Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Staffi, kokemuksia rodusta?

Vierailija
14.07.2014 |

Hoi Staffordshiren bullterrierien omistajat/rotua muuten tuntevat ihmiset :) Olen jo pitkään haaveillut ja harkinnut hankkivani koiran ja monia rotuja punnineena olen tullut lopputulokseen, että meidän kotiimme parhaiten luonteenpiirrekuvausten ja rotumääritelmän mukaan sopisi Staffi. Koira on rujon, mutta silti hellyyttävän näköinen kaveri ja luonnekuvauksen mukaan äärettömän ihmisystävällinen ja lempeä rotu.

Olisikin mukava kuulla muilta, mitä mieltä olette rodusta olleet ja millaisia Staffiyksilöitä teitä löytyy? En kaipaa mitään "kerran oli lehdessä juttua, kuinka Staffi hyökkäsi lapsen kimppuun. Kamala rotu!-juttuja", vaan ihmisten omakohtaisia kokemuksia rodusta sekä faktatietoa siitä, millaiseen kotiin ko.koira voisi sopia. Kiitoksia!

Kommentit (175)

Vierailija
61/175 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalia piskejä.

Vierailija
62/175 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Staffit on ihanoita.

Mutta erittäin väkivaltaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/175 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kamalia piskejä.

Sanavalintasi paljastaa sinut kamalaksi ihmiseksi.

Vierailija
64/175 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivoja koiria, mutta koira-aggreja

Vierailija
65/175 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten kanssa ihania mutta varsinkin leikkaamaton voi olla toisten koirien kanssa aggressiivinen. Kaverin staffi pennusta asti sosiaalistettu mutta nyt 4v saattaa hyökätä yhtäkkiä pennusta asti tuttujenkin koirien kimppuun jos esim joku lelu on mukana leikissä tai omistaja rapsuttaa toista koiraa.

Billterrieri kuitenkin kannattaa ottaa huomioon.

Vierailija
66/175 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten kanssa ihania mutta varsinkin leikkaamaton voi olla toisten koirien kanssa aggressiivinen. Kaverin staffi pennusta asti sosiaalistettu mutta nyt 4v saattaa hyökätä yhtäkkiä pennusta asti tuttujenkin koirien kimppuun jos esim joku lelu on mukana leikissä tai omistaja rapsuttaa toista koiraa.

Bullterrieri siis anteeksi

Vierailija
67/175 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on staffienkin kohdalla. Et voi varmasti tietää, koirapuistokoiraksi staffista ei ole, mutta jos pystyt elämään tämän asian kanssa, sekä sen, että ihmiset sanovat koiraasi "tappajakoiraksi", ja saat syyllistämistä rotuvalinnasta, niin rotu ei ole huono. Tarkkana pitää olla, ettei koira pääse karkaamaan. Tämä pätee kaikkiin koiriin. Itselläni ollut kultainen noutaja ja staffi. Kummatkin sydämellisiä koiria omalla tavallaan. Staffi oli ehkä tipan helpompihoitoinen. Seuraavaksi koiraksikin voisin hankkia staffin.

Vierailija
68/175 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kamalia piskejä.

Olen eri, mutta totean, että ihan avoimesti inhoan koiria (kaikkia) yli kaiken. Muuten olen eläinrakas, mutta koirat ärsyttävät ihan vihaan asti. Kierrän koirat kaukaa, mutta se ei johdu koirapelosta (kuka niitä pelkää??) vaan inhosta. Ja tämä on niille koiranomistajille, joita tunnen, ihan ok. Usko tai älä, mutta sellaisiakin koiraharrastajia on, jotka eivät leimaa ihmistä vain ja ainoastaan sen takia, ettei se siedä heidän harrastustaan. Itse tietenkin ihailet aivan kaikkea, suvaitset kaikkea, myötäelät ihan kaikkea, eikös vaan??

Vierailija
69/175 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kamalia piskejä.

Olen eri, mutta totean, että ihan avoimesti inhoan koiria (kaikkia) yli kaiken. Muuten olen eläinrakas, mutta koirat ärsyttävät ihan vihaan asti. Kierrän koirat kaukaa, mutta se ei johdu koirapelosta (kuka niitä pelkää??) vaan inhosta. Ja tämä on niille koiranomistajille, joita tunnen, ihan ok. Usko tai älä, mutta sellaisiakin koiraharrastajia on, jotka eivät leimaa ihmistä vain ja ainoastaan sen takia, ettei se siedä heidän harrastustaan. Itse tietenkin ihailet aivan kaikkea, suvaitset kaikkea, myötäelät ihan kaikkea, eikös vaan??

Olen eri, mutta onpa sinulla paha olo. Miksi purat sitä koirarotukeskusteluun? Oikeasti psykologin kanssa juttelu tai terapia auttaa mielenterveysongelmissa.

Vierailija
70/175 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on ja pelkään sitä, en voi sille mitään, vaikka on tosi hyvin koulutettu. Ihan sellainen alkukantainen kauhu tulee kun koira on samassa tilassa. Muuten en koiria pelkää.

Vierailija
71/175 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on staffienkin kohdalla. Et voi varmasti tietää, koirapuistokoiraksi staffista ei ole, mutta jos pystyt elämään tämän asian kanssa, sekä sen, että ihmiset sanovat koiraasi "tappajakoiraksi", ja saat syyllistämistä rotuvalinnasta, niin rotu ei ole huono. Tarkkana pitää olla, ettei koira pääse karkaamaan. Tämä pätee kaikkiin koiriin. Itselläni ollut kultainen noutaja ja staffi. Kummatkin sydämellisiä koiria omalla tavallaan. Staffi oli ehkä tipan helpompihoitoinen. Seuraavaksi koiraksikin voisin hankkia staffin.

Näinhän se on. Itse en vaan ymmärrä miksi joku haluaa rodun joka on kehitetty koirataisteluita varten. On niin paljon muitakin ihmisiä kohtaan ihanan luontoisia rotuja joiden kanssa riski on paljon pienempi. Osaatko itse sanoa jonkun muun syyn hankkia juuri staffi kuin ns. "Hauiksen jatke"

Vierailija
72/175 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotu on jalostettu koirataisteluihin. Siitä voi päätellä aika paljon.

Vierailija
73/175 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kamalia piskejä.

Olen eri, mutta onpa sinulla paha olo. Miksi purat sitä koirarotukeskusteluun? Oikeasti psykologin kanssa juttelu tai terapia auttaa mielenterveysongelmissa.

Olen eri minäkin, mutta mikä ihme siinä on, että heti kun joku jossain mainitsee vähänkin, ettei pidä koirista, selitykseksi tarjotaan "pahaa oloa" ja menttaalipuolen ongelmia. Näin psykologina näen asian puhtaasti projisointina.

Vierailija
74/175 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kamalia piskejä.

Olen eri minäkin, mutta mikä ihme siinä on, että heti kun joku jossain mainitsee vähänkin, ettei pidä koirista, selitykseksi tarjotaan "pahaa oloa" ja menttaalipuolen ongelmia. Näin psykologina näen asian puhtaasti projisointina.

Se että inhoaa koiria kertoo joko pelosta jota ei halua myöntää tai se on opittua. Esim ihmiset jotka ovat kotisin maista joissa on paljon arvaamattomia katukoiria usein vihaavat koiria. Mitään muuta loogista syytähän ei olisi vihata juuri koiria jos on muuten eläinrakas.

Sinä varmaan ymmärrät psykologina että:

Projektio (lat. proiacere 'heittää eteen') eli sijoittaminen on psykologian ja psykiatrian käsite, jolla tarkoitetaan omien mielensisältöjen heijastamista toiseen ihmiseen tai muuhun ulkoiseen kohteeseen. Projektio kuuluu ns. defenssimekanismeihin. Asianosainen ei välttämättä ole tietoinen projektiostaan eikä oivalla, että hän havainnoi omaa psyykkistä todellisuuttaan ikään kuin se olisi objektiivista todellisuutta. Kyseiset mielensisällöt koetaan usein torjuttaviksi, ja ne saattavat ärsyttää tai ahdistaa asianosaista itseään. Myös toiveita ja unelmia voidaan projisoida.

Vierailija
75/175 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni inhoaa koiria ja muitakin eläimiä,koska ne on aitoja,pyytettömiä,eikä esitä mitään.

Ne tunnistaa kusipään heti!

Vierailija
76/175 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kamalia piskejä.

Se että inhoaa koiria kertoo joko pelosta jota ei halua myöntää tai se on opittua. Esim ihmiset jotka ovat kotisin maista joissa on paljon arvaamattomia katukoiria usein vihaavat koiria. Mitään muuta loogista syytähän ei olisi vihata juuri koiria jos on muuten eläinrakas.

Sinä varmaan ymmärrät psykologina että:

Projektio (lat. proiacere 'heittää eteen') eli sijoittaminen on psykologian ja psykiatrian käsite, jolla tarkoitetaan omien mielensisältöjen heijastamista toiseen ihmiseen tai muuhun ulkoiseen kohteeseen. Projektio kuuluu ns. defenssimekanismeihin. Asianosainen ei välttämättä ole tietoinen projektiostaan eikä oivalla, että hän havainnoi omaa psyykkistä todellisuuttaan ikään kuin se olisi objektiivista todellisuutta. Kyseiset mielensisällöt koetaan usein torjuttaviksi, ja ne saattavat ärsyttää tai ahdistaa asianosaista itseään. Myös toiveita ja unelmia voidaan projisoida.

Oikea psykologi ei kirjoita "menttaalipuolen".

Vierailija
77/175 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Itse en vaan ymmärrä miksi joku haluaa rodun joka on kehitetty koirataisteluita varten. On niin paljon muitakin ihmisiä kohtaan ihanan luontoisia rotuja joiden kanssa riski on paljon pienempi. Osaatko itse sanoa jonkun muun syyn hankkia juuri staffi kuin ns. "Hauiksen jatke"

Olen eri, mutta osaan kyllä. Sen, että yksikertaisesti pitää rodusta. Jotkut pitävät vaikka erilaisista autoista, jotka pitävät vaikka curlingista, jotkut vapaaottelusta. Makuja on monia. Enkä kyllä ymmärrä, miten joku staffi voi olla minkään jatke. Kyseessä on pienikokoinen koira, noni 12-20kg. Ehkä joskus jalostettu koiratappeluihin, mutta kyllä egokoiriksi luulisi valikoituvan ihan muita rotuja.

Vierailija
78/175 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni inhoaa koiria ja muitakin eläimiä,koska ne on aitoja,pyytettömiä,eikä esitä mitään.

Ne tunnistaa kusipään heti!

Tuo on muuten totta. Oma koira rakasti sellaisia ihmisten vähän liiankin spontaaneja ja suorapuheisia ihmisiä. Sellaisia "seuramiehiä" ja hyviä jätkiä joilla on aina esitys päällä se ei taas päästänyt lähelleen ollenkaan vaan katsoi epäluuloisesti.😄

Vierailija
79/175 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on staffi. Olen 198cm ja 120kg mies. Eli en kovin pieni, enkä usko tarvitsevani hauiksenjatketta, vaika av-palstalla kirjoitankin. Pidän rodusta, ja tunnen rodun taustan hyvin. Täytyy tähän sanoa vanha klassikko, minulla oli ennen labbis, se oli todella koira-aggressiivinen, vihasi muita koiria, haluten tappaa niistä jokaisen. En tiedä miksi. Todella harvinaista labbiksille, mutta sen kanssa opin, mitä on elää koiravihamielisen yksilön kanssa. Tämän kanssa sitten tajuaakin realiteetit hyvin.

Vierailija
80/175 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta osaan kyllä. Sen, että yksikertaisesti pitää rodusta. Jotkut pitävät vaikka erilaisista autoista, jotka pitävät vaikka curlingista, jotkut vapaaottelusta. Makuja on monia. Enkä kyllä ymmärrä, miten joku staffi voi olla minkään jatke. Kyseessä on pienikokoinen koira, noni 12-20kg. Ehkä joskus jalostettu koiratappeluihin, mutta kyllä egokoiriksi luulisi valikoituvan ihan muita rotuja.

Et ole vissiin kauheasti katsellut millaisilla ihmisillä niitä yleensä on tai nähnyt millaista jälkeä tulee kun sellainen hyökkää jos et ymmärrä. Ei se ole mikään ehkä vaan se on jalostettu koirataisteluihin. 20kg bulldog mix ei todellakaan ole pikkukoira vaan keskikoinen ja suhteessa kokoonsa poikkeuksellisen vahva ja aggressiivinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme