättömimpään. Niin sitten minä en ainakaan tuomitse.

Enkä tuomitse muutenkaan. Itse en tekisi noin, jos ei olisi aivan pakko!

Viimeksi maksoin maitotuloilla sähkölaskun ja ostin kirppikseltä lapselle vaatteita.

Sitä edelliset rahat menivät rikkoutuneen pyykinpesukoneen varaosiin.

Eli mielestäni en ole mihinkään turhaan niitä rahoja laittanut. Silti hävettää joutua "varastamaan" omalta lapseltaan , että edes jotenkin selviää.

Ap

Vierailija
4/42 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä sinun mielestäsi on väärinkäyttöä, niin voi voi: kaikki meistä emme ole syntyneet kultalusikka suussa. Ap

Miksi ap kysyy mielipidettä aloituksessa, jos sitten ne eivät kelpaa? En tajuu....

Vierailija
5/42 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä oikein ajat takaa?

Otsikossa sanot tieteäväsi että olet törkeä äiti ja sitten kun toteamme että niin olet,alkaa hiivatinmoinen puolustelu?!

OT,mä en tekis noin niinkuin sä vaikka miten oisin köyhä.Jos se sossunoinkin ymmärtäväinen on ollut tilanteessas kuin selität,eiköhän se huolehdi ettette nälkään kuole vaikka imettäisit lastasi kuten vauvalle parhaaaksi olisi.

Vierailija
6/42 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et imetä lastasi ja osta niillä sossu-kupongeilla vaikka piltti-purkkeja kaapit täyteen? Vai onko niissä sanottu tosiaan, että vain vaippoja ja korviketta?

Mitä niissä on sanottu? Mitä niillä saa ostaa???

Vierailija
7/42 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis se, mihin käytät ylipäätään rahaa?

Jos korvikkeista saadulla rahalla saat itsellesi pieniä ekstrajuttuja, niin mielestäni tuo ei ole todellista äidin rakkautta.

Mutta jos olet niin köyhä, että lähes jokainen sentti menee lapsen tarpeisiin, vaippoihin yms. ja omaan ruokaan ja ihan kaikkein välttämättömimpään. Niin sitten minä en ainakaan tuomitse.

Enkä tuomitse muutenkaan. Itse en tekisi noin, jos ei olisi aivan pakko!

Viimeksi maksoin maitotuloilla sähkölaskun ja ostin kirppikseltä lapselle vaatteita.

Sitä edelliset rahat menivät rikkoutuneen pyykinpesukoneen varaosiin.

Eli mielestäni en ole mihinkään turhaan niitä rahoja laittanut. Silti hävettää joutua "varastamaan" omalta lapseltaan , että edes jotenkin selviää.

Ap

jos noin pitää toimia että "edes jotenkin selviää"

Vierailija
8/42 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et imetä lastasi ja osta niillä sossu-kupongeilla vaikka piltti-purkkeja kaapit täyteen? Vai onko niissä sanottu tosiaan, että vain vaippoja ja korviketta?

Mitä niissä on sanottu? Mitä niillä saa ostaa???

Varsinkin, kun ap sanoi, että maksusitoumuksissa lukee "vauvantarvikkeita". Ei siis "vaippoja ja korviketta".

Vierailija
9/42 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidontulosi (ja sitä myötä nämä kyseenalaiset tienestisi) ei siitä ehdy vaikka omaa lasta imettäisitkin, päinvastoin

Vierailija
10/42 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heittää se luuseri-äijä pihalle jos ei osallistu kuluihin.

Vierailija
11/42 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika laittaa asiat kuntoon. Miksi asut samaa taloutta miehen kanssa, joka ei asu siellä tai osallistu kuluihin? Lapselle olet varmasti ihan yhtä ainutlaatuinen ja tärkeä, saa hän sitten äidinmaitoa vai korviketta. Sensijaan tunnepuolella saattaa sinulle itsellesi tulla joskus jopa vuosien päästä ongelmaa. Syytöksiä itseä kohtaan, että annoit toisille sen tärkeän osan, joka olisi kuulunut sinun omalle pienelle vaavillesi. Olethan ottanut huomioon, että pulloruoalle opetettu lapsi ei enää rinnalle opi kuukausien kuluttua?

Vierailija
12/42 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin milloin vain, jos tämmöistä äippämaitokultaa olis tarjolla! Mitä se muille kuuluu, mistä kukakin tulonsa hankkii ja mistä kukakin nauttii !! Varmasti me nauttijat maksetaan paremmin kui jotkut saikut, että eiku tienaamaan !!

Vierailija
13/42 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kurjuuteen.

Onnea vaan!

(sarkasmia, jos ymmärrät)

Vierailija
14/42 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et ota häntä pois kirjoilta asunnosta, jolloin olisit yh, saisit toimeentulotukea ja lapsilisään yh korotuksen.Mies joutuisi myös maksamaan lapsen elatuksesta elatusmaksuja, ja sun ei tarvii sitä käsiin saada, se on lastenvalvojan ongelma sitten.

Jos taas asunto on miehen nimissä, muuta itse pois, eiköhän se sossu ota huomioon takuuvuokran menona.

Vierailija
15/42 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitoimiston maksukuponkeihin voidaan rajata hyvinkin tarkasti, mitä niillä saa ostaa. Esim. jos maksusitoumuksessa lukee, että vain elintarvikkeisiin, niin sillä ei välttämättä pysty ostamaan esim. edes vessapaperia. Tästä on omaa kokemusta, se riippuu sitten ihan kaupan kassasta miten tarkka se on

Äidin asiakkaan kenkäkaupassa oli ihmisiä, joilla oli AVOIN "kuponki" nimneomaa talvi- tai kesäkenkiä varten.

Vierailija
16/42 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremmin lasta diabetekseltäkin. AIka kamalaa, että joku joutuu altistamaan lapsens turhille terveysiskeille ihan vain perustoimeentulon tähden.

Vierailija
17/42 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän tulisi huomattavasti halvemmaksi ja lapsen kannalta kannattavammaksi myydä ne sossun maksamat korvikkeet eteenpäin ja antaa lapselle rintamaitoa.

Saat tuosta 4dl äidinmaitoa reilut kaksi euroa.

Mitäs se äidinmaidonkorvike maksaakaan per tetra? Reilu 50cnt? Niitä menee päivässä neljä viis 2dl tetraa.

Laskepa itse.

Vierailija
18/42 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on jokaisen oma valinta, ei kenenkään muun. Mä luultavasti ite teen samoin, tai ainakin ton imetyksen suhteen. Pari tuttuakin tehny noin, muutama pikkumielinen tyyppi on siitä loukkaantunu, en ymmärrä miks, ei oo niiden asia. Kyllä on aika köyhä elämä ihmisillä, jos pitää noin voimakkaasti toisten asioihin reagoida...

Vierailija
19/42 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalaa ajatella että ihminen on ´tollasessa tilanteesa, elää sossun tuilla, ulosotossa kaiketi velkaa, myy oman lapsensa ravintoa :((

eikö oiekasti ole muuta keinoa vai etkö vaan halua?

Vierailija
20/42 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikös se korvikekin ole kallista?