Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Staffi, kokemuksia rodusta?

Vierailija
14.07.2014 |

Hoi Staffordshiren bullterrierien omistajat/rotua muuten tuntevat ihmiset :) Olen jo pitkään haaveillut ja harkinnut hankkivani koiran ja monia rotuja punnineena olen tullut lopputulokseen, että meidän kotiimme parhaiten luonteenpiirrekuvausten ja rotumääritelmän mukaan sopisi Staffi. Koira on rujon, mutta silti hellyyttävän näköinen kaveri ja luonnekuvauksen mukaan äärettömän ihmisystävällinen ja lempeä rotu.

Olisikin mukava kuulla muilta, mitä mieltä olette rodusta olleet ja millaisia Staffiyksilöitä teitä löytyy? En kaipaa mitään "kerran oli lehdessä juttua, kuinka Staffi hyökkäsi lapsen kimppuun. Kamala rotu!-juttuja", vaan ihmisten omakohtaisia kokemuksia rodusta sekä faktatietoa siitä, millaiseen kotiin ko.koira voisi sopia. Kiitoksia!

Kommentit (175)

Vierailija
141/175 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työskennellyt koirien parissa parikymmentä vuotta.

Ainut koira, joka minua on purrut, oli kultainen noutaja.

Minua ei ole purrut mikään koira joten koirat eivät pure. Piste.

Vierailija
142/175 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirien niggeriaano

Ne on kyllä sekarotuisia shitbulleja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/175 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ihan yhtä paljon tuo taistelukoira tai tappajakoira kuin ne jotka on selittämässä että staffia ei ole aikanaan jalostettu koiratappeluihin. Rotu oli kuolla sukupuuttoon koiratappeluiden loputtua. Toki koiratappelut on jalostuksen kannalta ollut lyhyt etappi, pohjana on kuitenkin terrierit ja cach and kill metsästyskoirat joista se vietti oikeasti tulee, sitä vaan osattiin hyödyntää koiratappeluissa.

Ihan rodusta riippumatta sen historia on hyvä tietää ja tiedostaa. Paimenrotuisilla on todennäköisemmin vahva vietti paimentamiseen kuin ajokoiralla. Ajokoira taas omaa todennäköisemnin voimakkaan vietin ajattaa saalista kuin lintukoira jne.

Samalla tavalla koira-aggressiiviseksi joskus kasvatettu rotu on todennäköisemmin vieteiltään koira&aggressiivinen kuin joku muu. 

Kaikesta huolimatta staffi on hieno rotu. Mutta vain ihmisille, jotka tietävät, missä mennään. Nämä eivät olet koirapuistokoiria, eikä myös staffin omistajan tarvitse selitellä, miksi hankki sellaisen. 

Vierailija
144/175 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää ihan yhtä paljon tuo taistelukoira tai tappajakoira kuin ne jotka on selittämässä että staffia ei ole aikanaan jalostettu koiratappeluihin. Rotu oli kuolla sukupuuttoon koiratappeluiden loputtua. Toki koiratappelut on jalostuksen kannalta ollut lyhyt etappi, pohjana on kuitenkin terrierit ja cach and kill metsästyskoirat joista se vietti oikeasti tulee, sitä vaan osattiin hyödyntää koiratappeluissa.

Ihan rodusta riippumatta sen historia on hyvä tietää ja tiedostaa. Paimenrotuisilla on todennäköisemmin vahva vietti paimentamiseen kuin ajokoiralla. Ajokoira taas omaa todennäköisemnin voimakkaan vietin ajattaa saalista kuin lintukoira jne.

Samalla tavalla koira-aggressiiviseksi joskus kasvatettu rotu on todennäköisemmin vieteiltään koira&aggressiivinen kuin joku muu. 

Kaikesta huolimatta staffi on hieno rotu. Mutta vain ihmisille, jotka tietävät, missä mennään. Nämä eivät olet koirapuistokoiria, eikä myös staffin omistajan tarvitse selitellä, miksi hankki sellaisen. 

Jos hankkii koiran, joka on vieteiltään agressiivinen ja omaa hirvittävän puruvoiman, niin ulkoillessa laittaa joko kuonokopan koiralle tai on oltava valmis selittelemään muille aiheuttamaansa vaaraa.

Vierailija
145/175 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hankkii koiran, joka on vieteiltään agressiivinen ja omaa hirvittävän puruvoiman, niin ulkoillessa laittaa joko kuonokopan koiralle tai on oltava valmis selittelemään muille aiheuttamaansa vaaraa.

Heh, ei ole, ei ole. Et arvaa, kuinka montaa kertaa 30 staffien omistamisvuoden aikana olen kuullut nämä samat jutut. Olen pitänyt viidestä staffista huolen, etteivät pääse tekemään mitään. Selitellä ei ole koskaan tarvinnut, vaikka olen kuullut saman jargonin tosiaan kymmeniä kertoja. Kaikki tappajajutut on jo kuultu, kiitos vaan.

Rotu on hieno.

Vierailija
146/175 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän paras. En omaa staffia, mutta itselläni on rottweiler ja napolinmastiffi. Pitääkö minunkin selitellä?

Vierailija
147/175 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaativa rotu, varsinkin urokset. Kokemusta 3 staffista.

Jalostettu myös aika pilalle ja pentuja tehdään koirilla jolla on vikoja.

Ei ensimmäiseksi koiraksi missään nimessä.

Vierailija
148/175 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea rotu, pelkääjät pelkää. Ihan sama, mitä sanot näillä sekopääpalstoilla, niin joku aina tuomitsee sut. On tässäkin ketjussa pari fiksua kommenttia.

Jos haluat neutraalin koiran, ota kultainen noutaja. Ne ovat upeita koiria. Itselläni on ollut sekä kultainen noutaja, että kaksi staffia, jotka perin enoltani. Kaikki koirat olivat upeita yksilöitä, staffien kanssa törmäsi moniin ennakkoluuloihin. Kultsun kanssa ei.

Vierailija
149/175 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen palsta on ehkä viimeisin paikka, mistä kannattaa kysyä mistään rodusta. Harvoin oikeasti koirista tietävät edes vastailevat tällaisilla palstoilla.

Vierailija
150/175 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait sen huonompi kuin muutkaan rodut. Mulla on sellainen, jäi ex-mieheltä minulle. On kyllä kiltti ja kiva koira, eikä ole ollut onneksi vihamielinen muille koirille tähän kymmenen omistusvuoden aikana, toki koira on aika loppusuoralla, kun täyttää keväällä jo 15v. En ole koiraihminen, en tiedä sen enempää, onko joku toinen aggressiivinen kuin toinen. 

Vierailija
151/175 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätti, kiva ja pieni rotu. Miinusta on mahdollinen koira-aggressiivisuus. Tuollaisen hankkijan pitää muistaa, ettei kyseessä sitten ole älykäs paimenkoira tai kaikille mukava noutaja. Ei missään nimessä koirapuistokoira, eikä välttämättä tule toimeen muiden koirien kanssa muutenkaan. Ihmisiä rakastavat. Tässä on minun 21 vuoden "staffiurani" pohjalta luoma arvioni. Muuten ollut belgianpaimenkoiria, nämä eivät ole onneksi ihan yhtä vaativia ja energisiä kuin ne, mutta eivät tietenkään voi toimiakaan samalla tasolla kuin belgit. Mutta pidän rodusta. Nyt on enää yksi staffi jäljellä, ikää tuolla on jo 13.5 vuotta. Tämä viimeinen yksilö on pitänyt aina tutuista koirista, muita ei olla tavattukaan. 

Vierailija
152/175 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

XL Bully is banned in UK

Vierailija
153/175 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua puri kerran joku spanieli, mikälie lenkkipolulla. Varmaan ovat siis vaarallisempia kuin nämä kallukoirat!

Vierailija
154/175 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua puri kerran joku spanieli, mikälie lenkkipolulla. Varmaan ovat siis vaarallisempia kuin nämä kallukoirat!

En staffia laskisi ihan kallukoiraksi. Ihan puhdasrotuista siis.

Vierailija
155/175 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata, tuolla on niin paljon staffeja vihaavia, että saat suunnilleen kuulla olevasi kakkosluokan kansalainen. Näitä on varsinkin koiraihmisissä paljon. Oma koirani oli kiltti koko 13-vuotisen elämänsä, mutta kakkaa sain niskaa tosi usein. Vaikka oltiin koirapuistossa yksin, ihmisiä tuli koirineen aidan taakse hakemaan sitä reaktiota, sitten kun se haukku joskus tuli, niin tuli ne pidä tappajakoirasi kurissa-kliseet. Koira oli siis kova, monet koiraihmiset ei. Omani oli ehkä poikkeus, kiltti reppana.

Vierailija
156/175 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu

Vierailija
157/175 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh

Vierailija
158/175 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli staffipentu syksyllä ja perheestämme löytyy kaksi lasta ja pian syntyy kolmas. Meidän staffi ei oo tuhonnut mitään, ei niinku mitään. Tarpeeksi tekemistä ja lenkkeilyä niin mahtava koira.

Sopii täydellisesti lapsiperheeseen, en voi kun suositella :)

Ja kerrostaloluukussa tietenkin.

Vierailija
159/175 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli staffipentu syksyllä ja perheestämme löytyy kaksi lasta ja pian syntyy kolmas. Meidän staffi ei oo tuhonnut mitään, ei niinku mitään. Tarpeeksi tekemistä ja lenkkeilyä niin mahtava koira.

Sopii täydellisesti lapsiperheeseen, en voi kun suositella :)

Ja kerrostaloluukussa tietenkin.

Mikä tämän viestin pointti oli? Viitata henkilön sosiaaliseen statukseen? Saada ylemmyydentuntoa vai mikä? Kerro nyt

Vierailija
160/175 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

XL bully is banned in UK