Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä peset taaperon hiukset?

Vierailija
24.05.2012 |

Meidän 1,5-vuotiaalla tytöllä on vielä ihan ohuet vauvanhiukset, joita on tähän asti pesty pelkällä vedellä. Nyt tuntuu, että tarttis joskus jotain pesuainettakin. Pesuneste? Lastensampoo? Mikä ei kirvelis silmiä?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3-vuotiaan hiukset pestään pelkällä vedellä. On tosi paksut, pitkät hiukset. Jos on likaiset hiukset niin hieron päänahkaa kunnolla hiuksia pestessä ja huuhdellessa, vedellä saa tosi likaisetkin hiukset puhtaaksi kun lapsi antaa niin hyvin suihkuttaa vettä suoraan päähän :) Jos ei oo kovin likaiset hiukset niin lapsi saa pestä itse (eli käy suihkun alla pyörähtämässä).

Itse käytän mustaa saippuaa hiuksille ja iholle, sitä saa lapsikin joskus lainata jos haluaa pestä saippualla ihoaan, mut muuten lapsen ihokin pestään pelkällä vedellä.

Vierailija
22/44 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis joku oikeesti pessy VAUVAN hiuksia??? just.. XD

Että neuvolassa kehoittivat käyttämään vauva shampoota hiuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis joku oikeesti pessy VAUVAN hiuksia??? just.. XD

Meidän esikoisen hiukset olisivat olleet aikamoisessa kunnossa, jos niitä ei olisi pesty shampoolla jo ihan vauvana. Oli sen verran paksut hiukset jo syntyessään ja ne eivät pelkällä vedellä puhdistuneet kunnolla.

Kuopuksella ei ollut paljon hiuksia, mutta hänellä oli synnärillä teipattuna tippakanyyli päähän. Sitä haavateipin liimamönjää sai poistaa hiuksista ihan urakalla. Shampoo ei todellakaan ollut turhaa.

Vierailija
24/44 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pestää kylpyammeesa, jossa on atooppiselle iholle tarkoittetua kosteuttavaa pesunestettä veden joukossa.

Vierailija
25/44 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on toiminut hyvin.

Vierailija
26/44 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pestää kylpyammeesa, jossa on atooppiselle iholle tarkoittetua kosteuttavaa pesunestettä veden joukossa.

Vierailija
27/44 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsen hiuksia ei kannata pestä shampoolla siinä missä aikuistenkin? Minun päähäni ei mahdu: vaikka se tukka on hentoa, kai se silti pestä kannattaa kun ollaan ties missä ja tulee hiki jne.

Vierailija
28/44 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselta on pesty tukka aina shampoolla, kun sitä oli jo syntyessä vaikka muille jakaa. Nyt kolmivuotiaana on varmaan kolmen suomalaisen keskivertoaikuisen karvat päässä, ja kuontalo on aina hionnut nukkuessa ja touhutessa jne. joten pakko se on pestä kunnolla...

Kuopuksella on normaalimpi tukka, ja n. 1-vuotiaaksi pestiin vedellä, sen jälkeen pesty lastenshampoolla. Häntä ei kyllä koskaan ole haitannut veden meneminen kasvoille. Enemmänkin ollut vauvasta asti ongelmana vahtia, ettei työnnä naamaansa veteen, kun hänestä on aina ollut hupaisaa haukata vettä ja lotrata sen kanssa.

Vierailija
29/44 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsen hiuksia ei kannata pestä shampoolla siinä missä aikuistenkin? Minun päähäni ei mahdu: vaikka se tukka on hentoa, kai se silti pestä kannattaa kun ollaan ties missä ja tulee hiki jne.

No meillä ei kyllä pese aikuisetkaan hiuksiaan shampoolla koskaan. Että ehkä kysymyksen voisi muotoilla niinkin, että miksi kenenkään pitäisi käyttää shampoota kun pelkkä vesikin riittää mitä mainioimmin? Kainalot pesen saippualla, koska sinne työnnetään deodoranttia, joka pitää pestä pois, mutta muuten kroppa kyllä puhdistuu ihan vedelläkin.

Vierailija
30/44 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v, 5v ja 7v lasten tukat pestään kampaamon suklaantuoksuisella hoitoaineella. Kampaaja suositteli, kun lapsilla on todella paksut hiukset.

Hyvin voivat ja terveennäköiset hiukset edelleen :)

Vierailija
31/44 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin pesen shampoolla. Joskus 1-vuotiaina jollakin lastenshampoolla ja sitten ihan tavallisella aikuisten shampoolla. En näe mitään järkeä ostaa eri tuotteita, ihan samanlaisia hiuksia meillä kaikilla. Lapsillani on paksu tukka ja kyllä ovat likaisen näköisiä, jos ei pestä kunnolla. Käytän molemmilla useinmiten myös hoitoainetta, helppo kammata ja kiiltävät kauniisti. Tää on taas jotain suomalasta hysteriaa tää vesipesu pakkomielle. On muuten monissa muissa maissa lapsilla kauniimmat, muotoon leikatut hiukset, kuin Suomessa. Ja taatusti pestään myös aineilla!

Vierailija
32/44 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ei kyllä pese aikuisetkaan hiuksiaan shampoolla koskaan. Että ehkä kysymyksen voisi muotoilla niinkin, että miksi kenenkään pitäisi käyttää shampoota kun pelkkä vesikin riittää mitä mainioimmin? Kainalot pesen saippualla, koska sinne työnnetään deodoranttia, joka pitää pestä pois, mutta

muuten kroppa kyllä puhdistuu ihan vedelläkin.

Sä et sitten hikoile koskaan? Ai niin, se lähtee tietty hyvin vedellä...

Vierailija
33/44 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ei kyllä pese aikuisetkaan hiuksiaan shampoolla koskaan. Että ehkä kysymyksen voisi muotoilla niinkin, että miksi kenenkään pitäisi käyttää shampoota kun pelkkä vesikin riittää mitä mainioimmin? Kainalot pesen saippualla, koska sinne työnnetään deodoranttia, joka pitää pestä pois, mutta

muuten kroppa kyllä puhdistuu ihan vedelläkin.

Sä et sitten hikoile koskaan? Ai niin, se lähtee tietty hyvin vedellä...

Jos pesisin hiukset pelkällä vedellä, ne näyttäisivät silti ihan likaisilta.

Meillä on myös poika, joka hikoaa runsaasti. Kerran pesimme vain vedellä hiukset ja voin sanoa, että haisi seuraavana päivänä.

Se mikä sopii teille, ei välttämättä sovi muille....

Vierailija
34/44 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pessyt shampoolla tytön hiukset siitä lähtien kun ovat kasvaneet pitkiksi = yli olkapäitten, silloin joskus 1,5-vuotiaana.

Käytössä olleet ihan citarista saatavat lasten omat shampoot, mitä tyttö on milloinkin hyllystä valinnut. Prinsessaa tai Shrekkiä.

Ja kampauksen yhteydessä vielä niisku-neidin selvityssuihketta!

Niin oliko tässä nyt sitten jotain väärää tai epäterveellistä? Lapsen aivot pilalla...?

Valistakaahan täydelliset naiset mua taas vähän miten väärin teenkään...

Vierailija
35/44 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se väärin oo. siis shampoopesu. kai.

mutta sitä haluan painottaa, et jos ei siihen ala, ei siihen oo tarvetta. siis yleeensä.

huomaan sen itsellänikin, että kun pesen yleensä hiukset mustalla saippualla (ei mikään kemikaalimyrkkyshampoo) niin hiukset näyttää hyvältä monta päivää, välissä teen vaan vesipesuja. mutta jos pesen esim. puolen vuoden mustasaippuaputken jälkeen kerran hiukset jollain tavallisella shampoolla, hiukset on rasvaset ja kaameen näköiset jo heti seuraavana päivänä. se kemikaaleilla pesu vaan ruokkii sitä pesun tarvetta.

lapsen iho kuivuu saippuasta, ei sitä oo pakko käyttää. monet meidän tutut on tosi yllättyneitä kun kerron ettei käytetä viä lapsilla shampoota, kun mun tytöllä on pitkä paksu tukka ja se on aina puhtaan näköinen ja tuoksuton. mä oon melko varma että se johtuu siitä ettei olla vielä _aloitettu_ sitä pesemistä, koska (runsas) vesi puhdistaa ihan yhtä hyvin ja tiedän, että pesu ruokkii pesun tarvetta. ymmärrättekö?

meillä käytetään sit (aikuiset) hajusteita ihan erikseen, meidän peseytymis aineet ei tuoksu millekään eikä sisällä kemikaaleja. puhtaaksi tulee! ;)

kavereillani on ollut vaihtelevia kokemuksia, joku sanoi että hiukset rasvoittui yhtä nopeasti kun shampoiden kanssa, toinen että pysyi pidempään puhtaana. varmaan yksilöllistä. ja kuten sanoin, jos hiuksia pesee jo kaikenlaisilla mömmöillä niin en yhtään ihmettelekään että kuulostaa oudolta että joku pärjää vähemmällä. en olis itsekään muutama vuosi sit uskonut. :)

Vierailija
36/44 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilin hiuksille pelkkää vesipesua. Toimi, kunnes hiukset kasvoi n. vaaksan mittaan. Ilmeisesti päänahan ilmastointi vaikuttaa jotenkin asiaan, tai mikä lie. Mulla on tosi paksu tukka siis. Ihan lyhyistä hiuksista rasvaisuus lähti pelkällä vedellä.

Vierailija
37/44 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan käy järkeen! Shampoofirmojen salaliitto :D

Vierailija
38/44 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi 2,5 v (ohuet vauvahiukset vieläkin).

Vierailija
39/44 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luomu lastenshampoolla.

Vierailija
40/44 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hajusteeton :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi