Teititelläänkö sinua kaupassa? Mitä tykkäät teitittelystä? ev
.
Kommentit (14)
Mun mielestä se on peruskohtelias puhuttelutapa tuntemattomien ihmisten kanssa.
minua usein teititellään ja en tykkää! Tuntuu jotenkin olo "vanhalta"
Ei haittaa kumpikaan, pääasia että on muuten kohtelias. Esim kassan kuuluu sanoa kiitokset ja olkaahyvät, sekä tervehtiä asiakasta. Aivan kuten asiakkaankin.
Aina kaupassa, naapureiden kanssa ja lasteni opettajat teitittelevät myös. Teitittelen myös itse. Emme siis asu suomessa.
että kyllähän siihen teitittelyyn jotenkin tottuu ja pidän sitä ihan hyvänä tapana. Suomessa ehkä teititellään liian vähän.
Toisissa kaupoissa teititellään ja toisissa ei. Minulle se on aivan samantekevää, kunhan palvelu on muuten asiallista. Olen käsittänyt, että joissain kaupoissa kaikkia asiakkaita teititellään työnantajan määräyksestä.
Ikää on 28 v ja ikäistäni nuoremmalta näytän. Mutta en siitä tietenkään pahastukaan. Itse teitittelen vieraita yli n. 40 v ihmisiä. Tuntuisi hölmöltä teititellä itseäni pari vuotta vanhempaa ihmistä, vaikka niin kai kuuluisi "oikeasti" tehdäkin.
ja meille on sanottu että kaikkia itseään vanhempia pitää teititellä. välillä se tosiaan tuntuu tyhmältä...
Se teennäistä ja pokkuroivaa, ei sovi suomalaiselle. Ja tosiaan varsinkin naisille saa vain "näytänkö noin vanhalta" tunteen. Älkää siis hyvät myyjät teititelkö.
Ikää 22 vuotta. En koe mitenkään loukkaavana, mielestäni kuuluu kohteliaaseen käytökseen. Itse teitittelen kaikkia paitsi tietenkin lapsia ja nuorempia tai samanikäisiä.
Mun äiti ja sen siskot sanoo, että niiden lapsuudessa alkoi se saa sinutella kasi ja niistä tuntuu satavuotiaalta, jos ja kun teititellään.
Taalla Keski-Euroopassa teititellaan kaikkia. Musta se on ihan jees.
ja minusta se kuuluu asiaan ja kohteliaaseen käytökseen. Teitittelen itsekin vieraita ihmisiä.