Lue keskustelun säännöt.
Millainen ihminen käyttää ilmaisua "eri kiva", kysyn vaan??
Kommentit (26)
Oon lukenut mun isoäidin ja hänen sisarensa välistä kirjeenvaihtoa siltä ajalta kun olivat nuoria, isotätini ainakin käytti tota ja mun mielestä on ihanasti sanottu :) Suomisen Ollit tulee tietty mieleen joo.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Eri kiva tai myös muodossa erikiva on vanhaa Stadin slangia. Ilmaisu oli hyvin yleinen 1930-60 -luvuilla.
Mieluummin kuulisin "eri kiva" kin "sikakiva", joka sekin on jo onneksi mennyttä aikaa.
Mutta hyvähän se on jos kieltä pidetään rikkaana, eikä käytetä yksiä ja samoja ilmaisuja koko ajan. Viehätyn ihmisistä, jotka puhuvat aidoista syistä lähtöisin, aidosti, jotenkin persoonallisemmin kuin perustavis.
Voisi siis kysyä paremminkin että minkälainen ihminen on niin lammas ja joojootteleva laumaeläin aivan kaikessa ja jotenkin ilman omaa persoonallista olomuotoa, ettei siedä mitään erilaista käytöstä ja omia tapoja/persoonallisia maneereja muissa ja muilta, vaan takertuu niihin pilkatakseen toisenkin sellaiseksi hajuttomaksi, mauttomaksi ja näkymättömäksi itse tylsyydeksi? AV:lla aika hyvin edustettuna se laji.