Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 13-vuotias teini?

Vierailija
14.07.2014 |

Sitä olen miettinyt...

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MirandaUusi kirjoitti:

Et ite oo tainnu oikeesti päässy tulee raskaaks, nii turhaa sä sitä mulle raivot et mä pystyn näin nuorena! Ei oo mun vika vaa ehkäisyjen vika koska ne, petti mut!

Joo, en voinut tehdä lasta 20+ koska ei ollut parisuhdetta. Tapasin lapsen isän 26v. :D

Mä en vehtaillut alaikäisenä.

Vierailija
42/74 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirandauusi on joku trolli tai kärsii laaja-alaisista oppimisvaikeuksista tai jostain muusta vastaavasta, ainakin kirjallisen ulosannin ja käytöksen perusteella. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi ystävällinen ja kaunis, voi älykkyysosamäärä olla alhainen ja ulosanti kökköä omaan ikätasoon nähden.

Vierailija
44/74 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko "teini" -nimitys tulee englannin kielestä. 

Kaikki -teen päättyiset iät ovat teinejä. Eli siis 13-19 -vuotiaat. ThirTEEN - nineTEEN.

Näin yksinkertaista se on. Vaikea ymmärtää, miksi osa ei sitä ymmärrä.

Vierailija
45/74 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Thirteen, fourteen, fifteen, sixteen, seventeen, eighteen, nineteen. Eli kyllä.

Tosin sana "teini" on tullut suomen kieleen ennen kuin englannista oli tullut meillä toinen kotimainen, eikä sen alkuperä ole siis tuo.

:D Kukas sulle on tätä väittänyt? Tämä henkilö on nimittäin puhunyt puhdasta paskaa. "Teini" on lainasana englannin kielestä. Aivan sama onko se kiertänyt vaikka saksan kielen kautta, mutta sen pohja on englannin kielessä.

Vierailija
46/74 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin annat itsestäsi aina jollain tavalla vähälahjaisen kuvan täällä, aggressiivinen käytös, kirjoitusvirheet, vastuuttomuus ja ikätasoon nähden oikeasti lapsellinen käytös ja kirjallinen ulosanti antaa sellaisen kuvan, ettei kovin älykkäästä tyypistä ole kyse. Totuutta en tiedä, kunhan vaan pohdiskelin.

Vierailija
47/74 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä se on jo täysi nainen, ainakin jos menkat on alkanut. Silloinhan sillä on jo mehukat ja kuuma pimpsa. Eläinmaailmassa olisi jo monta kertaa astuttu, mutta yhteiskunnan säännöt :-(

Vierailija
48/74 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki -teen päättyiset iät ovat teinejä. Eli siis 13-19 -vuotiaat. ThirTEEN - nineTEEN.

Ei tule. Teini on tuotakin vanhempi suomalainen sana ja tarkoittanut opiskelijaa, noloa jos ei tuota tiedä.

Vierailija
49/74 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule. Teini on tuotakin vanhempi suomalainen sana ja tarkoittanut opiskelijaa, noloa jos ei tuota tiedä.

REPS. Se on ihan sama mitä se on tarkoittanut, mutta sen lähde on silti englannin kielessä. Se EI ole umpisuomalainen sana.

Vierailija
50/74 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

REPS. Se on ihan sama mitä se on tarkoittanut, mutta sen lähde on silti englannin kielessä. Se EI ole umpisuomalainen sana.

Linkki? Wikipedia ei käy...

Vierailija
51/74 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirandauusi, minä olin se, joka ihmetteli voitko muka olla oikeasti 13 ja käytöksesi niin lapsellista. En ole itsekään aikuinen, vaan 11-vuotias.

Vierailija
52/74 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni luulee väärin että teini on 13-19 vuotias, mutta suomessa teinillä tarkoitetaan 14-22 vuotiasta.

T. 21 -vuotias teini

Vierailija
53/74 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MirandaUusi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pitäisi 18-19-vuotiaita enää teineinä, vaikka iässä sattuukin olemaan englanniksi teen. Teini-ikä tarkoittaa murrosikää, joka osuu kohdalle ihmisestä riippuen 12-16-vuotiaana.

18-19 käyttäytyvät ja elävät kuin teinit. Joten, whatever.

OON RASKAANA HALOO!!!!!! ANNA NEUVOJA, VIEL KERRAN KU RT ÄLYNNY ANNA NEUVOJA!!!!

Mitäs harrastit *eksiä. Tai et tehnyt a*orttia.  Mun eka kerta oli 20+. Sain halutun lapsen 30v. En ole uskovainen tms. paskaa.

Tein abortin jat sitte, eli en ole siis sillä kätettiin ehkäsyy oikeest.

Vierailija
54/74 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
55/74 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MirandaUusi kirjoitti:

Et ite oo tainnu oikeesti päässy tulee raskaaks, nii turhaa sä sitä mulle raivot et mä pystyn näin nuorena! Ei oo mun vika vaa ehkäisyjen vika koska ne, petti mut!

Joo, en voinut tehdä lasta 20+ koska ei ollut parisuhdetta. Tapasin lapsen isän 26v. :D

Mä en vehtaillut alaikäisenä.

Mitä se sulle kuuluu, vaikka kertonkin asiasta? Voisitko asiallisemmin puhuu, vaik muut ei puhuiskaa? PS. Suuttuuminen on sitte, turhaa. Sinä senkin läskipo*** joka muuttuu, vihaiseksi jääräpääk***, kun sanoo asiasta.

Vierailija
56/74 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miranda, hae apua. Pitääkö tehdä lasu susta? Monta kertaa käynyt mielessä, et ihan kunnossa vaikuta olevan.

Oletko itte? Monta kertaa on käynyt mielessä tehdä susta ilmotus poliisille tai jollekkin, sitä paitsi mikä sä oot sanoo tollatti oon ottanu abortin ja ehkäsyi käyttäny. Ok?

Vierailija
57/74 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirandauusi, minä olin se, joka ihmetteli voitko muka olla oikeasti 13 ja käytöksesi niin lapsellista. En ole itsekään aikuinen, vaan 11-vuotias.

No sori ny vaa silti, mutta mun käytös siis ei tässä oo lapsellist vaa sun.

Vierailija
58/74 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni luulee väärin että teini on 13-19 vuotias, mutta suomessa teinillä tarkoitetaan 14-22 vuotiasta.

T. 21 -vuotias teini

No sitä vaa et teinillä tarkotetaa 12 ja 19 välillä, ei siis 14 ja 22 vuotiastasta.(22 vuotias on jo aikuinen.) (Eiku siis uli 18wee on jo aikuinen.) Et tälllatti.

Vierailija
59/74 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini tarkoittaa nykykielessä murrosikäistä nuorta tai yleisemmin nuorta ihmistä. Fyysinen murrosikä alkaa nuorella tavallisimmin 9–14 vuoden iässä ja päättyy siinä noin 3–5 vuoden sisällä. Henkinen murrosikä jatkuu kummallakin sukupuolella noin 30 -vuotaaksi asti.

Vierailija
60/74 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini tarkoittaa nykykielessä murrosikäistä nuorta tai yleisemmin nuorta ihmistä. Fyysinen murrosikä alkaa nuorella tavallisimmin 9–14 vuoden iässä ja päättyy siinä noin 3–5 vuoden sisällä. Henkinen murrosikä jatkuu kummallakin sukupuolella noin 30 -vuotaaksi asti.

Oon lukenu koulus aivan liianki trkaa, ja toi ei pidä paikkaansa. Ei pahalla, älä suutu mulle siitä että sanoin vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän