Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maanantaina olen kotirouva

Vierailija
25.05.2012 |

Ristiriitaiset fiilikset.

Miehen komennussopimuksen myötä minusta tulee kotirouva. Muutto ulkomaille elokuussa. Tänään allekirjoitettiin viimeiset paperit. Putsaan työni pois ja pidän lomat.

Olen painanut töitä kohta 20 vuota vanhempainvapaita lukuunottamatta ja viimeiset vuodet oikeastaan vihannut omaa työtäni.

Ajattelin ensin nauttia kotirouvuudesta (lapset jo kouluikäisiä) ja auttaa lapsia sopeutumaan. Sitten voisin opiskella paikallisessa yliopistossa jotain ihan muuta kuin tähän astinen kylmä kaupallinen alani :)

Eipä mulla muuta...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen oikeati muutosta jonnekin lämpimään.

Vierailija
2/17 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti totut ja jopa alat rakastaa kotirouvuuttasi. Mahdollinen suomeen paluu on kauheaa sopeutua takaisin.

T: toinen rouva, joka nauttii olostaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti siitä, että saat olla läsnä lastesi elämässä ( ja autokuski).

Mä jatkoin kotirouvana Suomen paluun jälkeen ja kukaan ei ymmärrä, mutta meille sopii. Ja lapset tykkää, kun äidillä aikaa.

Vierailija
4/17 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paaset uuteen ymparistoon, oppimaan uutta ja lapsetkin jo isoja. opiskele ja auta lasten koulussa (se on hyvin yleista ulkomailla).. minne muuten menet??

Vierailija
5/17 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti siitä, että saat olla läsnä lastesi elämässä ( ja autokuski).

Mä jatkoin kotirouvana Suomen paluun jälkeen ja kukaan ei ymmärrä, mutta meille sopii. Ja lapset tykkää, kun äidillä aikaa.

Autokuskia minusta ei tule, koska kohdemaassa ei saa ajaa autoa :) Autokuski, auto ja hyvä maanalainen - niillä mennään.

Uskon nauttivani ja paluutakin tietenkin jo mietitty. Eläkevakuutus karttuu.

Eniten odotan tuota AIKAA lapsille, nyt tuntuu että koko ajan mennään ja nimenomaan äiti ajaa autoa :)

Vierailija
6/17 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paaset uuteen ymparistoon, oppimaan uutta ja lapsetkin jo isoja. opiskele ja auta lasten koulussa (se on hyvin yleista ulkomailla).. minne muuten menet??

Kiitos tsempeistä!

Vierailija
7/17 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa vai halua ajaa itse?

Vierailija
8/17 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluat etsi ne paikalliset suomalaiset. lasten koulun kautta tutustuu helposti kylla. me oltiin hong kongissa ja olisin voinut olla aktiivisempi 'ystavien hankinnassa', mutta ehka luonnekysymys kuitenkin.

Vierailija
9/17 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei "länsimaiset" saa ajaa itse... en tiedä mikä on se raja mihin raja vedetään, kai nyt jossain vaiheessa joku länkkäri saa ajaakin, mutta usko pois, sen liikenteen nähtyäni en halua ajaa itse, edes polkupyörällä noin alkuun.

Ei siis ole mikään Saudi-juttu jossa tyyliin naiset eivät saa ajaa. Komennussopimukseen kuuluu auto ja kuljettaja.

Vierailija
10/17 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluat etsi ne paikalliset suomalaiset. lasten koulun kautta tutustuu helposti kylla. me oltiin hong kongissa ja olisin voinut olla aktiivisempi 'ystavien hankinnassa', mutta ehka luonnekysymys kuitenkin.

Olen itsekin vähän sellainen...en niin ekstrovertti...Kohdepaikassa tosi vahva suomalaisyhteisö ja lapsille "Suomi-koulu" joten eiköhän kontaktit löydy :)

Vierailija
11/17 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei "länsimaiset" saa ajaa itse... en tiedä mikä on se raja mihin raja vedetään, kai nyt jossain vaiheessa joku länkkäri saa ajaakin, mutta usko pois, sen liikenteen nähtyäni en halua ajaa itse, edes polkupyörällä noin alkuun.

Ei siis ole mikään Saudi-juttu jossa tyyliin naiset eivät saa ajaa. Komennussopimukseen kuuluu auto ja kuljettaja.

Itse olen ollut komennusvaimona aika ekoottisissa paikoissa, mutta Kiinasta ei ole kokemusta. Minne Kiinaan?

Vierailija
12/17 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut komennusvaimona aika ekoottisissa paikoissa, mutta Kiinasta ei ole kokemusta. Minne Kiinaan?

menossa.

Vierailija
13/17 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
14/17 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me muutettiin 13 v sitten pois suomesta, mutta molemmilla oli työpaikat. musta ei olis kotirouvaksi.

Vierailija
15/17 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajaa. ihme paskaa.

Vierailija
16/17 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajaa. ihme paskaa.

Aivan varmasti saa kiinalaisella kortilla ajaa vaikka pieni porsas kunhan sen suorittaa.

Mutta useimmilla suomalaisilla yrityksillä on näissä komennus/expat sopimuksissa kohta, joissa nimenomaisesti kohdennetaan perheen käyttöön auto ja kuljettaja, koska käytännössä noin ensi alkuun (sanotaan sen max 5 v expat aikaan) on mahdotonta päästä auton rattiin. Eli mitkään kv ajokortit ei Kiinassa käy.

Terveisin Kiinassa 3 vuotta asunut

Vierailija
17/17 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan varmasti shanghaissa saa länsimaisetajaa. ihme paskaa.

T: Kiinnostunut opiskelija lähdössä syksyllä!