Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja tuttuni face päivityket ollut viimeiset kaksi viikkoa

Vierailija
23.05.2012 |

vain tulevasta pitkästä kesälomasta.

Mitään muuta ei ole kirjoittanut kuin hehkutusta koko kesän lomasta.

Vähemmälläkin uskomme, etä loma hänellä alkaa.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koulunpenkkejä en lähde enää kuluttamaan. Olen kuitenkin keski-ikäinen ihminen jolla kohtalaisesti kokemusta elämästä ja työelämästä. Tällä kokemukselle valitsisin opintoni toisin ja tosiaan ilomielin ryhtyisin opettajaksi.

Nyt olen niissä "helpoissa" toimistohommissa. Juu on niissä se hyvä puoli että aivot ja ajatuksen juoksu pysyy virkeänä. Tykkään ratkoa ongelmia ja niitähän se työni koko ajan on. Mutta uskon että lähellä oleva työpaikka kunnon lomineen jopa niiden riiviölasten/nuorten kanssa olisi kiva. Olen varmaan outo kun minusta lasten kaverit ja tutut lapsetkin ovat usein mukavaan seuraa ja ihan fiksuja tai sitten edes huumorintajuisia, usein ne opettajan pahimmat kauhutkin. Veikkaisin että tietyllä asenteella ja erityisesti ammattitaidolla pärjäisi niiden lasten kanssa. Lisäksi meillä töissäkin on aikuisia jotka ovat kiusaajia, tietyistä hommista kieltäytyviä, hermonsa menettäjiä jne.

Vierailija
2/65 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten rutise. Opettajan työ on parasta mitä tiedän!

Jos oikein muistan (oon aloittanut työt 1990, ja silloin tää mulle selitettiin) niin opettajan vuosiloma on ihan NORMAALI, ne ylimääräiset kesäviikot ovat työtä, mutta koska silloin ei ole opetusta, ei tule palkkaakaan vaan se on sitten huomioitu läpi vuoden. Eli koko ajan tulee vähän vähemmän kuin kuuluisi, jotta sitten kesälläkin tulee palkkaa. Samoin esimerkiksi lukio-opettajalla ei ole mitään valittamista, jos kesäkuussa määrätään koululle valvomaan (ja vielä useimmat tekemään) rästikokeita kesäkuussa. Samoin yläkoululaisten ehdot tulee hoitaa kuntoon kesällä. Opettaja ei voi sanoa, että sorry oon nyt Kreikassa...

Ja vielä uudestaan. Rakastan työtäni. Ja kyllä hermot ovat olleet joskus aivan todella tiukoilla, ja perhe on joutunut sivuraiteille. IKINÄ en kuvittelis kuitenkaan tekeväni mitään muuta! Just siksi kyllä arvostan kaikkia muitakin ammatteja ihan hirveästi, sillä minä en kyllä haluaisi enkä osaisi olla teidän töissä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin esimerkiksi lukio-opettajalla ei ole mitään valittamista, jos kesäkuussa määrätään koululle valvomaan (ja vielä useimmat tekemään) rästikokeita kesäkuussa. Samoin yläkoululaisten ehdot tulee hoitaa kuntoon kesällä. Opettaja ei voi sanoa, että sorry oon nyt Kreikassa...

Mieheni on lukio-opettaja, minä yrittäjä. Tällä kombinaatiolla olemme lomailleet jo yli 10 vuotta joka kesä 2,5 kk ulkomailla. Joskus (tosi harvoin) jos olisi napsahtanut kesähomma (koevalvonta) niin jotenkin mieheni on asian järjestänyt, kai se on sopinut jonkun kollegansa kanssa vaihdosta tai jotain.

Vierailija
4/65 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä on sit loistavasti aikaa opettaa sua kirjottamaan oikein, vink vink.

Vierailija
5/65 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kirjoitusvirheistä jne. Mitä välii sillä, miten tänne kirjoittaa! Täähän on kuin chatti, ei essee-koe!

Vierailija
6/65 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kirjoitusvirheistä jne. Mitä välii sillä, miten tänne kirjoittaa! Täähän on kuin chatti, ei essee-koe!

Ja jos kirjoitusvirheitä koskeva kommentti oli tarkoitettu minulle, jonka mies on lukion opettaja, niin olen kyllä kirjoittanut äikästä ällän ja saanut aina leipäni kirjoittamalla :) Virheitä saattaa toki tulla, mutta kunhan sisältö on kunnossa, niin joku muu huolehtii oikoluvut työjutuissa... Täällä palstalla ei onneksi tarvitse ;)

Vierailija
7/65 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavia nämä viestit. Toiset pilkkaa, että kyllä opettajat pääsevät liian helpolla, ja opettajat koettavat vakuutella, että ei opetustyö ole mitään rattoisaa lomailua ympäri vuoden. Uskon, että joka ammatissa on rankkoja päiviä ja helpompia päiviä. Toisinaan joku älypää vielä laskee myös viikonloput loma-ajoiksi, näitäkin on nähty. Ihan jokaisella on viikossa 2 vapaapäivää. Ei se mitään lomaa ole.

Pekkasista sen verran, että minun mieheni on duunari, joka tekee 8-tuntista työpäivää ja saa pekkasia. Työpäivään sisältyy 20 minuutin ruokatunti. Ja ne, jotka rutisevat pääsiäisestä ja muista pyhistä, joillakin aloilla tosiaan täytyy silloinkin olla töissä, mutta niistähän saa pyhälisän. Mitäs siitä sitten rutisemaan?

Tosi on, että opettaja ei saa palkkaa kesältä, vaan lukuvuoden aikainen palkka 10 kuukaudelta on jaettu maksettavaksi 12 kuukaudelle. Opettajat periaatteessa ovat aina palkatta kesäajan, kun oppilaita ei ole. He ansaitsevat kesäajan palkat siis talven aikana. Miten jollain voi olla jotain sitä vastaan? Ihme kadehtijoita ja valittajia täällä. Ruvetkaa itse opettajiksi, jos kerran niin käy kateeksi eikä oma työ kelpaa.

Vierailija
8/65 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat eivät saa pekkasia; yksi työmies tässä kerran laski, että jos hän ottaa kaikki ylityöt vapaana ja laskee myös pekkaset ja ansaitut lomat, hänellä on 2 päivää lomaa enemmän kuin opettajilla. Että revi siitä.

Ensinnäkin: pekkaset on aika harvinainen etu, en ole itse koskaan yli 10-vuotisen työhistoriani aikana niistä nauttinut, ja töissä olen ollut sekä julkisella että yksityisellä sektorilla, sekä pikkufirmassa että teollisuusyrityksessä. Toisekseen: pekkasten huomioiminen työpäivien määriä laskettaessa on älytöntä, sillä pekkasten tarkoitus on kompensoida pitempää työpäivää. Ne, joilla on pekkasia, tekevät 8 h+lounas, kun taas normaalityöaika on 7,5 h+lounas. Pekkasia saavilla on siis päivittäin 0,5 h pidempi työpäivä, josta kertyy kuussa n. 10 h -> annetaan vapaana pekkasten muodossa. Kolmanneksi: ylitöiden huomioiminen lomia ja vapaita laskiessa nyt ainakin on hölmöä! Tuleehan niitä vapaita, jos töitä tekee aina 12 h yhteen pätkään. Mutta silloin yksi työpäivä on myös laskettava 1,5 päiväksi... Lopputulos: ei sen vähempää työpäiviä vuodessa kuin muillakaan. Opettajilla on enemmän vapaata kuin muilla. Tämä on fakta. Normityöläisellä on vuodessa 221 työpäivää (vuosi 2012), kun taas koulupäiviä on vuodessa 190. Älkää nyt siis puhuko paskaa jostain pekkasista, jotka eivät asiaan liity... Ja by the way - niitä ylitöitä paiskivat muutkin kuin opettajat. Ja ihan palkatta. Ja ok, vuorovaikutus ja jatkuva läsnäolo on rankkaa luokassa, jossa on 20-30 oppilasta - mutta on sekin rankkaa, kun puhelin soi 5 minuutin välein ja yhteen hommaan ei saa keskittyä ikinä sen pidempää putkeen, tai kun palavereja on putkeen klo 8-17 ja osa päällekkäin. Arkea niin monelle toimistorotalle.

Vierailija
9/65 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistohommissa voi sentään välillä vaikka kirjoittaa av-palstalle, kun ei jaksa ihan koko aikaa pitää mieltä kiinni työasioissa, tai soitella kaverille tai käydä vaikka tupakalla.

Oletkos ollut "toimistohommissa" vähään aikaan?

Mun eilinen "toimistohomma" työpäiväni alkoi klo 8.30 kaksi tuntia kestävällä palaverilla työpaikan ulkopuolella. Sieltä siirryin ensin työpaikalle ja sitten puoleksi suoraan työpöydän äären hoitamaan pari juoksevaa asiaa. Siitä sitten klo 11.20 ekaan palaveriin työpaikalla, sieltä suoraan seuraavaan klo 12, siitä sitten seuraavaan klo 13 ja kas sieltä lennossa klo 14 alkavaan palaveriin, joka venyi klo 15.30 asti. Lounasta söin klo 14 alkavassa palaverissa ottamalla sämpylän mukaan. Kotiin pääsin lähtemään klo 17 jälkeen - ns. pakko, koska kotona odottivat ala-asteikäiset lapset ruokaa.

Sitten jatkoin illasta kun olin saanut lapset nukkumaan töitä puolitoista tuntia. Nukkumaan pääsin kahdentoista jälkeen. Ja kas heräsin klo 5.30 tekemään yhtä duunihommaa, jotta sain sen työkaverille jatkettavaksi ennen kuin menin toimistolle, jossa painuin liki suoraan taas kovin yllättäen palaveriin.

Eli joo, ihan tosiaan rauhassa soittelen kavereille tai käyn tupakalla. Enkä olen ns intensiivisesti vuorovaikutuksessa muiden ihmisten kanssa.

Tänä illasta olen hereillä siksi, että lopetin työt tossa 23.30 ja olen ihan ylikierroksilla. Huomenna taas hilppasen ysiksi palaveriin ja koska tänäänkin aikaa kului palavereissa niin piti yksi homma hoitaa olemaan toisen työkaverin pöydällä aamusta.

Ja joo: kyllä noi palaverit on ihan asiaa olleet. Aloittelemme isompaa projektia.

Tosin en ole opettajille kade kesälomistaan enkä oleta homman olevan kevyttä. Mutta ei se "toimistohomma"kaan tarkoita, että esim. ehtisi vessaan tarvittaessa. Tai ees syömään.

Onko sun jokainen paiva samanlainen kuin tama? Jos ei, niin ala vertaa opettajan tyohon :)

Ja en ole opettaja, mutta arvostan todella Sita, mita he tekevat. Hyva opettaja on aarre lapselle. Ovat vapaansa ansainneet

Vierailija
10/65 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistohommissa voi sentään välillä vaikka kirjoittaa av-palstalle, kun ei jaksa ihan koko aikaa pitää mieltä kiinni työasioissa, tai soitella kaverille tai käydä vaikka tupakalla.

Oletkos ollut "toimistohommissa" vähään aikaan? Mun eilinen "toimistohomma" työpäiväni alkoi klo 8.30 kaksi tuntia kestävällä palaverilla työpaikan ulkopuolella. Sieltä siirryin ensin työpaikalle ja sitten puoleksi suoraan työpöydän äären hoitamaan pari juoksevaa asiaa. Siitä sitten klo 11.20 ekaan palaveriin työpaikalla, sieltä suoraan seuraavaan klo 12, siitä sitten seuraavaan klo 13 ja kas sieltä lennossa klo 14 alkavaan palaveriin, joka venyi klo 15.30 asti. Lounasta söin klo 14 alkavassa palaverissa ottamalla sämpylän mukaan. Kotiin pääsin lähtemään klo 17 jälkeen - ns. pakko, koska kotona odottivat ala-asteikäiset lapset ruokaa. Sitten jatkoin illasta kun olin saanut lapset nukkumaan töitä puolitoista tuntia. Nukkumaan pääsin kahdentoista jälkeen. Ja kas heräsin klo 5.30 tekemään yhtä duunihommaa, jotta sain sen työkaverille jatkettavaksi ennen kuin menin toimistolle, jossa painuin liki suoraan taas kovin yllättäen palaveriin. Eli joo, ihan tosiaan rauhassa soittelen kavereille tai käyn tupakalla. Enkä olen ns intensiivisesti vuorovaikutuksessa muiden ihmisten kanssa. Tänä illasta olen hereillä siksi, että lopetin työt tossa 23.30 ja olen ihan ylikierroksilla. Huomenna taas hilppasen ysiksi palaveriin ja koska tänäänkin aikaa kului palavereissa niin piti yksi homma hoitaa olemaan toisen työkaverin pöydällä aamusta. Ja joo: kyllä noi palaverit on ihan asiaa olleet. Aloittelemme isompaa projektia. Tosin en ole opettajille kade kesälomistaan enkä oleta homman olevan kevyttä. Mutta ei se "toimistohomma"kaan tarkoita, että esim. ehtisi vessaan tarvittaessa. Tai ees syömään.

Onko sun jokainen paiva samanlainen kuin tama? Jos ei, niin ala vertaa opettajan tyohon :) Ja en ole opettaja, mutta arvostan todella Sita, mita he tekevat. Hyva opettaja on aarre lapselle. Ovat vapaansa ansainneet

Minkä takia ei saisi verrata opettajan työhön, jos jokainen päivä ei ole samanlainen? Ei opettajallakaan ole.

Mieheni on opettaja ja joo, hän tekee tärkeää työtä ja usein on pitkiä, rankkoja päiviä, kokeiden korjaamista, jatkuvaa läsnäoloa, vanhempien yhteydenottoja, jne. Mutta niin on toimistoissakin rankkoja palaveripäiviä, aikatauluhaasteita, henkilöstön vaihtumista projektin kriittisessä vaiheessa, ylitöitä, kenellä mitäkin.

Niin opettajilla kuin kaikilla (tai lähes kaikilla) muillakin on myös helpompia päiviä. Miehelläni esim. urheilupäiviä, koulun erilaisia juhlia, vapaita/lyhyitä päiviä. Miksi mielestäsi on ok, että opettajat yleistävät työnkuvauksiaan vaikeiden päivien perusteella, mutta toimistotyöntekijä ei saa verrata vastaavasti oman työnsä rankempiin päiviin? Sitä paitsi, aika monelle toimistotyöntekijälle tuon siteeraamasi viestin kuvaus on todellakin lähes jokapäiväistä arkea.

Vierailija
11/65 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastuksia hänellä on ja missä lomailee jne.

Itse en voi harrastaa mitään, koska normaali päivätyön ( 8h ) lisäksi päivystän todella usein ja silloin on oltava tavoitettavissa. Paperitöitä ja puhelimeenvastaamista myös viikonloppuisin.

Kaikki mahdolliset arkipyhät ( jouluna, pääsiäisenä, itsenäisyyspäivänä jne jne ) joudun tekemään vähintään paperitöitä.

Todellakin lähden aina pää kainalossa kesälomalle ja se 4 viikkoa ei riitä stressin nollaamiseen. Jostain syyslomasta tms. voin vain haaveilla.

t. "tavallinen toimistotyöläinen"

Vierailija
12/65 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöskään toisia opettajaystäviä facessa, jotka laskevat vain päiviä ja hehkuttavat sitä, kuinka ihanaa kun loma alkaa. Jotenkin tahditonta, varsinkin jos ystävinä lasten vanhempia.

ps. olen itsekin opettaja

Vierailija
13/65 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöskään opettajien tapaa nostaa itsensä muiden yläpuolelle että "kyllä he on tämän loman ansainneet raskaan talven jälkeen" kyllähän muutkin on tehneet koko talven töitä enemmän tai vähemmän rankassa ammatissa. ja lomaa ehkä se 4 viikkoa. joo, ammatinvalintakysymys enkä opettajaksi halua loman takia.

Vierailija
14/65 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaa on oikeastaan paljon enemmän kuin muilla duunareilla. On pitkä joululoma, syys- ja talvilomat, pääsiäisloma. Ja jos korjaa kokeita tehokkaasti hyppytunneilla ja kaikissa mahdollisissa väleissä kahvittelun sijaan niin ei niitä töitä kotiin paljoa tule.

Heh heh, eipä ole tämä kirjoittaja peruskoulun jälkeen tainnut koulua nähdäkään. Pääsiäisloma on ihan kaikilla ihmisillä, vaikka olisi missä työssä. Samoin ovat itsenäisyyspäivä, loppiainen, vappu ja helatorstai vapaat. Kaikki tekevät työviikkoa, jossa on 5 päivää työtä ja 2 päivää vapaata. Opettajat eivät saa pekkasia; yksi työmies tässä kerran laski, että jos hän ottaa kaikki ylityöt vapaana ja laskee myös pekkaset ja ansaitut lomat, hänellä on 2 päivää lomaa enemmän kuin opettajilla. Että revi siitä.

Missä luulet opettajien korjaavan hyppytunneilla kokeita? Ei meidän koulussa ole mitään tilaa, jossa voisi korjata yhtään mitään. Kaikki luokat ovat aina varattuna, ja opettajanhuoneessa pidetään kokouksia ja palavereja ja ruokaillaan. Seitsemän tunnin työpäivän aikana opettaja ehtii istahtaa viideksi minuutiksi ehkä kaksi kertaa. Muut ajat menevät asioita hoidellessa, oppilaiden perässä juoksemisessa, välituntivalvonnassa, palavereissa ym. Työtä on myös oppituntien lisäksi; vaikka minulla nyt on oppitunteja 23 tuntia viikossa, teen silti kahdeksantuntista työpäivää tyäpaikallani kaikkien suunnittelujen, kopioimisten, palaverien, jälki-istuntovalvontojen ja Wilman parissa. Silloin kun on koe- ja aine-korjausviikot, teen 15-tuntista työpäivää parin viikon ajan.

Huvittaa ajatella näitä hyppytunti-intoilijoita. Jos tekee vaikka jotain paperinpyörityshommaa omassa pikku toimistokopissaan 8 tuntia päivässä, se on todellakin aivan eri juttu kuin olla vaikka 6 tuntia päivässä jatkuvassa intensiivisessä vuorovaikutustilanteessa 24 ihmisen kanssa. Todella uuvuttavaa henkisesti, ei minuuttiakaan lepotaukoa. Toimistohommissa voi sentään välillä vaikka kirjoittaa av-palstalle, kun ei jaksa ihan koko aikaa pitää mieltä kiinni työasioissa, tai soitella kaverille tai käydä vaikka tupakalla. Koulumaailmassa tämä tällainen ei kerta kaikkiaan ole mahdollista, vaan koko ajan on henkisesti kiinni työssä ilman lepohetkeä, kun ne 10 minuutin välitunnitkin ovat täynnä hommaa.

Mutta mutta... tervetuloa alalle, kaikki kateelliset. Nykyisin voi sanoa, että tässä työssä on kolme hyvää puolta, jotka ovat kesäkuu, heinäkuu ja jouluvapaa. Ei tarvitse kantaa huolta siitä, onko jouluna työvuorossa. Elokuu ei enää ole mikään hyvä puoli, koulu alkaa jo ennen kuun puoltaväliä ja sitä ennen tehdään ainakin viikko uuden lukukauden suunnittelutyötä.

Tervetuloa todelliseen maailmaan vaan. Kaikki ihmiset tekevät viisi päivää töitä ja sitten kaksi vapaata... joopa joo.

Vierailija
15/65 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöskään opettajien tapaa nostaa itsensä muiden yläpuolelle että "kyllä he on tämän loman ansainneet raskaan talven jälkeen" kyllähän muutkin on tehneet koko talven töitä enemmän tai vähemmän rankassa ammatissa. ja lomaa ehkä se 4 viikkoa. joo, ammatinvalintakysymys enkä opettajaksi halua loman takia.

Vierailija
16/65 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaa on oikeastaan paljon enemmän kuin muilla duunareilla. On pitkä joululoma, syys- ja talvilomat, pääsiäisloma. Ja jos korjaa kokeita tehokkaasti hyppytunneilla ja kaikissa mahdollisissa väleissä kahvittelun sijaan niin ei niitä töitä kotiin paljoa tule.

Huvittaa ajatella näitä hyppytunti-intoilijoita. Jos tekee vaikka jotain paperinpyörityshommaa omassa pikku toimistokopissaan 8 tuntia päivässä, se on todellakin aivan eri juttu kuin olla vaikka 6 tuntia päivässä jatkuvassa intensiivisessä vuorovaikutustilanteessa 24 ihmisen kanssa.

Tervetuloa todelliseen maailmaan vaan. Kaikki ihmiset tekevät viisi päivää töitä ja sitten kaksi vapaata... joopa joo.

"Kevyt" toimistotyö. Palaveria palaverin perään (mun oli pakko istua kaikissa, sillä kirjasin ylös asiat, vaikken assistentti-roolissa ollutkaan). Sen lisäksi piti hoitaa omat työt. Oma tietokoneen ruutu oli koko ajan jaossa kaikille, eli palaveredien aikana en voinut tehdä mitään muuta kuin just sitä asiaa, vaikkei kauheasti ihan kaikki aina kiinnostanutkaan. Ja palkka alle opejen palkan. Kuopan pohjalla olen ollut.

Tiedän ihmisiä, joilla oli niin kiire, että alkoivat merkata kalentereihinsa lounastauot (sähköisesti siis), että edes JOSKUS saisivat pitää lounasvartin.

En sano, että opeilla olisi helppo homma, mutta ihan yhtä lailla kiirettä pitää monissa "toimistokoppihommissakin".

Lisäksi vaikka niitä ylitunteja tai plussia jotenkin saisi kerrytettyäkin, vapaina niitä oli melko mahdoton pitää koskaan. Tiedän tapauksia, jiossa ihminen on viety kallonmurtuman/kolarin jälkeen sairaalaan ja ensimmäinen kysymys on: milloin pääsen töihin, on projekti niin pahassa vaiheessa.

Vierailija
17/65 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatissa vain 3 hyvää asiaa ja ne ovat kesä-, heinä- ja elokuu.

Tuntuu aika kohtuuttomalta, että lapsiamme opettavat ja hoitavat päivisin ihmiset, joiden mielestä heidän ammatissaan on hyvää ainoastaan lomailu. Ilmankos opettajissa onkin niin paljon mätäpaiseita.

Vierailija
18/65 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on peräisin kulttuurista, joka vallitsee kouluissa. Sillä on töissä vain näitä raukkoja, joiden ammatti on epäedullinen ja palkka huono. Kouluaiset ovat riesa ja aaaivan kohtuutonta tehdä töitä 4h päivässä koululla ja tunti illalla kotona.

Kouluissa siis saa valittaa, kaikki valittavat. Normaalilla työpaikalla jos valitat koko ajan työsi raskautta olet entinen työntekijä. Eli kenkää tulee, ellei kiinnosta hymyillä asiakkaille 8h päivässä tai juosta palaverista toiseen tukka putkella, tapella rikollisten tai mielisairaiden kanssa tai luututa paskahuusseja. Sanotaan: etsi uusi työ. Koulussa mariseville opettajille ei niin sanota, koska asiakkaat ovat lapsia, jotka eivät edes tuo rahaa suoranaisesti.

Näin se vaan menee, että tietyillä, harvoilla, aloilla valittaminen ja marttyyrin esittäminen on luonnollista ja suotavaa, toiset taas tekevät hiljaa ja kiltisti oman työnsä ja ajattelevat että pitää olla kiitollinen kun on työpaikka.

Vierailija
19/65 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitänyt tänä keväänä ensimmäistä kertaa koulutusta. Toki työ on erilaista kuin tavallinen luokanopettajantyö. Mutta vie muuten aivan sairaasti aikaa. Jokaista tuntia kohden valmisteluun yms. menee 10 tuntia. Opetuskerta yleensä noin 3 h/vko, ja teen töitä puolipäiväisesti. Eli en nyt sitten päässytkään niiin mahtaville tuntipalkoille kuin olin laskeskellut :(

Ja koulutuksen rankuuss on se, että olen siinä koko ajan valokeilassa. Vedän ikään kuin monologi näytelmää 3 h putkeen, jopa valmiiksi mietityin vuorosanoin. Vaikka tietenkin teetän välillä tehtäviä, niin silloinkin vedän sitä näyttelijän roolia. Raskasta on. Eli tämän jälkeen ymmärrän paremmin opettajan työn rankkuutta.

Olen myös ollut nuorena yläasteella sijaisena. Tunnit tehtiin tehtäviä oikean opettjan antamien ohjeiden mukaan. Helpompaa rahaa en tiennyt.

Vierailija
20/65 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tässä juuri katselen kun lukiolaiset vääntävät kokeita. Puolen tunnin päästä on päivä periaatteessa ohi, mutta pino kokeita tarkastettavana. Kaikenlaista muutakin keväthässäkkää on, mutta eiköhän niistäkin taas selvitä.

Kiva kun loma alkaa, mutta mukavaa se on työntekokin. Opettajan hommiin hakeutuu paljon rutisijoita, jotka luulevat että tämä on maailman ainoa raskas ammatti.

Mieheni on erikoislääkärinä keskussairaalassa ja vastuu painaa sielläkin. Silti ei ole yhdeksän viikon lomaa. Ja äkkiä sanoisin, että minulla on meistä kahdesta parempi tuntipalkka jos hoomat jaetaan koko vuodelle.

Mukavaa kevättä kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän