Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautuiset, jos et koskaan tietäisi etukäteen, milloin miehesi tulee töistä?

Vierailija
24.05.2012 |

Jos olisit kotiäiti ja miehesi olisi normaalissa päivätyössä, mutta teksi kuitenkin ylitöitä niin ettet koskaan tietäisi etukäteen, tuleeko hän kotiin neljän jälkeen vai klo 21 jälkeen. Mitä ajattelisit, tuntisit ja miten suhtautuisit jos tilannetta jatkuisi vuositolkulla?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tulee kun tulee. Joskus kyselen aikataulua tekstarilla, jos haluan kaikki samaan aikaan ruokapöytään. Joskus vain ilmoitan, että lämmitä itse ruokasi, muut syötiin jo.

Joskus kuljettiin yhdellä autolla ja silloin otti päähän päivän venyminen, kun mä odottelin autossa miestä kyytiin toista tuntia. Ei sitä kovin montaa kertaa viitsinyt tehdä varsinkaan kovilla pakkasilla.

Vierailija
22/54 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei koskaan tietäisi päättäisikö mies tulla kotiin kesken mun runkkaamisen. Tai rakastajani ollessa vielä meillä...

(Toisaalta tilanne on absurdi koska on vaikea olla kotiäiti ilman lapsia.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa aloin katkeroitua, minä ja lapset syömässä ruokapöydän ääressä, miehen paikka tyhjä ja mitään ilmoitusta ei kuulu milloin tulee.

Kyllästyin siihen, ettei toisen tekemää ruokaa kunnioiteta sen vertaa, että ilmoitettaisiin että menee myöhään. Heitin lopulta loput ruuat roskiin ja mies jäi ilman.

Lisäksi oli tosi raivostuttavaa, että mies kohteli minua päivystävänä lastenhoitajana, jolle ei tarvinnut ilmoittaa milloion tulee. Minulla ei ollut mahdollisuutta ikinä harrastaa tai mennä mihinkään. Olin siis vanki, hyvin ovelalla tavalla mies piti minua kahleissa.

Tuntuu olevan valitettavan yleistä näköjään. Meidän avioliitto loppui siihen, että mies petti. Vuosia katselin tuota epäkunnioittavaa käytöstä ja palkaksi sain vielä petturimiehen.

Tuo käytös ennustaa ja kertoo siitä, ettei mies kunnioita sua pätkääkään. Myöhemmin voi tosiaan käydä noinkin, kuten meille kävi.

Vierailija
24/54 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä pettäjiä, joiden vaimoille tulee pettäminen ihan yllätyksenä? "Mä niin luulin, et se oli töissä!"

Vierailija
25/54 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei tee ylitöitä tms. kun niistä ei makseta. Mutta tekee eripituisia työpäiviä. En koskaan tiedä, milloin hän tulee.

No can do.

Vierailija
26/54 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omia kokkauksiani yhtään sen arvokkaampina kuin mieheni tekemää ansiotyötä. En siis kilahda jos mieheni ei ole täyttämässä vatsaansa arvokkailla appeillani tasan klo. 17. Meillä on tasa-arvoinen ja kunnioittava suhde kumpaankin suuntaan ja tämä joustava kotiintuloaika nyt ei vaan ole koskaan ollut minulle mikää kynnyskysymys. Tärkeämpää minulle on se, että voin ottaa milloin tahansa vapaaillan tai jopa kokonaisen vapaaviikonlopun kavereiden kanssa tms. ja mies on kyllä valmis olemaan kotona lasten kanssa tuon ajan. Ei minua rassaa se etten pääse omiin menoihini heti klo. 16:30.

Vierailija
27/54 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä pettäjiä, joiden vaimoille tulee pettäminen ihan yllätyksenä? "Mä niin luulin, et se oli töissä!"

tai monitorista, että mies on navetalla. Toki katvealueita on, voihan se eläinlääkärin kanssa muhinoida niin, että en sitä näe. Mutta silloin näkisin pihassa sen eläinlääkärin auton.

Eli ei se töissäollessaan petä. Tai sitten sillä on aika huomaamaton nainen.

Vierailija
28/54 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei tee ylitöitä tms. kun niistä ei makseta. Mutta tekee eripituisia työpäiviä. En koskaan tiedä, milloin hän tulee.

No can do.

Eikö sun miehellä ole puhelinta?

Vierailija
29/54 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omia kokkauksiani yhtään sen arvokkaampina kuin mieheni tekemää ansiotyötä. En siis kilahda jos mieheni ei ole täyttämässä vatsaansa arvokkailla appeillani tasan klo. 17. Meillä on tasa-arvoinen ja kunnioittava suhde kumpaankin suuntaan ja tämä joustava kotiintuloaika nyt ei vaan ole koskaan ollut minulle mikää kynnyskysymys. Tärkeämpää minulle on se, että voin ottaa milloin tahansa vapaaillan tai jopa kokonaisen vapaaviikonlopun kavereiden kanssa tms. ja mies on kyllä valmis olemaan kotona lasten kanssa tuon ajan. Ei minua rassaa se etten pääse omiin menoihini heti klo. 16:30.

Mä puolestani teen ruuan rakkaudella perheelleni ja odotan, että jos ei pääse paikalle, ilmoittaa että on myöhässä. Mun mielestä kuuluu normaaleihin käytöstapoihin.

Vierailija
30/54 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni tulisi ikinä kotiin neljän jälkeen (ellei olisi melkein 40 asteen kuumeessa tai pahassa vatsataudissa...

Eniten tilanne harmitti lasten ollessa pieniä, mutta vuosien varrella olen tottunut pyörittämään arkea täysin yksin, enkä edes odota minkäänlaista osallistumista miehen puolelta.

Välillä tuntuu, että olisi helpompaa olla kokonaan yksinhuoltajana, mutta toisaalta lasten ja minun elitaso laskisi hurjasti, eikä miehessäni ole periaatteessa mitään muuta "vikaa" kuin jatkuva poissaoleminen...

Vierailija
31/54 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puolestani teen ruuan rakkaudella perheelleni ja odotan, että jos ei pääse paikalle, ilmoittaa että on myöhässä. Mun mielestä kuuluu normaaleihin käytöstapoihin.

Miksi pitäisi joka päviä soittaa, että tänään tulen 16.30, tänään tulen klo 17, tänään tulen vasta klo 19? se sapuska ei attilasta häviä mihinlään eikä me muu perhe istuta kotona odottamassa miestä kotiin saapuvaksi, vaan mennään ja harrastetaan jne.

Vierailija
32/54 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan niin kuin moni täällä on jo vastannut. Jos on etukäteen tiedossa jotain yhteistä menoa tai mun harrastusta tai mun työmenoa, ne laitetaan kalenteriin niin silloin mies on varmuudella kotona. Muuten mies laittaa päivän aikana tekstiviestiä siitä, mihin aikaan hän ehkä on kotona, tai sitten tulee viestiä että illalla tulee mutta ei vielä tarkkaa aikaa tiedä.

Mies tekee töitä, eikä tosiaan ansaitse sitä, että vaimo kotona suuttuu siitä että hän elättää perhettä. Eri asia olisi jos mies olisi tahallaan töissä, siis siksi että ei haluaisi olla kotona ja välttelisi kotitöitä. Jos mies tulee silloin kun lapsia olen laittamassa nukkumaan, hän monesti soittaa ja sanoo että älä vielä laita niitä sänkyyn kun hän haluaa olla hetken lasten kanssa.

Tasa-arvoiseen suhteeseen ei tosiaan kuulu toisen töiden kyttääminen tai suuttuminen siitä, minkälainen työaika toisella on.Kyllä mä tämän olen tiennyt ihan alusta asti että mies on usein iltoja pois, mutta ei nyt joka ilta kuitenkaan.

Vierailija
33/54 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai monitorista, että mies on navetalla. Toki katvealueita on, voihan se eläinlääkärin kanssa muhinoida niin, että en sitä näe. Mutta silloin näkisin pihassa sen eläinlääkärin auton.

Eli ei se töissäollessaan petä. Tai sitten sillä on aika huomaamaton nainen.

Vierailija
34/54 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi joka päviä soittaa, että tänään tulen 16.30, tänään tulen klo 17, tänään tulen vasta klo 19? se sapuska ei attilasta häviä mihinlään eikä me muu perhe istuta kotona odottamassa miestä kotiin saapuvaksi, vaan mennään ja harrastetaan jne.

Mutta silti homma ei mene niin, että toinen liehuu missä huvittaa ilmoittamatta ja toinen hoitaa arjen yksin.

Vierailija
35/54 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ettei koskaan tiedä milloin mies tule kotiin.Työpäivä saattaa olla 4 tuntia tai 24 tuntia ja sen mukaan on vain elettävä.

Vierailija
36/54 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti homma ei mene niin, että toinen liehuu missä huvittaa ilmoittamatta ja toinen hoitaa arjen yksin.

en itsekään ole kotona? Ja kun työ vaan nyt on sellainen, että päivät tuppaa välillä venymään. Saattaa se olla joskus kotona jo puoliltapäivin, eikä mulle tarvitse silloinkaan ilmoittaa, että olen nyt menossa kotiin ;D

Vierailija
37/54 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy ilmoittaa ajoissa tuleeko kotiin ruoka-aikaan vai ei. En ala tuhlaamaan aikaa ja rahaa ruokaan jota kukaan ei ole tulossa syömään.

Muuten mieheni saattaa pistäytyä kotona montakin kertaa päivässä. Jos on lähellä hommissa. Käy välillä kotona pskalla, välillä kahvilla.

Sillon suhtausun niin että yritä saada Av:n jutut poistettua koneen välimuistista.

Vierailija
38/54 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan niin kuin moni täällä on jo vastannut. Jos on etukäteen tiedossa jotain yhteistä menoa tai mun harrastusta tai mun työmenoa, ne laitetaan kalenteriin niin silloin mies on varmuudella kotona. Muuten mies laittaa päivän aikana tekstiviestiä siitä, mihin aikaan hän ehkä on kotona, tai sitten tulee viestiä että illalla tulee mutta ei vielä tarkkaa aikaa tiedä.

Mies tekee töitä, eikä tosiaan ansaitse sitä, että vaimo kotona suuttuu siitä että hän elättää perhettä. Eri asia olisi jos mies olisi tahallaan töissä, siis siksi että ei haluaisi olla kotona ja välttelisi kotitöitä. Jos mies tulee silloin kun lapsia olen laittamassa nukkumaan, hän monesti soittaa ja sanoo että älä vielä laita niitä sänkyyn kun hän haluaa olla hetken lasten kanssa.

Tasa-arvoiseen suhteeseen ei tosiaan kuulu toisen töiden kyttääminen tai suuttuminen siitä, minkälainen työaika toisella on.Kyllä mä tämän olen tiennyt ihan alusta asti että mies on usein iltoja pois, mutta ei nyt joka ilta kuitenkaan.

Olisiko ok, jos et saisi noita viestejä päivällä, vaan miehesi kulkisi miten huvittaa?

Ja hanki ihmeessä oma elämä, ettei tarvitse olla noin riippuvainen miehen elatuksesta, joku päivä voit vielä katua.

Vierailija
39/54 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy ilmoittaa ajoissa tuleeko kotiin ruoka-aikaan vai ei. En ala tuhlaamaan aikaa ja rahaa ruokaan jota kukaan ei ole tulossa syömään. Muuten mieheni saattaa pistäytyä kotona montakin kertaa päivässä. Jos on lähellä hommissa. Käy välillä kotona pskalla, välillä kahvilla. Sillon suhtausun niin että yritä saada Av:n jutut poistettua koneen välimuistista.

Miksi sä kokkaat vain ukollesi, kai se osaa itsekin omat ruokansa tehdä?

Vierailija
40/54 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulee tänään. En ole kysynyt monelta lento tulee, aamulla juteltiin puhelimessa. En mä sillä tiedolla tee mitään ja ruoankin se saa tuosta lämmitettyä itselleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi