Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni mielestä lapsen kaikki lahjarahat pitää käyttää sen tavallisiin tarvikkeisiin.

Vierailija
23.05.2012 |

Eli lapseni saa rahaa toisinaan vanhemmiltani, kummeiltaan ja muilta sukulaisilta. Nyt sai juuri pari kymppiä isotädiltään.

Ärsyttää, että mieheni (=lapsen isä) mielestä me vanhemmat päätämme rahoille järkevät käyttökohteet. Eli rahat käytettäisiin vaikka luistimiin, suksiin, polkupyörään, vaatteisiin jne. Minun mielestäni taasen nuo rahat pitäisi käyttää lapsen itsensä toivomaan extraan. (Esim vaikka turhakevaatteeseen, mitä ei muuten tulisi ostettua, leluihin, peleihin yms. (Lapsi on 9-v.)

Mitä mieltä te olette?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ahne lapsenne kustannuksella. Vanhempien velvollisuus on hankkia tuollaiset perustarvikkeet eikä ostella niitä lapsen rahoilla.

Vanhempien velvollisuus on myös hankkia lapsille vähän extraakin, eikä ostella niitä lapsen rahoilla.

Vierailija
22/38 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoo. Yleensä toivetta ei kumminkaan esitetä.

Kyllä olen ostanut pyörän vanhempieni antamalla lahjarahalla, kun vanhempani sitä silloin toivoivat. Se kumminkaan ei ollut silloin heidän ainoa lahjansa lapsellemme.

Eli olisi aika ankeaa, jos synttärinä tulisi vain rahaa lahjaksi ja se kaikki käytettäisiin tavanomaisiin menoihin. Näinhän lapsi ei kokisi saaneensa lahjoja ollenkaan.

Ostan toki itse sentään aina jonkun lahjan.

(Miehen täti antaa miehelle joskus rahaa ja toivoo miehen ostavan sillä jonkun tietyn asian itselleen. Mies ei vielä ikinä ole sitä tehnyt. Käyttää tavanomaisiin menoihinsa. Tätinsä myös antoi miehelleni säilytettäväksi 5 000 euroa, jos täti joskus tarvitsisi rahaa. (Pelkää menettävänsä asumistuen, kun on tilillä liikaa rahaa eikä enää kotonakaan uskalla pitää.) Mies on jo aikaa sitten käyttänyt nuo rahat. )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkeväähän tuo on jos rahat noihin hankintoihin vedetään miehen persnahasta ja rahaste tekee tiukkaa.

Vierailija
24/38 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan just johonkin ekstraan. Meillä rahalahjat menee lasten tilille. Joskus äitini laittaa mun tilille vaikka 100e ja sovimme, että hankin potkulaudan sillä summalla.

Vierailija
25/38 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan just johonkin ekstraan. Meillä rahalahjat menee lasten tilille. Joskus äitini laittaa mun tilille vaikka 100e ja sovimme, että hankin potkulaudan sillä summalla.

jos lasten isovanhemmat haluavat nimenomaan ostaa jotain perustarvikkeita (=auttaa meitä). Sanovat, että ostakaa sellainen pyörä, vaunut, tms., kuin haluatte ja he maksavat sitten meille.

Lasten lahjat sitten erikseen.

Vierailija
26/38 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin rahan antajat toivovat, että rahat laitetaan säästöön tai käytetään, johonkin tarpeelliseen. Esim. mamma laittaa lapsille joka kuu 15e tilille ja tosiaan on lapsille sanonut monasti sanonut, että turhuuksiin ei laiteta vaan esim harrastuskuluihin jne...

Vierailija
27/38 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos haluavat antaa rahaa, niin osoittavat mihin sen haluavat käytettävän. Usein tulee isovanhemmilta kortti ja seteli, kortissa lukee että pesämunaksi pahan päivän varalle.

Kummeilta tuli viimeksi 50€ ja kortti, jossa luki, että onnea rakas kummityttö, tällä setelillä ostat jotain kivaa, ihanaa, ehkä turhaakin. :)

toimii meillä.

Vierailija
28/38 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkeämpää, jos lahjan mukana olisi selkeä toive, mihin raha käytetään. Yleensä tällaista ei ole. Toisaalta kai se rahan antaja olisi sitten ostanut jo itse sen lahjan, jos selkeä asia olisi.

Vierailija
29/38 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttötarkoitusta ei ole nimetty, sukulaisuus ratkaisee.

Esim. tunnen äitini ja hän hirttäisi minut, jos tuhlaisimme johonkin turhaan.

Vierailija
30/38 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekisin niin, että laittaisin puolet säästöön ja puolet saisi lapsi käyttää mihin haluaa. Säästöön sen takia, että niille rahoille on varmasti myöhemmin tarvetta ja lapsella on kiva pesämuna sitten kun lähtee opiskelemaan. Ja lapsen käyttöön siksi, että lapsi saisi opetella rahan käyttöä, valita itselleen mieluista enemmän tai vähemmän turhaketta ja koska ne rahat on lapselle lahjaksi vielä annettukin.

Ihan pienet summat tosin antaisin kokonaan lapselle, vähän isommista se puolisko sinne säästöön.

Vierailija
31/38 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätinsä myös antoi miehelleni säilytettäväksi 5 000 euroa, jos täti joskus tarvitsisi rahaa. (Pelkää menettävänsä asumistuen, kun on tilillä liikaa rahaa eikä enää kotonakaan uskalla pitää.) Mies on jo aikaa sitten käyttänyt nuo rahat. )

tuohan on jo petos

Vierailija
32/38 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hän ikinä osta lapselle mitään extraa?

Itse tiedän, että monet sukulaiseni toivoo, että lapsille hankitaan jotain tarpeellista, eikä esim. paria kymmpiä anneta lapselle vaan minulle ja esitetään toive. Pari euroa voivat antaa karkkirahaa.

Vierailija
33/38 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina lahjakortin tai rahaa, ja käytttäköön sen itse miten parhaiten näkee. Ihana vaan että silläkin on rahaa hömppään, jos niin itse päättää.

Omia lapsiani vähän ohjailen siinä mitä meinaa ostaa. ELi kannattaisiko säästä isompi sunna ja ostaa esim se potkulauta eikä aina jotain fudiskortteja tms. kun on pikkusumman saanut.

Viimesin ajatus maailmassa nyt olis sijottaa jotain lahjarahoja johonkin osakkeisiin. jestas.

Vierailija
34/38 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän köyhää jos ei voi muusta säästää kuin LAHJAKSI annetuista rahoista. Lahja on sellainen, jonka käytöstä lahjan saaja saa itse päättää. Siis jos teille annetaan lahjaksi suklaata, niin varmaan on teistä ok että miehenne laittaa sen kaappiin ja sanoo että säästetäänpä tulevaisuuteen.

Vierailija
35/38 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti ostaa esim. jonkin legopaketin alennusmyynneistä.

Joskus ostaa jonkun kirjan, joskus esim. jonkun hienon vaatekappaleen.

Vierailija
36/38 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyviä mielipiteitä teillä.

ap

Vierailija
37/38 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et voi ostaa niillä lapselle ruokaa.

Vierailija
38/38 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttärirahoilla ostetaan jotain järkevää mitä sillä hetkellä tarttee ja loput saa lapsi itselleen..esim jos lapsi saa 100e ostetaan 50e kengät ja toisella 50e voi ostaa mitä haluaa=)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi