Miten muuttaa "vaivihkaa" miehen pukeutumistyyliä?
Mies on siis muuten lähes täydellinen minulle, mutta pukeutumistyyli on jotain aivan kauheaa. En kehtaisi esitellä häntä ystäville tai muille läheisille enkä oikein liikkua julkisesti niin kauan, kun hän pukeutuu noin.
Tyyli on siis siisti jne., mutta aivan lian nörtimäinen/asiallinen. Ja puhun nyt vapaa-ajan pukeutumisesta. Ei puhettakaan rennoista farkuista, t-paidoista, huppareista ta tennareista, eli normaalista ns. "Jack & Jones/ One Way-lookista".
Mies on kropaltaan ja kasvoiltaan todella hyvännäköinen, mutta tämän hetkinen pukeutumistyyli peittää tuon upean ulkonäön ja mies näyttää nörtiltä ja hän ei todellakaan ole nörtti. Nämä nykyiset vaatteet kaikkea muuta kuin pukevat häntä ja ovat samaa tyyliä, mitä näkee 50-vuotiailla miehillä. Olemme myös aika absurdin näköisiä yhdessä, kun itse tykkään laittautua ja käyttää tiukkoja toppeja, farkkuja, korkkareita ja olen tyylitietoinen.
Olen rivien välistä ymmärtänyt, että mies ostaa vaatteita vain silloin, kun oikeasti tarvitsee.
Miten muuttaa pukeutumistyyliä vaivihkaa? Tai vihjata hienovaraisesti millaisia vaatteita hänen kannattaisi käyttää/mikä häntä pukee? Iältään mies on 35v.
Kommentit (13)
ja jos ei ota tulta alleen, niin tsekkaat vaatekoon ja ostat vaikka lahjaksi jotain kivempia paitoja tms.. Farkkuostoksille on kyllä tultava itse, mutta siitähän se lähtee, pikkuhiljaa.
Meillä ongelmana oli hieman samanlainen tilanne. Ikää tosin oli 16 mutta hyvännäköinen poika pukeutui äitinsä kaupasta tuomiin vaatteisiin, jotka olivat usein kokoa tai kahta liian isoja. Ihastuin kuitenkin tuohon poikaan ja pikkuhiljaa se komeus saatiin sieltä esille. Onneksi ehdin napata ensin, koska on tätä nykyä kuumaa kamaa.
Minä vein omani ensiksi vaatekauppaan ja ostin hänelle hyvin istuvat farkut. Oli ensin vähän vastaan mutta, kun kaverit seuraavana päivänä aidosti kehuivat hyvännäköiseksi, niin mieli muuttui. Siis poikaystäväni paras ystävä tuijotti poikaystävääni suu auki ihmetyksestä.
Shoppailureissulta toin tuliaiseksi siistejä t-paitoja, leikkasin laput irti ja iskin kaappiin. Kyselin vaivihkaa mieltymyksiä ja hankin sopivia vaatteita kauppaan alennuksesta. Lahjaksi ostin neuleita ja muuta vähän arvokkaampaa vaatetta. Silloin tällöin pakotin hänet mukaan ja käskin sovituskoppiin. Nyt oma tyyli on löytynyt ja pikkuhiljaa niistä telttamallisista t-paidoista on siirrytty yksivärisiin tyköistyviin ja lopulta kuviollisiin. Myös aluksi kielteisen reaktion saaneet v-kaula-aukot ovat saaneet hyväksynnän. Huppareita hän ei kuitenkaan tykkää käyttää vaan on ehdottomasti neuleihminen. Tällä hetkellä koitan lämmitellä häntä neuletakkeihin mutta vielä ei ole onnistuttu. Aikaa on mennyt jo yli kuusi vuotta, joten nopeaa tämä ei ollut. Minulla toisaalta ei ole koskaan ollut kiire tämän suhteen, vaan esittelin miehen (silloisen pojan) sellaisena, kun hän oli.
Minun neuvoni siis on, että osta vaatteita lahjaksi, leikkaa laput irti ja iske kaappiin. "ale-löydot" voit esitellä kokeiluna. "Oli halpa" ja "kokeile huvikses" voivat toimia. Vaihtoehtoisesti voit viedä hänet shoppailemaan ja ehdottaa kokeilemaan jotain uutta. Tärkeintä on kuitenkin poistua miehen mukavuusalueelta pikkuhiljaa ja kehua uutta tyyliä. Seksikkääksi kehuminen on todella tehokasta, jos mies todella uskoo sanojasi ja näkee sen myös peilistä.
kolmevitosen pitäisi pukeutua huppareihin ja farkkuihin ja vielä tennareihin, jos ei tahdo. Oletko varma, että tahdot tuon miehen, jos pukeutumiskoodinne ovat noin erilaisia? Jatkossakin se vain on niin, että ihminen muuttaa vain itseään, ei muita, ja tämä pätee varsinkin vakiintuneisiin parisuhteisiin. Ennen kuin sinne asti päästään, voi tulla hölöpölöä t-paidoista ja kaikesta muusta niiin epäolennaisesta. Jos on niin tärkeää miltä mies näyttää, niin pitää etsiä heitä sitten sieltä piireistä missä näyttäytyminen on tärkeää. Kovin köyhää noin sydämen sävelin.
Noh... enste vois yrittää tuota puheella käännyttämistä ja jos ei ota tulta alleen, niin tsekkaat vaatekoon ja ostat vaikka lahjaksi jotain kivempia paitoja tms.. Farkkuostoksille on kyllä tultava itse, mutta siitähän se lähtee, pikkuhiljaa.
Kiitos muuten hyvästä ideasta, mutta minä olen köyhä opiskelija ja mies hyväpalkkaisessa työssä oleva maisteri, joten miehellä vaatteita olisi varaa ostaa vaikka kuinka, mutta minulla ei lahjkasi niitä ole varaa ostaa. Mutta ehkä saisin miehen jotenkin innostumaan shoppailusta ja uudentyylisten vaatteiden sovittamisesta. Pelkään vain, että hän kokee tulleensa loukatuksi/kelpaamattomaksi, jos "arvostelen"/yritän muuttaa hänen nykyistä tyyliään.
t.ap
Oikeastiko et kehtaa häntä pukeutumisensa vuoksi esitellä kavereillesi??? Ihmeellistä.
älä muuta miehen tyyliä. Jos haluat, uudista sitä ostamalla hänelle lahjaksi fiksuja hänen omaan tyyliinsä sopivia vaatteita.
Ehkä joskus, mutta ei aina vapaa-aikana. Rentoutta tuon ikäinen voi ilmaista vaikka farkuilla, t-paidalla, puvuntakilla (bleiseri) ja nahkaisilla kengillä, jotka eivät ole pukukengät vaan rennommat.
Vihjaise vaikka, että lähtisit hänelle makutuomariksi farkkuostoksille. Joku paita menee siinä sivussa.
Onko miehen nimi Mikko?
Ei, miten niin?
T."Candy" ;D
"noin seksikäs roppa ansaitsis kyllä paremman koristelun, turha sitä on säkkien alle hukuttuaa" ;)
Eikö parempi sitten olisi olla terassilla ilman paitaa tai ihan munasillaan?
pappatyylisessä pukeutumisessa ei ole mitään vikaa tai hävettävää. On typerää yrittää olla joku "vitun" rokkari, jos ei ole rokkari. Ei sitä rokkariksi muututa pukeutumalla vitun rokkariksi.
Vittu.
T: 11cm mies
Teräsmies kompleksi.
Varo vaan että et muuta miestäsi Clark Kentistä Teräsmieheksi. Sillä Teriksellä on vientiä.
Kannattaisiko pitää se hottis ihan nörttinä ettei muut vie sitä sinulta?
"noin seksikäs roppa ansaitsis kyllä paremman koristelun, turha sitä on säkkien alle hukuttuaa" ;)
Eikö parempi sitten olisi olla terassilla ilman paitaa tai ihan munasillaan?
pappatyylisessä pukeutumisessa ei ole mitään vikaa tai hävettävää. On typerää yrittää olla joku "vitun" rokkari, jos ei ole rokkari. Ei sitä rokkariksi muututa pukeutumalla vitun rokkariksi.Vittu.
T: 11cm mies
Dressman on oikea suunta 35v miehelle.
Ei jäckkäri.
Joskus on aikuistuttava. Jäkkäri on parikymppisille ja teineille. Ap taitaa olla vain sellainen ikiteini. Nolo kurppa, joka pukeutuu, kuin teinit.