Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ansiosidonnainen loppuu --> työmarkkinatuki

Vierailija
23.05.2012 |

Olen ollut kohta 500 päivää työttämänä ja tipahdan nyt työmarkkinatuelle.

Milloin työttömyyskassasta saa sen lausunnon että nuo 500 päivää on käytetty? Lähetetäänkö siitä joku ennakko"varoitus" vai tuleeko lappu vasta sitten kun on hakenut sen viimeisin pätkän ajalta ansiosidonnaista?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä just samanlainen tilanne -olin työelämävalmennuksessa, jonka aikana multa loppui ne liiton kassan 500 päivää ja siirryin Kelan työmarkkinatuelle. Tämän jälkeen mulle sanottiin että sit seuraavat 180 päivää saan työmarkkinatukea ilman tarveharkintaa eli jolloin puolison tulot ei vaikuta.

Äsken mulle tuli kirje, joka tivaa puolison tulojen selvitystä. Soitin Kelan asiakaspalveluun että tarviiko mun näitä palautella, kun aiemmin sanottiin, että uutta päätöstä ei ole tarvis tehdä kun työttömyys jatkuu ja ne 180 päivää ovat tosiaan ilman tarveharkintaa.

Nyt sit uusi täti puhelimessa sanoi, että koska en ole kuulemma aiemmin ollut Kelan päivärahoilla/työmarkkinatuella, en olisi oikeutettu tähän 180 päivään. Eli tarveharkintaa sovelletaan heti.

Menin siinä tietysti sekaisin ja itkusopersin tädille, jotta haluan vielä jonkun "paremmin tietävän" soittavan tästä mulle.

Mutta nyt rauhoituttuani meni hermo; missään Kelan sivuilla ei tällaista sääntöä kerrota ja sitä paitsi minähän OLIN Kelan työmarkkinatuella hetken aikaa ollessani työelämävalmennuksessa.

Odottelen juuri että kello tulee sen verran että Kelalaiset palaavat ruokatunnilta ja tömistelen toimistolle tivaamaan selityksiä...

Vierailija
2/21 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi oi miksi nämä luuserit pitää elättää...

Vai oikein tömistelet toimistolle :D

Jos koittais tömistellä TÖIHIN

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että TÖIHIN, kas kun en oo ite tullu ajatelleeksi! Olet kyllä aika päällikkö! Kasva aikuiseksi. Tässä olen etsinyt ja etsinyt töitä mutta minkäs teet, kun ei kelpaa työvoima. En voi kuvitella ketään "luuserimpaa" kuin tuo "Oi jumalani", joka kuvittelee, että työtön on sama kuin laiska p*ska.

Että hyvää kesää vaan.

Vierailija
4/21 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääset kohta töihin!

Vierailija
5/21 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se aina kivaa, kun joukossa on trollaajia joilla ei ole muuta tekemistä kuin ähätellä idioottijuttujaan. Ja btw -töistäkö trollaat? Hyvin menee!

Vierailija
6/21 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodesta 2013 ei enää vaikuta pulison tulot, ainoastaan omat muut tulot, vuokra ja pääomatulot.

Vierailija
7/21 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tohon työmarkkinatukeen vaikuta puolisonkin tulot?

Vierailija
8/21 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun kassa on maksanut 500 päivää ansiopäivärahaa, voit tämän jälkeen hakea Kelasta työmarkkinatukea. Työmarkkinatuki maksetaan ilman tarveharkintaa 180 päivän ajan. Tällöin se maksetaan peruspäivärahan suuruisena (31,36 euroa v. 2012)." (www.syt.fi)

Eli 180 päivän ajan puolison tulot ei vaikuta. Tämä oli minullekin uusi tieto kun asiaa joku aika sitten selvittelin.

ap

Vierailija
9/21 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri alkaa tehostamaan toimintaansa työttömyyden pitkittyessä esim. työllistyminen 8 kk, työpaja tms.

Vierailija
10/21 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri alkaa tehostamaan toimintaansa työttömyyden pitkittyessä esim. työllistyminen 8 kk, työpaja tms.

Vierailija
11/21 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin auttaa ap:tä...

Työmarkkinatuen 180 ensimmäistä päivää kuluvat hetkessä ja summa pienenee minimiin/loppuu kokonaan puolisin tulojen ollessa edes keskitasoa. Työkkäri voi pakottaa esim. työpajalle vain työmarkkinatuella ja ylläpitokorvauksella.

Miksi vaivauduit vastaamaan ? Sinusta ei ollut ainakaan apua kenellekään vähiten AP:lle.

Vierailija
12/21 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko vaan ettiä töitä eikä miettiä tuollaisia! Vai mitä olet koko 500 päivää tehnyt?

Vierailija
13/21 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuen 180 ensimmäistä päivää kuluvat hetkessä ja summa pienenee minimiin/loppuu kokonaan puolisin tulojen ollessa edes keskitasoa. Työkkäri voi pakottaa esim. työpajalle vain työmarkkinatuella ja ylläpitokorvauksella. Miksi vaivauduit vastaamaan ? Sinusta ei ollut ainakaan apua kenellekään vähiten AP:lle.

Mutta mieti nyt itekin, että sun neuvo oli kieltämättä hupaisia ihmiselle, joka on jo syönyt ansiosidonnaisen 500 päiväänsä... Että työkkäri nyt alkaa tehostamaan? Joo.

Vierailija
14/21 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuen 180 ensimmäistä päivää kuluvat hetkessä ja summa pienenee minimiin/loppuu kokonaan puolisin tulojen ollessa edes keskitasoa. Työkkäri voi pakottaa esim. työpajalle vain työmarkkinatuella ja ylläpitokorvauksella. Miksi vaivauduit vastaamaan ? Sinusta ei ollut ainakaan apua kenellekään vähiten AP:lle.

Mutta mieti nyt itekin, että sun neuvo oli kieltämättä hupaisia ihmiselle, joka on jo syönyt ansiosidonnaisen 500 päiväänsä... Että työkkäri nyt alkaa tehostamaan? Joo.

Itsekin ollut nyt 500 päivää työtön ja tätä ennen ei tullut yhden ainuttakaan työhönosoitusta.

Mutta nyt kun on 500 päivää täynnä,tulee jatkuvasti työhönosoituksia.

Nyt siis oikeus palkkatukitöihin ja näihin työkkäri patistaa.

Ja sama juttu jokaisella samassa tilanteessa olleella tutulla.

Vierailija
15/21 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö niiden 500 työttömyyspäivän olla peräkkäisiä, jotta tippuu ansiosidonnaiselta. Eli jos on välillä töissä ja sitten taas työtön (kuten minä), niin nollautuuko laskuri?

Vierailija
16/21 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö niiden 500 työttömyyspäivän olla peräkkäisiä, jotta tippuu ansiosidonnaiselta. Eli jos on välillä töissä ja sitten taas työtön (kuten minä), niin nollautuuko laskuri?

Vierailija
17/21 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työjakso. Paljonko?

Sori, tiedän että nämä varmaan löytyisivät jostain netistä, mutta olen ennenkin masentunut eri viranomaisten monimutkaisen kapulakielen vuoksi...

Eli jos joku viitsisi vääntää rautalangasta?

Vierailija
18/21 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on , laiska p-ska

Vierailija
19/21 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ,meitä laiskoja paskoja on Kotkan seudulla jo n. 22% työikäisistä. Ja ,kun ikää on jo 52 vuotta niin ei enää tahdo kelvata työmarkkinoille vaikka halu olisi kuinka kova! Olet idiootti ,kun kommentoit tolasta paskaa tänne.

Vierailija
20/21 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tohon työmarkkinatukeen vaikuta puolisonkin tulot?

Ei vaikuta enää. Joskus vaikutti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi