Kuinka moni teistä käyttää turkkia?
Katsokaa tämä ja miettikää!
http://www.peta2.com/takecharge/swf/fur_farm.swf
Kommentit (57)
ne on sentään kierrätetty? Mulla on myös nahkakenkiä ja syön lihaa. Myönnän pitäväni ihmisistä enemmän kuin eläimistä.
sellainen olisi ja jos liikkuisin muualla kuin leikkipuistossa ja ruokakaupassa. Puistossa sellainen päällä näyttäisin helpolta venäläiseltä naiselta!
Onks toi totta? Eikö niitä edes tapeta ennen kuin turkit otetaan pois??? Mulla on kuvottava olo. En ole koskaan käyttänyt turkkia enkä varmasti ikinä tule käyttämään. Toi oli jotain IHAN HIRVEETÄ, sanokaa ettei se ole totta...!!!!!
Ei eläimiä saa kohdella kaltoin :( Siltikin mietin, että mikä lopulta on parempi vaihtoehto, turkis vaiko nämä keinomateriaalit? Siis luontoa pitkällä aikavälillä ajatellen. Eikö näihin keinomateriaaleihin käytetä jotain muoveja sun muita; kuormittavatko ne kuinka paljon ympäristöä? Ja toistan: eläinrääkkäystä en hyväksy, toivon vain asiallista tietoa aiheesta.
Ihan älyttömän julmaa, en vain ymmärrä, missä voi olla noin sydämettömiä ihmisiä! Raukkaparat, olisivat edes nukuttaneet tms. ensin. :(
Tuohan on jostain ulkomailta tuo video. Ottakaa asioista selvää ennen kuin täällä vauhkoatte! Luultavasti tuo oli Kiinasta tuo video, Kiinahan on tulossa turkismarkkinoille. Heitä estää vain se, ettei heillä ole ruokaa annettavana turkiseläimille kun kaikki ihmiset syövät kaikki ruoat:-).
Minkit ja ketut KAASUTETAAN aina ensin kuoliaksi ennen kuin heille tehdään mitään muuta, eli otetaan nahat pois. Ei heitä Suomessa tuolla tavoin rääkätä, ei missään nimessä!
t. turkistarhaajan sukulainen
siis eläinten ruumiita! Kammottavaa. En syö kyllä lihaakaan enkä käytä nahkatuotteita.
Turkin käyttäminen ei ole tarpeellista suomalaisessakaan ilmastossa nykyaikana. Se on pelkkää turhamaisuutta ja ökyilyä (tosin luulin ettei nykyään turkkeja käytä kuin yli kuusikymppiset, jotka eivät mahdollisesti ikinä ajatelleet turkin veristä alkuperää. Näköjään erehdyin.).
Sinä turkin käyttäjä: jos näkisit omin silmin paikan päällä, kuinka turkiseläimiä kohdellaan ja kuinka väkivaltaisesti ne lahdataan, pujottaisitko silti hyvillä mielin turkin päällesi? Pääasia, että sinä pääsisit keekoiemaan turkillasi raitille?
Myönnän, pidän enemmän eläimistä kuin ihmisistä....
Vierailija:
Eikö näihin keinomateriaaleihin käytetä jotain muoveja sun muita; kuormittavatko ne kuinka paljon ympäristöä? Ja toistan: eläinrääkkäystä en hyväksy, toivon vain asiallista tietoa aiheesta.
on jo ideana niin väärin. Musta on typeryyden huippu tuollaisen linkin alla julistaa, että " pidän enemmän ihmisistä" . Siis häh? Mitä se edes tarkoittaa? Jos pitää ihmisistä, ei voi pitää eläimistä? Tai ei voi olla inhimillinen eläimiä kohtaan?
" Syönhän minä lihaakin" ja " käytänhän minä kenkiäkin" -väitteet ovat yhtä naurettavia. Eikö järjellä varustettu ihminen voisi minimoida sitä kärsimystä, jonka aiheuttaa omalla elämisellään? Käyttäisi kenkiä ja söisi lihaa, mutta ei käyttäisi turkkia? Tarkoittaako se, että nämä ihmiset katsovat oikeudekseen tehdä kaikkea moraalitonta, koska tekevät yhtä pahaa asiaa? Jos petän miestäni, voin yhtä hyvin tappaa lapseni sänkyihinsä?
Ei niitä nyt niin väkivaltaisesti " lahdata" . Heh. Mä en tiedä mitä pa**kaa te aktivistit oikein uskotte.
Joo, en mäkään sun laisistasi ihmisistä oikein pidä. Elät niin kaukana todellisuudesta, kaupunkilainen varmaan oletkin.
Asun alueella jossa on paljon turkistarhausta ja TIEDÄN, että tuo video oli hyvin kaukana suomalaisesta turkistarhauksesta. Suhtaudun ennen hyvin kielteisesti turkiksiin lähinnä siksi, että asuin Keski-Euroopassa enkä todellakaan nähnyt mitään syytä turkisten käyttämiselle vesisateisessa talvessa.
Suomessa tilanne on toinen. Täällä laadukas, kotimainen turkki on upea vaate esim. teatteriin mennessä. Oma turkkini oli todellinen löytö, koska piisameita pyydetään nykyään todella vähän ja se on paikallisen turkkurin valmistama.
Jos petän miestäni, voin yhtä hyvin tappaa lapseni sänkyihinsä?
Mutta silti hyväksyn turkistarhauksen ja näen sen tarpellisena elinkeinona. Niin moni jo pulassa oleva kunta olisi vielä enemmän pinteessä, jos tarhaus kiellettäisiin. Eikä tarhausta joka tapauksessa saataisi maailmasta loppumaan, se vain siirtyisi Itämaihin. Luuletteko, että siellä kohdeltaisiin eläimiä yhtä hyvin kuin Suomessa?
En ole kaksitoista, mutta jumaliste mua ärsyttää, kun maaseudulla jos uskaltaa näistä asioista sanoa poikkipuolisen sanan, niin heti on joku isäntä pörhistelemässä ja puhisemassa. Sen, että asuu maaseudulla, ei pitäisi estää sen MAALAISJÄRJEN käyttöä. Ja nimenomaan maaseudulla luulisi ihmisten ymmärtävän elämän arvon.
Terveisin maalainen ties kuinka monennessa polvessa
Eläimillä on oikeus olla tulematta tapetuksi ihmisen turhamaisuuden ja välinpitämättömyyden takia.
Mun maalaisjärki sanoo, että tämä elinkeino on erittäin tärkeä Suomelle, Suomen kunnille, yrityksille ja tuhansille ihmisille, jotka saavat leipänsä tämän elinkeinon kautta. Toki minuakin säälittää nämä eläimet, mutta niin säälin myös lehmiä, lampaita, kanoja ja kaikkia muita eläimiä, jotka joutuvat kärsimään ihmisen takia. Näkisittepä sitten kanalan kanat! Ovat niin sekaisin, että häkistäkin päästyään nokkivat vain aggressiivisesti toisiaan. Eikä heillä ole höyheniäkään enää kaulan ympärillä kun ne on häkissä kuluneet pois...
Mä en vain tajua mikä raja tässä kaikessa olisi? Jos tarhaus kiellettäisiin, mikä olisi seuraavana jonossa? Navetat, sikalat...?
Sitä paitsi yli 90 % turkiksista menee vientinä ulkomaille, enimmäkseen esim. Italiaan.
miksi keinoturkis olisi ekologisesti parempi vaihtoehto... Senkin sitten valmistaa joku raukka kiinalainen nainen 7 päivän työviikolla ja 14 tunnin työpäivällä. Parempi vaihtoehto?
Mutta se ei johdu muusta kun siitä, että ne on yleensä niin massiivisia ne turkit ja minä taas pieni ja siro niin minun pää näyttää suhteessä nuppineulan päältä ei hyvä.
Toisekseen en vastusta turkkeja vanhempani olivat turkisteollisuudessa mukana aikasemmin joten tiedän jotakin siitä maailmasta. Tein tossa lauantaina kaupungilla kulkiessani päätöksen kun joku tyttö kyseli, että olisiko minulla aikaa ja kiinnostusta eläimiä kohtaan. Minä en suostu antamaan latin latia eläimille niin kauan kun tehdään turkistarhaiskuja. Jos joku typerys menee tuhoamaan toisen omaisuutta niin minä en tällä hölmölle anna rahaa. Jos keinot vaikuttamiseen saadaan viisaammiksi silloin olen valmis auttamaan.
Ollut ahkerassa käytössä jo varmaan 20 vuotta ja still going strong! Vään on taskunsuita uusittu, mutta muuten ihan käyttökunnossa. Kun tuosta joskus aika jättää, aion taatusti hankkia uuden ja käyttää sitä sitten loppuikäni.
Enemmän kannan huolta siitä, miten ihmiset kohtelevat toisia ihmisiä.