Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hemmetti naapurit ei laittaneet nyt turvavekkoa trampoliiniinsa!!!

Vierailija
23.05.2012 |

Meidän 5v tytöt leikkivät paljon keskenään molempien pihoilla ja tietysti meidänkin tyttö haluaa pomppia heidän trampalla :(

Kysyin että meinaavatko laittaa verkon niin se on kuulema mennyt rikki syksyllä. En tiedä sit ostavatko uuden.

Sanoi että voi kieltää mun tyttöä hyppimästä (voisin sen tietysti tehdä itsekin), mutta sanoi että on neuvonut pomppimaan keskellä (eikä kuulema ehdi joka hetki vahtia). Mutta mitäpä se hyödyttää jos/kun se yksi virheliike tulee ja vahinko sattuu :( Tyttö on nyt sit käynyt parina päivänä hyppinyt sieltä ja olen ikkunasta vahtinut kuin haukka etteivät temppuile siinä, kun juuri ja juuri sinne asti näen meidän pihalta.

Toisekseen mun tyttö ei nyt ole niin innostunut siitä mutta heidän tyttö koko aika on pyytämässä sinne hyppimään. Onneksi oma tyttö topakasti sanoo että on kiva leikkiä myös omalla pihalla.

Törkeetä mun mielestä että ei voi satsata sitä 60e uuteen verkkoon kun se kuitenkin estää hyvin vakavien vahinkojen sattumisen.

Olen sanonut tytölle et tultava mulle sanomaan aina kun menossa pomppimaan sinne, mutta arvata saattaa että välillä leikin tohinassa saattaa unohtua.

Mä en ainakaan uskaltais omalla pihalla ottaa tollasta riskiä että muiden lapsille sattuis jotain...

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sulla ole muuta vaihtoehtoa kuin kieltää tyttöäsi menemästä naapurin pihalle. Varmasti ne siellä ihan loistavasti pärjäävät ilman häntä.

Vierailija
2/54 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä vahinkoja tule paljon jo siitäkin, jos siellä pomppii 2 samaan aikaan ja törmäävät toisiinsa?

Ettei se turvaverkkokaan autuaaksi tee..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä sitten se verkko.

Vierailija
4/54 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene siihen ihan naapurin rajalle seisomaan kädet puuskassa yrmeän näköisenä, ja mulkoile trampan suuntaan JOKA HETKI kun joku lapsi (oma tai vieras) pomppii siellä.

Tai hei, tee niin kuin meidän naapurin eukko. Hän on kieltänyt lastaan hyppimästä meidän trampalla (jossa ON verkko), ja kun tämä lapsi kutsumatta purjehtii meidän pihaan, KAIKKIEN muiden lasten on lopetettava trampalla hyppiminen ettei hänelle tule paha mieli. Muussa tapauksessa äiti ryskää raamit kaulassa meille huutamaan kun hänen lastaan syrjitään.

Vierailija
5/54 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin yksinkertaista.

Vierailija
6/54 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä puhutko meistä mutta ei laitettu verkkoa kun pahin onnettomuus ei olisi tippuminen vaan siinä voi loukata miljoonalla muulla tavalla. Tippuminen nurmikolle ois se pienin paha, siksi verkkoa ei ole (ei ole oikeasti rikki). Tavallaan se verkko on myös turvaton kun lapset hyppii päin verkkoa ja kinnikkeet ei meinaa pysyä jos niin tekee eli yksi syy on ihan turvallisuus ettei sitä ole.

Vierailija
7/54 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sama kuin tatuoisi otsaan olen köyhä/elän yli varojeni mutta kaikki pitää olla samat kuin muillakin lapsilla.

Vierailija
8/54 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy on ihan turvallisuus ettei sitä ole.

Darwin-palkinto odottaa luovutustaan.

Vierailija
9/54 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko ostaa ihan OMA TRAMPOLIINI OMALLE PIHALLE, niin ei tartteisi naapureiden leikkivälineistä kantaa huolta????

Ei kun ihan oikeasti, miten härskejä ihmiset oikein ovat. Onko naapurin piha sun kakaroiden ilmainen leikkipaikka, häh???

Vierailija
10/54 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yksinkertaista. Mun lapsista on vastuu yksin minulla, ei naapurilla. Samoin ajattelen myös naapurin lapsista, jotka änkeää meidän trampalle pomppimaan. Pomppikoot niin paljon kuin sielu sietää, mutta minä en vastaa vammoista enkä ole vahtimassa.

Omat lapset osaa noudattaa sääntöjä (2 kerrallaan, saman painoisia, ei mitään leluja mukaan ja turvaverko tietysti on), mutta naapurin kakarat vie sinne ties mitä keppejä ja pomppii niitten kanssa, 3v. ja 7v. yhdessä jne. EVVK. Oikeastaan odotan, että niille kävis joku vahinko ja vanhemmat kieltäisi menemästä toisten pihoille (rivari) leikkimään.

Vierailija
11/54 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä puhutko meistä mutta ei laitettu verkkoa kun pahin onnettomuus ei olisi tippuminen vaan siinä voi loukata miljoonalla muulla tavalla. Tippuminen nurmikolle ois se pienin paha, siksi verkkoa ei ole (ei ole oikeasti rikki). Tavallaan se verkko on myös turvaton kun lapset hyppii päin verkkoa ja kinnikkeet ei meinaa pysyä jos niin tekee eli yksi syy on ihan turvallisuus ettei sitä ole.

siis löytyy verkko mut ei laiteta sitä tänä vuonna turvallisuussyistä kun on edeltävinä vuosina näh miten vaarallista on kun lapset hyppii sitä päin ja pikku hiljaa kiinnikkeet irtoaa. Ei siis ole rahasta kiinni, verkko löytyy kyllä varastosta.

Vierailija
12/54 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sen sijaan että kiellettäisiin lapsia hyppimästä verkkoa vasten, otetaan verkko pois ja lisätään moninkertaisesti todella vakavan loukkaantumisen vaaraa. Mahtavaa curling-vanhemmuutta...

Vierailija
13/54 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole verkkoa niin sitten ei hypitä.

Ja yksi kerrallaan hypitään.

-Mikä näiden ymmärtämisessä on niin vaikeaa?

Vierailija
14/54 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kiellä lastasi hyppimästä tramboliinilla missä ei ole verkkoa. Toki vammoja tulee verkonkin kanssa, mutta minun kokemukseni mukaan ne pahimmat vammat kuitenkin ovat tulleet maahan saakka tippumisesta.

Nimimerkillä päivystyksessä töissä

Vierailija
15/54 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellä lastasi menemästä sinne. Jos naapuri ei laita verkkoa/vahdi lapsia uima-altaassa/ pitää koiraansa irrallaan omassa pihassa, niin ei sen pitäisi olla kenenkään muun ongelma. Sinä olet vastuussa omasta lapsesta ja hänen turvallisuudestaan, naapuri omistaan.

Vierailija
16/54 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maahan upotettuna ilman verkkoa. Turvallisin näin. Vaatii toki vähän "maatöitä", mutta turvallisuudesta en tingi. Muualla lapset eivät saa pomppia, koska läheskään kaikilla ei ole verkkoa.

Vierailija
17/54 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule siihen nurmikolle tippuessa voi katketa käsi tai sattua muuta vakavaa. Naapurin 5 v. tytöllä oli käsi viime kesän kipsissä, kun kavereilla putosi verkottomasta trampasta. Lapset hyppii mielellään verkkoa vasten, mutta vanhempien tehtävä on komentaa sen verran, että sellainen peli loppuu.

Vierailija
18/54 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lapsesi leikkii siellä naapurin pihalla omalla vastuulla. Ei se verkkokaan estä tramppa onnettomuuksia. Enemmän siinä sattuu niitä vahinkoja, kun/jos monta pomppijaa yhtä aikaa.Meillä ei trampaa ole, eikä tule. Yhdellä lapsella ollut luunmurtumia muutama, niin kirurgi sitä mieltä, että trampoliinille ei ole asiaa...vahinkoja voi toki sattua muissakin leikeissä, mutta tramppa olis meille vähän kuin kerjäis lisää murtumia...

Vierailija
19/54 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sen sijaan että kiellettäisiin lapsia hyppimästä verkkoa vasten, otetaan verkko pois ja lisätään moninkertaisesti todella vakavan loukkaantumisen vaaraa. Mahtavaa curling-vanhemmuutta...

muistelkaa nyt hyvänen aika omaa lapsuuttanne ja miettikää missä kaikkialla sitä tuli riehuttua, ihan oli varmaan todella vakavan loukkaantumisen vaara!!!1 curling-vanhemmuutta tosiaan

Vierailija
20/54 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maahan upotettuna ilman verkkoa. Turvallisin näin. Vaatii toki vähän "maatöitä", mutta turvallisuudesta en tingi. Muualla lapset eivät saa pomppia, koska läheskään kaikilla ei ole verkkoa.

Vai turvallisuudesta et tingi. Todellakin tingit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi