Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja tuttuni face päivityket ollut viimeiset kaksi viikkoa

Vierailija
23.05.2012 |

vain tulevasta pitkästä kesälomasta.

Mitään muuta ei ole kirjoittanut kuin hehkutusta koko kesän lomasta.

Vähemmälläkin uskomme, etä loma hänellä alkaa.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei nyt ehkä 10 h/ 1 h opetusta. Mutta kuiteskin ihan todella todella paljon.

Vierailija
22/65 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut kuunnella kun koulunkäyntiavustajat ovat rinnastaneet itsensä opettajiin ja valittavat samalla tavalla kuinka raskasta ja vaativaa heidän työnsä on.

Meidän kunnassa he nyt ensimmäistä kertaa eivät enää saakaan lomautusta kesän ajaksi, vaan heidät on ohjattu muihin töihin, esim. päiväkoteihin. Tietysti pitävät heille kuuluvat lomat, mutta ei koko kesää kuten aiemmin.

Tästä on ollut aivan hirveä poru kun ei millään pysty menemään niin lyhyen loman jälkeen syksyllä töihin, eihän se riitä palautumiseen lainkaan. Näille minulta ei riitä myötätuntoa lainkaan.

Eikä myöskään työn raskaudesta rutiseville opettajille.

Samalla tavalla olen jatkuvassa vuorovaikutuksessa toisten kanssa omassa työssäni, lisäksi on koko ajan paine siitä että asiat on hoidettava tietyssä aikataulussa toisten toiveita noudattaen. Samalla tavalla käytän iltojani valmisteluihin.

Jos tätä yrittää tuoda esille niin se ei ole mitään verrattuna opettajan työhön, kuulemma. Mistäs tiedätte kun ette ole kokeilleet? Minä taas olen kokeillut opettajan työtä ja tiedän että se ei ole tähän verrattuna mitään. Vaihto takaisin on suunnitteilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatissa vain 3 hyvää asiaa ja ne ovat kesä-, heinä- ja elokuu.

Tuntuu aika kohtuuttomalta, että lapsiamme opettavat ja hoitavat päivisin ihmiset, joiden mielestä heidän ammatissaan on hyvää ainoastaan lomailu. Ilmankos opettajissa onkin niin paljon mätäpaiseita.

En vaihda alaa koska EN ole opettaja. Se kävi kyllä viestistä ilmi jos olisit lukenut pidemmälle...

Olen teollisuudessa duunissa ja ihan tyytyväinen. Joku väitti ylempänä että pekkasten vaatimus on 8 työpäivä + lounasaika mutta ei ainakaan omalla työpaikallani. 8 tunnin työpäivä sisältää 30 minsan ruokiksen ja kahvitauot. Ennen kuin kukaan käy vikisemään niin ei yhtä totuutta noissa koska sopimukset erilaisia.

Vanhin lapseni on nyt yläkoulussa ja esimerkiksi hänen äidinkielenopettajalla taatusti kevät ollut hyvin kiireistä aikaa. Laittaa teinit tekemään kokeiden lisäksi paljon muitakin tehtäviä ja omakin teini ansiokkaasti viivytellyt ja palautukset viime tipassa.

Vierailija
24/65 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen toiminut joitakin vuosia opettajana että 'virastossa'. Olen ilmeisesti poikkeus, sillä mielestäni opettajana toimiminen oli todella luksusta verrattuna muihin töihini. Opettamisessa toki valmistellaan varsinaisten tuntien lisäksi tuntien, kurssien jne. sisältö, mutta ajan kanssa niiden valmistelu rutinoituu ja kun pohjamateriaali on valmis, on ne ensimmäiset vuodet aikaa vievimpiä. Minä pidin opettamista ja opettajan työtä mukavana ja suht.koht. helppona. Nautin myös vapaa-ajasta, jota se antoi virastotyötä enemmän. Minusta oli aivan käsittämätöntä, että siihen päälle sai vielä niin pitkät lomat. Mielestäni opettajan palkka on hyvä.

Kun vaihdoin työtä, käsitykseni opetustyön 'helppoudesta' ja opettajien etuisuuksista vain vahvistui. Luulisin, että usea opettaja, joka kävisi hetken jossakin muussa työssä, palaisi mielellään takaisin opetustyöhön.

Ajattelen, että opettajien huoneessa kasvaa tietynlaiseksi narisijaksi. Se tarttuu. Opettajanhuoneessa on yllättävän paljon niitä syvään henkäilijöitä, oppilaiden kauhistelijoita, elämän rankkuudesta ja opettajien aseman heikkoudesta valittajia. Kun sellaista kuuntelee vuodesta toiseen alussa työstään innostunut, kyllä se voi pikkuhiljaa tarttua..

Pitkä loma ei ole sen tarpeellinen opettajille kuin muillekaan. Kaikki me tarvitsemme aikaa palautuaksemme. Pitkä loma kuuluu opettajille, koska heidän opetettavansa ovat lomalla tuolloin. Ei sen vuoksi, että he sen erityisesti ansaitsisivat muita ammattialoja paremmin. :)

Mukavaa kesälomaa kaikille opettajille, nauttikaa mahtavasta edustanne!

Vierailija
25/65 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oppilaista. Jonkun slummikoulun teinien opettajana olo olisi maanpäällinen helvetti. Paremmassa koulussa ainut rasitus on osa vanhemmista.

Vierailija
26/65 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuo,alaista kateutta, mitäs se sun persettäs kutittaa paljonko kukakin lomailee? ;))

Ruvetkaa opettajiksi, jos hermo kestää ja rahkeet riittää. Ja millainen mahtaa olla äo ihmisellä joka luulee, että open koulupäivä kestää sen mikä oppilaallakin, eiköhän ne opet vie niitä töitä aika hemmetisti kotiinkin, voisin kuvitella.

Kaikki kunnia kaikille ihanille opettajille ja oikein aurinkoista kesälomaa!!

Vierailija
27/65 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko aina valittaa? Niukun naukun, toisilla on niiiiin helppoa.

OOn mä rasittunut. Töitä on yötä myöten. Mutta silti mä olen onnellinen töissä ja ikävä tulee oppilaita. Nää yläasteelaiset on niiin paljon helpompia seuralaisia kuin mun 2 ja 7-vuotiaat lapset. Huh. Odotan jo innolla, että koulu taas alkaa syksyllä ;D

Niin että tervetuloa vaan kaikki opettajan työhön! Suorastaan liiallisten vapaiden lisäksi työn juhlabonuksena on söpöt piikkitukkaiset kundit, jotka pitää sinut kunnossa juoksuttamalla leikkimässä pitkin pihaa "arvaa missä minä tupakoin" -leikkiä.

Vierailija
28/65 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ope on varmaan jo niin väsyny ettei voi muuta ajatella kun sitä lomaa..niin ne munkin tuntemat opet tekee, eikä haittaa yhtään kun tiedän miten raskasta se työ on...

Vierailija
29/65 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän on ihan soosina. Se tekee ympäripyöreää päivää kokeita tarkastellen, arvioiden ja kaikenmaailman Hojkseja ja Hoppeja päivitellen. Minäkin haluan jo, että hänellä tulisi kesäloma ja perhe saisi isän takaisin. Yrittäkää ymmärtää opettajia. Minä ainakin yritän, vaikka hermo meneekin välillä.

Vierailija
30/65 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatissa vain 3 hyvää asiaa ja ne ovat kesä-, heinä- ja elokuu. Tämä aika vuodesta vielä rankinta heikäläisillä kun paljon kokeita korjattavana ja arvioinnit tehtävä. Minusta ei ammattiin olisi jo siitäkin syystä ettei hermot kestäisi. Mitä tulee hehkuttamiseen niin itsekin sitä harrastan ihan joka vuosi viimeiset viikot ennen loman alkua. Lasken vain päiviä loman alkuun. Loma toki lyhyempi kuin opettajilla mutta samat elkeet. :)

Vierailija
31/65 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

just joo, suomessahan on jopa 5 h koulupäiviä!

Vierailija
32/65 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päinvastoin, se on mulle liian pitkä.

Vierailija
33/65 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain tulevasta pitkästä kesälomasta.

Mitään muuta ei ole kirjoittanut kuin hehkutusta koko kesän lomasta.

Vähemmälläkin uskomme, etä loma hänellä alkaa.

Jo oli niin monta kirj.virhettä, etten voi sympatiseerata sua yhtään.

Vierailija
34/65 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajathan vain ovat koulussa samalla lailla kuin oppilaat, eivät tee mitään.

Vierailija
35/65 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin se on alallani ainoa varma työpaikka, joten asioilla on puolensa.

Vierailija
36/65 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikki opet työskentele vaan 5 tuntia...osa työskentelee ihan kokonaisaikajärjestelmän mukaisesti 7,5 tuntia päivittäi...plus kotona tehtävät työt kuten kokeiden korjaaminen, tuntien valmistelu ym.

Vierailija
37/65 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntien suunnittelu, opekokoukset koekiden korjaus, arviointi - ja pahimmassa tapauskessa Nicopetteri-Jannicoiden mutsit soittelee myöhään illalla ja valittaa ties mistä...

Vierailija
38/65 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se oli se sakki siellä luokassa, jos ei oppilaita? Eikö mun tartte tehdä enää tänään mitään? Meenkö huomenna vaan luokkaan ja vedän hatusta? Mites noi kirjotelmat? Jos ne vaikka antais toisilleen numerot? Olisko hyvä?

Vierailija
39/65 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
40/65 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskasta ole. Lomaa on oikeastaan paljon enemmän kuin muilla duunareilla. On pitkä joululoma, syys- ja talvilomat, pääsiäisloma. Ja jos korjaa kokeita tehokkaasti hyppytunneilla ja kaikissa mahdollisissa väleissä kahvittelun sijaan niin ei niitä töitä kotiin paljoa tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä