Miksi Jarna on niin suosittu ja puhuttu AV-mammojen keskuudessa?
Tekeekö hän itse näitä avauksia, jotta saa liiekennettä sivuilleen?
Kommentit (135)
viestejä välistä. Huomasin just, että jotain kirjoittamaani puuttuu.
No ilmeisesti olit jotain ilkeää jankannut.
niin toki se jostain kertoo. Onko blogin arvonnan säännöissä ollut ehtoja että vain kirjautuneet lukijat voivat osallistua arvontoihin? Silloinhan kuka tahansa, blogista kiinnostumatta, voi keksiä itselleen hyvän nimen että saa olla skabassa mukana.
Happamia, no en ymmärrä. Jos blogin kirjoittaja sanoo suoraan ettei edes jaksaisi lukea 800:a kommenttia niin tietää varmasti itsekin ettei ne kaikki lukijat ole todellisia faneja.
Kalastajan Vaimon blogiin sataa kommentteja ja se kertoo että blogi on suosittu. Ei se, että J:ä tai jollain muulla nimeltä mainitsemattomalta on satamäärin kuvia "lukijoissa" ja niistä vain 5-10 ihmistä viitsii kommentoida? Toinen asia on se miten paljon blogisti jättää julkaisematta itselleen vaikeita viestejä? Selittääkö se kommenttien vähyyden vai eikö jutut tosiaan kiinnosta niin että kahdeksastasadasta edes 10%:a kirjoittaisi kommenttilaatikko jotain;-)?
Eli voisivat kommentoida. Aika paljon pienemmätkin blogit saa saman verran kommentteja, mikä prosentuaalisesti lukijamäärästä on paljon enemmän.
No kuka edes jaksaisi luke 800 kommenttia.
Koita nyt vaan niellä, että blogi on todella suosittu :)
Pidän paljon jarnan blogista.
Mutta nyt tuntuu jo hiukan kiusalliselta lukea viimeistä tiketti-hehkutusta, mukana myös molon mollaus. Menee jo hiukan överiksi ja kääntyy kohta itseään vastaan, ellei blogisti skarppaa. Onhan? se hienoa, että saa pressikuvat suoraan sähköpostiin, mutta se, että sen tuo tekstissään esiin, alleviivaa sitä, että kyseessä on myynninedistämiskirjoitus palkkiota vastaan.
Kuten huomaamme, mikään ei saa tunteita pintaan yhtä tehokkaasti, kuin haalarit :)
jostain oudoista ihmisistä etunimeltä, ja oletetaan että kaikki tietää kenestä on kyse. En ole mistään lehdestä lukenut tai telkkarista nähnyt moista jarnaa, ei mitään hajua kuka on. Täältä nyt luin että hänellä on blogi. Blogeja on lähes kaikilla ihmisillä, se ei kerro vielä mitään.
Ei haittaa, jos kaikki eivät tunne kaikkia. Tämä ei kuitenkaan ole mikään 'keskustelua julkisuuden henkilöistä' -palsta, muutkin kuin julkkikset käyvät keskustelunaiheiksi.
Ja ei kai yli miljoonaa klikkausta ole ihan joka bloggarilla, ehkä vain noin joka kymmenennellä tai sadannella.
Kun periaatteessa ei ole mitään syytä. En vaan näe niin mitään aihetta nälvintään.
- Jarna on 40+ vuotias, ei mikään teiniäiti (teiniäitejähän monen mielestä on "oikeus" solvata)
- Asuu Helsingissä, ei ole landepaukku, opiskelee, käy töissä, ei ole laiska sossupummi (joita myös "saa" nokkia)
- Toisaalta ei ole niin ökykään, että kateuden pitäisi herätä? Lapset on ihan tavallisia lapsia atopioineen yms. Ainakaan Jarna ei korosta mitenkään heidän superlahjakkuuksiaan, vaan kirjoittaa heistä ihan normaaleina lapsina ongelmineen (poitsun vilkkaus, nöpön iho- ja silmäjutut ym) kaikkineen. Isompien lapsien hyvästä koulumenestyksestäkin kertoi joskus vain ihan ohimennen. Ei ole mitään luksuskartanoa, vaan normaali Helsinkiläinen kerrostaloasunto, josta ei edes yritetä tehdä blogissa mitään ökyökyä. Blogissa kuvataan paljon ihan normaalia perusarkea leikkipuistoineen, rappukäytävineen ja ratikoineen. Ei aihetta suureen kateuteen tämänkään osalta. Toki on niitä kalliita vaatteita ja lomamatkoja, mutta ei mun mielestä mitään "ylitsepääsemättömän kahdehdituttavaa".
- Kirjoittaa hyvin, kivat kuvat, ei mielestäni tässäkään syytä ilkeillä, koska blogi ei ole huono.
Ehkä "ongelma" sitten onkin, että Jarna ei korosta "tarpeeksi" niitä elämänsä ulospäin hienoja juttuja vaan saa iloa ja onnellisuutta tavallisesta arjesta? Nää siloitellut ja vain luksusta elämästään poimivat bloggaajat kun ei tunnu saavan yhtä paljon kritiikkiä? Ehkä Jarna on joidenkin mielestä liian sinut itsensä ja arkisen tavallisen elämänsä kanssa?
Kun itsekin olette 40+ huomaatte ehkä tekin että onni voi olla ihan vaan mehuhetki viltin päällä partsilla tai "muotinäytös" rappukäytävässä tai tavallinen leikkipuistoretki :)
Itse tykkään kovasti Jarnan blogista, olen vakkarilukija :)
kävin eka kertaa katsomassa. Ihan supertylsä. Mitä te tuosta saatte? Taidatte olla supertylsimyksiä itsekin.
Semmoinen opettavainen besserwisser-tyyli. "Näin syksyllä kannattaa nauttia höyryävää vihreää teetä." "Ostamme aina luomua, mikäli mahdollista."
Samoin ne lasten vaatteet ja varsinkin niidn yhdistely on kaukana tyylistä. Ja muutamat kotikuvat valkoisine muovijoulukuusineen on olleet aika kauheita.
Ja se jatkuva tavaroiden (Tiimari-krääsää ym.) ja turhien vaatteiden pakonomainen ostelu. Kaukana ekologisesta elämäntavasta!
kävin eka kertaa katsomassa. Ihan supertylsä. Mitä te tuosta saatte? Taidatte olla supertylsimyksiä itsekin.
Lapsille se tavallinen tylsä arki on just hyväksi, näin äiti-ihmisiä kun suuri osa täälläkin ollaan.. Nautin normaalista arjesta ja siitä, että siihen saa lisää "ihanuutta" pienillä jutuilla, just kuten Jarna.
Mun mielestä se on hassu ja hyvää viihdettä.
Jotenkin upeaa, että jollain on noin hyvä itsetunto, että kaiken kuran jälkeen vaan jaksaa kuvata nöpöä rappukäytävässä vähän ryppyisissä ja liian isoissa vaatteissa ja kirjoittelee ihan itsekritiikittömästi hassuja postauksia välillä koomisine kirjoitusvirheineen (tai tietämättömyyksineen, aina ei ota selvää kummasta on kyse) kuten nyt tuo Trandenburg.
Jarnan blogi on vähän kuin tahatonta parodiaa ylityylikkäistä ja siloitelluista blogeista. Haluaisi kovasti olla kuin vaikkapa Anana muttei ihan pysty.
Mulla ei ole mitään istä vastaan että saa sponsoreita, on sen ansainnut. Kaikenlainen julkisuushan on hyvää jos sen saa valjastettua omaksi hyödyksi ja pää kestää.
Itse en näe besserwisserinä. Noi "kannattaa" on enemmänkin varmaan niin, että hän itse ajattelee heidän perheelle sen kannattavan ym.
Kaikilla on elämässään ristiriitoja. Se on normaalia. Noilla ruokailut tuntuu olevan luomuhenkisiä ja vaatteet sitten taas enempi ulkonäön ja ominaisuuksien mukaan eli noin yleensä sen mukaan mikä lapsille on hyväksi. Lapsille on hyväksi terveellinen luomuruoka ja nätit vaatteet (joista tulee hyvä mieli) ja hyvät ominaisuudet vaatteissa (ulkoilu ketterää, ei mene kosteus tai tuuli läpi). Luomu-ekovaatteet kun harvemmin noin muuten kovin hyviä on, vaikka ekologisia ovatkin...
lapset usein itse valitsevat vaatekokonaisuuksia ja varmasti Jarnakin niitä sen mukaan valitsee mikä on kiva. Lystikäs ja hyvän mielen tuova vaatekokonaisuus ei kenties ole tyylinikkarien mielestä se upein, mutta miksi pitäisikään olla?
Ja jos se valkoinen muovikuusi on perheen mielestä (etenkin varmaan lasten) aivan ihana niin mikäs siinä? Mun mielestä justkin niin, että tehdään kuten heillä tykätään eikä kuten olisi hulppeinta.
Minusta he elävät ihanaa elämää! Plussaa on minusta myös juuri se lapsilähtöisyys ja se ettei yritetä päteä kuten monessa muussa blogissa.
Toi besservisseryis on muuten ihan ymmärrettävää siksikin, että Jarna on ollut jo yli 15 vuotta äiti ja lapsia on neljä. Tietty opastava sävy on varmaan siis verissä. Eihän se tietysti ole lukijoille tarkoitettu miksikään pakolliseksi ohjeeksi ;)
Mä tykkää kyllä heidän tyylistäkin. Leikkimielisen luovaa. Eikä liian totista.
Itse en näe besserwisserinä. Noi "kannattaa" on enemmänkin varmaan niin, että hän itse ajattelee heidän perheelle sen kannattavan ym.
Kaikilla on elämässään ristiriitoja. Se on normaalia. Noilla ruokailut tuntuu olevan luomuhenkisiä ja vaatteet sitten taas enempi ulkonäön ja ominaisuuksien mukaan eli noin yleensä sen mukaan mikä lapsille on hyväksi. Lapsille on hyväksi terveellinen luomuruoka ja nätit vaatteet (joista tulee hyvä mieli) ja hyvät ominaisuudet vaatteissa (ulkoilu ketterää, ei mene kosteus tai tuuli läpi). Luomu-ekovaatteet kun harvemmin noin muuten kovin hyviä on, vaikka ekologisia ovatkin...
En tarkoita, että vaatteiden tarivitsisi olla "luomu-ekoja". Sellaisia on vähän, ovat kalliita ym.
Mutta se vaatteiden (hepenien) MÄÄRÄ, jota J ostelee tytölleen. Onhan se hyvä, että yhtä järjestettyä syysulkoilukuvauskertaa varten on olemassa tekokuituinen karvaliivi. Tosi käytännöllinen ja tarvittu ulkoiluvaate pikkutytölle!
Oen nähnyt lapset monta kertaa livenä Itä-Hgin suunnalla, ja kokemus on kyllä ollut friikki. Eivät ole lapset tienneet olevansa julkkiksia ja vieraiden aikuisten heitä tuijottavan...
Jarna haluaa lapsilleen parasta=terveellistä luomuruokaa ja ihania vaatteita ison läjän. Piristää varmasti omaakin mieltään.
Toi on just sitä leikkimielisyyttä ja ei niin vakavaa. Siitä tulee iloa elämään. Ei kaiken tarvitse aina olla niin järkevää ja totista ja rahallisesti arvokasta.
Jos käyttää luomuruokaa niin ei sen herranjestas tarvitse merkitä sitä että koko ihmisen pitäisi olla joku puita halaileva ekoörkki joka asiassa ;D
Moni suorittaa äitiyttään aika jäykällä tavalla ja Jarnan luovat ja rajoja rikkovat ratkaisut ei siksi miellytä.
Mä olen aika vakuuttunut, että kaiken alku jo blogien alkuajoissa, jolloin lastenvaatebloggareilla oli keskenään kärhämää. Ehkä kateutta, kilpailua. Joku ei ole alunperin pitänyt Jarnasta ja yrittää saada Jarna-vihaa leviämään. Osa sitten menee siihen mukaan erinäisistä syistä. Purkaakseen omaa pahaa oloaan, tunteakseen ylemmyydentunnetta tms.
Jarnan blogissa sinänsä ei ole vikaa. Ihan normaali blogi normaalin ihmisen elämästä siinä missä muutkin. Suosittu on kyllä, mikä lisää kateutta ja kilpailua bloggareiden välillä.
viestejä välistä. Huomasin just, että jotain kirjoittamaani puuttuu.