Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijaisvanhempia linjoilla?Mitä kun sijaislapseen kiintyy liikaa :/ Meillä

Vierailija
25.05.2012 |

ollut 10kk sijoitettuna juuri vuoden täyttänyt lapsi,biolog.äidiltään ihan pienenä huostaanotettu huumeiden käytön, vauvan laiminlyönnin ja pahoinpitelyn takia. Nyt sitten on tämä mutsi tsemppaamassa ja haluaa lapsen takaisin..Itse näen ihan selkeästi ettei hänestä ole 24/7 äidiksi,sossujen läsnä ollessa osaa "esiintyä" kuitenkin riittävän vakuuttavasti.Sydäntäni riipii,tämä pieni pitää minua äitinään ja meidän perhettä perheenään,nyt just näin kriittisessä kehitysvaiheessa hänet revitään pois kaikesta tutusta ja turvallisesta..Suoraan sanottuna en olisi tähän hommaan ruvennut jos olisin etukäteen tiennyt miten karua tämä todellisuus on.

Kommentit (181)

Vierailija
102/181 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisvanhempien kriteerejä ei täytä, sillä ei ole valmis palauttamaan lasta ja sitä vaaditaan sijaisvanhemmilta.

Sijais sanakin kertoo sen, että lapsi on vain lainassa ja todellakin käräyttäisin ap, jos pystyisin. Sijaislapsi ei ole adoptio lapsi ja samanlainen on toinen toinen hörhö, joka omisi toisen lapsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/181 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisen edusta. Jos lapsi on asunut suurimman osan elämästään ja kiintyt sijaisperheeseen, ei pitäisi enää siirtää muualle. Useimmiten ei enää tuolloin huostaanottoa puretakaan.

Vierailija
104/181 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä normaali ihminen kiintyy lapseen, jota on pitkään hoitanut. Useimmiten sijoitus kestää lapsen täysi-ikäisyyteen asti. Minä ainakin rakastan sijoitettua lastani koko sydämestäni. Mutta meillä on onnellinen tilanne eikä lapsi koskaan meiltä lähde pois. sijaisäiti minäkin

Vierailija
105/181 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisvanhempien kriteerejä ei täytä, sillä ei ole valmis palauttamaan lasta ja sitä vaaditaan sijaisvanhemmilta.

Sijais sanakin kertoo sen, että lapsi on vain lainassa ja todellakin käräyttäisin ap, jos pystyisin. Sijaislapsi ei ole adoptio lapsi ja samanlainen on toinen toinen hörhö, joka omisi toisen lapsen.

Ap on hoitanut lasta koko tämän vauvaiän, joka on kaikkein kriittisin lapsen kehityksen kannalta. Hänellä on siis kokonaisvaltaisesti tietoa lapsesta. Lapsen suojelun kannalta ap:n kokemuksen tulisi olla ensisijaisen tärkeää ja hänen mielipiteitään tilanteesta tulisi kuunnella.

Järkyttäviä vastauksia olet saanut. Paljon voimia tilanteeseen! Tällainen lasten pallottelu tulisi lopettaa lainsäädännöllä.

Vierailija
106/181 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

100,104,107 ja ap... Minut on huostaanotettu ja sijoitettu moneen eri paikkaan useasti. Vanhemmat alkoholisteja ja toinen narsisti. Eronneet kun olin vauva.olen lähes 30v ja lapsuudessani olen viettänyt ehkä n. 2v normaalia elämää ja vasta nyt aikuisiällä löytänyt tasapainon elämääni. Sosiaalityöntekijät ovat pitäneet minua ns.koekaniinina useasti ja se on jättänyt minuun syvät arvet. Biologisella vanhemmallani oli liikaa oikeuksia. Äitini hylkäsi aikoja sitten. Viimeisen kerran kun sijoitettiin kotiin takaisin, tilannettani ei seurattu niinkuin ei muillakaan kerroilla (aina kiireellisesti......) olin jo tarpeeksi vanha huolehtimaan itsestäni. Olin juuri täyttänyt 17 ja ns. Otin ja lähdin. Ja olen sillä tiellä kouluttautuneena ja 2 lapsen äiti. Taustani on ollut varsin julkinen. Lehdistö mässäili tapahtumilla. Ja sitten oli aika molloin olin täysin yksin. Rohkenin hakemaan apua jota en saanut. En kerro yksityiskohtia, mutta sanon että lasta ei saa palauttaa biologiselle äidille. Perhekuntoutuskeskuksessa he kyllä huomaavat ja lapsi huostaanotetaan pysyvästi. Harmi ettei silloin ollut tuota ku minä olisin tarvinnut. Olisi jäänyt paljon pahaa kokematta. Lujan tahtoni vuoksi selviydyi, mutta en unohda.

ja ole pahoillani, että sinä jouduit lastensuojelun koekaniiniksi.

juuri näin tulee käymään myös tälle pienelle,jos joutuu bioäidin hoiviin. Toivottavsti mokaa kunnnolla, että lapsi saadaan nopeasti takaisin sijoitukseen.

Kerroit osuvasti tuosta lapsen pomputtelusta ja siitä, että mihinkään ei voinut sitoutua kun välinpitämättömällä biovanhemmalla on aivan älyttömät oikeudet lapseensa vaikka olisi mikä hirviövanhempi.

Tämä on jotain täysin järjenvastaista toimintaa.

Miksi lapsen pitää kärsiä koko loppuelämä paskavanhemmistaan. Vaikka hän pääsisi pois perhehelvetistä niin silti mielivaltaiset biovanhemmat pilaavat lapsen elämän kummittelemalla taustalla niin, että adoptioon ei suostuta.

Sinun kohdalla tehtiin vielä törkeästi kun jouduit aina eri paikkaan sijoitukseen ja taas välillä kotiin..

Siis ihan oikeasti nyt eletään 2000-lukua ei kai kukaan voi oikeati väittää, että tällainen menettely takaa LAPSEN PARHAAN EDUN ei helvetissä.

Kyllä biovanhempien oikeuksiin pitää puuttua.

Mikä ihmeen tabu se biovanhemmuus oikein on. Jokainen ymmärtää, että jos pahoinpitelet lastasi tai muuten laiminlyöt lastasi henkisesti tai fyysisesti niin et ole kykenevä vanhemmaksi.

Silloin vanhemman oikeudet pitää lailla poistaa ja lapselle pitää antaa mahdollisuus jatkaa elämäänsä normaalissa perheessä ilman pelkoa siitä, että taas tulee lähtö.

Tämä siirto pitäsi tehdä ajoissa silloin kun lapsi on vielä pieni..ja persoonaa ei ole vielä tuhottu..silloin on vielä kaikki mahdollista.

Kiitos vielä kun kirjoitit omasta kokemuksestasi ja saimme tälle ketjulle myös uhrin eli kaltoinkohdellun lapsen äänen..se on arvokas.

Hienoa, että olet päässyt elämässä eteenpäin, olet kouluttautunut ja onnellinen äiti. Ymmärrän, että pahoja muistoja on vaikea kuitenkaan unohtaa.

Kukaan ei voi palauttaa sinulle onnellista lapsuutta, mutta sinä voit antaa sen lahjana omille lapsillesi ja sukupolvien paha ketju katkeaa..ole siitä ylpeä.

Hyvää jatkoa sinulle!!!!!!!!

PS. Tarinasi muuten vahvistaa monien ihmisten ajatuksia siitä, että lastensuojelu ei toimi tällä hetkellä LAPSEN PARHHAKSI vaan biovanhempien..

Vierailija
107/181 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

löydy ketään?

Vierailija
108/181 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylös!

Vierailija
109/181 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä asiantuntijaa, joka tietäisi tarkalleen, miten tällainen prosessi hoidetaan, kun huostaanotettu lapsi mahdollisesti palautetaan biovanhemmalle takaisin?

Miten homma menee? Miten kauan biovanhempaan testataan esim. tuota 24/7seurantasysteemiä, josta joku kertoi tässä viestiketjussa?

Perhekuntoutusjaksojen pituus vaihtelee yksilöllisesti perheen tilanteen mukaan, meidän yksikössä mininiaika on kuitenkin vähintään 3kk. Sen jälkeen huostaanotettujen lasten kohdalla akiivinen perhetyö kotiin jatkuu vielä vähintään toiset 3kk, lisäksi lapsilla tukiperhe.

Vierailija
110/181 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa linkittää niin nostan sille, joka halusi lukea..

Onneksi tämä juttu päättyi lapsen kannalta onnellisesti =)

Vierailija
111/181 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa,että saitte lopulta pitää tän lapsen!!!:))))))

Vierailija
112/181 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mahdollisesti myös toimittajille. Tällaisesta kaivataan enemmän keskustelua JULKISESTI. Australian malli kuulostaa järkevältä.

Kukaan narkkariäiti tai muuten vain mielenhäiriöinen ei ole kelvollinen hoitaja. Ympärillä pyörii lapsille haitallista porukkaa. Lapsen riskit ovat todella suuret monella tavalla.

Ehkä tästä saisi A talk keskustelun tai vastaavaa. Mutta ministeriössä saisivat lukea henkilökohtaisia kokemuksia asiasta. Ja sitten vain lisäselvityksiä siitä, millainen onnistumisprosentti näillä luuseriäideille ja isillä on.

Ehkä nyt on otollinen aika. Pientä murhattua 8 vuotiasta tyttöä voisi käyttää esimerkkinä. Hänen kuolemansa oli turha, yhteiskunnan ja mädän sosiaalijärjestelmän uhri.

Sikamaista. Jotain pitää tälle asialle pystyä tekemään. Päättäjät seinää vasten ja pohtimaan parempaa mallia joka on jatkossa halvempi yhteiskunnalle kun vältytään suurelta osin rikollisuuskierteeltä, syrjäytymiseltä ja mielenterveysongelmilta kun lapset pelastetaan ajoissa.

vaan paljon multakin siis ois pitänyt ottaa lapsi pois heti kun hän olisi syntynyt??? Vaikka multa jäi samantien viina, huumeet ja tupakka samantien pois kun sain tietää olevani raskaana ja viimeiset 8 vuotta olen ollut kuivilla kaikesta ja rakas poikani on mulle kaikki kaikessa.

Vierailija
113/181 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa sijaisäiti kertoi saaneensa lapsensa takaisin???

Vierailija
114/181 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kun alkoi vinkumaan että siitä ketjusta vois muka jonkun tunnistaa.

Vierailija
115/181 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huostaanotto keskeytyi luojalle kiitos ja lapsi palautui ÄIDILLEEN ja äiti on aina äiti.

Tuon ikäinen ei vielä ymmärrä asioista mitään.

Oli itselläkin kokemusta todella törkeästä sijaisperheestä, joka valehteli mm.puhelut lapsen ja minun välilläni sosiaalitoimeen.

Sinä et ole lapsen äiti.Ymmärrä se.Älä koita hankaloittaa asioita, vaan ana äidin parantaa tapansa, sekin on mahdollista,

nim.kokemusta

idiootit horot ovat niitä, jotka pitäisi vain vaiedä saunan taakse ja ampua.

Se, mistä pillusta se lapsi on puserrettu pihalle ei merkitse YHTÄÄN MITÄÄN, se merkitsee kuka sitä lasta rakastaa, ja hänelle hyvät olosuhteet tarjoaa.

SInä et selvästi ole siihen pystynyt, kun lapsesi on sinulta pois otettu. Harmi että sait takaisin, et varmasti ole ansainnut. Sen pystyy lukemaan jo teksteistäsi: NOin pieni ei vielä ymmärrä mistään mitään ( IDIOOTTI, nuo vuodet ovat tärkeimmät perusturvallisuuden rakentamisessa), ja Äiti on aina ÄITI, joo varmaan voisitte perustaa "hyvät äidit "-kerhon sen huumeämmän kanssa, joka kaivoi 5-vuotiaaltaan huumepäissään silmät päästä.

Mutta joo, äitihän on aina äiti, ja totta kai paras äiti. Sylettää kaltaisesi paskavanhemmat.

Mitä hyödyttää tällainen haukkuminen jos toinen ei vain ymmärrä eikä häntä itseään ole rakastettu? pahentaa vaan hänen lapsensa oloa.

tottakai lapsi ymmärtää ja hänelle jää ikuiset arvet jos saa huonoa kohtelua pienenä, mutta minkäs teet.

Vierailija
116/181 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
117/181 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin naurettavaa.tolla sijaisäidillä on täys oikeus kirjottaa elämästään. ei kertonu imiä eikä paikkakuntaa,ja näitä tosiaankin on paljon vastaavia tapauksia.Mut hys hys,eihän niistä saa puhua.?!

Vierailija
118/181 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten oli saanut lapsen takaisin? Miten se kokeilujakso oli sujunut vai mentiinkö edes siihen asti? Miten nopeasti lapsi palautui sijaisperheeseen?

voisiko joku ystävällinen kertoa, joka ehti ketjun lukea. Kiitos!

Vierailija
119/181 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin naurettavaa.tolla sijaisäidillä on täys oikeus kirjottaa elämästään. ei kertonu imiä eikä paikkakuntaa,ja näitä tosiaankin on paljon vastaavia tapauksia.Mut hys hys,eihän niistä saa puhua.?!

Kyse kun ei ole HÄNEN ELÄMÄSTÄÄN, vaan lapsen elämästä. Kunnollinen sijaisvanhempi ei levittele sijaislapsensa asioita netissä.

Toivon todellakin, että kyseiselle lapselle löytyy uusi sijaiskoti.

Vierailija
120/181 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks mä en nää viestejä ku 94/144???? Miten tää juttu loppuu???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi