Sinä, joka inhoat työtäsi: kerro ammattisi!
Kommentit (61)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2012 klo 22:36"]
pitkät työvuorot ja siihen nähden huono palkka, lisäksi vielä rasittavat potilaat, liian vähän arvostusta ja no...tylsäähän tämä on, etupäässä reseptien kirjoittelua...en taida olla oikealla alalla kun on alkanut tuntua etten itsekään arvosta työtäni...niin kovin harvoin kukaan oikeasti paranee ja joskus hirvittää määrätä vanhukselle sitä 23. lääkettä...huoh
[/quote]
et arvosta työtäsi , koska et ole siinä hyvä , etkä tiedä riittävän hyvin lääkkeestä jota määräät... vai että reseptien kirjoittelua...huh. Vaihda alaa
Mitä media-assistentti tekee siellä isossa lehtitalossa? Ja miksi inhoat työtäsi?
Farmaseutti
Jos olisin halunnut papukaijaksi, niin olisin mennyt sirkukseen... Kaikille selität ne samat asiat eli miten tietyt lääkkeet otetaan. Koen, että en voi olla kovin paljon myöskään luova, ja olen itselleni väärällä alalla alun perinkin.
Neuvolan th- kätilö.
Rakastan mun suurinta osaa mun asiakkaita ja heidän kanssa asioimista, mutta byrokratia ja thl:n ohjeistukset siitä, mitä täytyy tehdä ja mitä ei, vie järjen. Haluaisin kohdata asiakkaani yksilöinä ja itse määritellä, kuinka paljon aikaa kukin tarvitsee, vaan ei onnistu.
Tuotepäällikkö.
Kaikkien sylkykuppi: aina syyllinen kun jotain menee pieleen vaikka se menisi pieleen alueella johon ei itsellä ole mitään vaikutusmahdollisuuksia (vaikka että kone menee rikki tuotannossa ja siksi tuote loppuu kesken). Jos kaikki menee hienosti, kaikki kunnia on johdon ja myynnin.
Vihaan työtäni niin paljon että itkettää, ja usein itkenkin.
Esimiestyössä, jolla alle 10 alaista. Muutoin työ olisikin ihan ok, mutta ne alaiset. Osa onneksi mukavia, mutta sitten joukkoon mahtuu oikeita mielensäpahoittajia, jotka rähisevät ja levittävät omaa pahoinvointiansa koko työyhteisöön. Tietenkin kaikki on aina esimiehen syytä. Tunnen olevani myös sylkykuppi.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2012 klo 22:54"]
paskat vuorot, pitäisi olla 5 paikassa samaan aikaan.. ja no tylsää aivot narikkaan hommaa...
Haluaisin myös siistin homman jossa voin olla hyödyksi ja käyttää omia vaatteita :)
[/quote]
sama juttu :) koulutus hotellivirkailija ei sekään nappaa ei yhtään :) nyt on toinen lapsi tulossa ja haen syksyllä kouluun (lykkään sen vuodella) mutta jos en nyt pääsekkään ehkä vuoden pääsätä pääsen ja todella haluan pääsätä, koska nyt tiedän mikä musta tulee isona ja en jaksa oottaa :)
talous-assari. paska työ, paperin ja numeroitten pyörittämistä. paska palkka. vihaan sitä että pitää joustaa työajoissa kiireisinä aikoina eikä siitä makseta ylimääräistä. en suosittele kellekkään talouspuolen hommia. ihan koiranvirkaa myös.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 08:09"]
Neuvolan th- kätilö.
Rakastan mun suurinta osaa mun asiakkaita ja heidän kanssa asioimista, mutta byrokratia ja thl:n ohjeistukset siitä, mitä täytyy tehdä ja mitä ei, vie järjen. Haluaisin kohdata asiakkaani yksilöinä ja itse määritellä, kuinka paljon aikaa kukin tarvitsee, vaan ei onnistu.
[/quote]
Luulin, että se työtäsi, hoitaa ihmisiä yksilöinä.. aika outoa, että koet asian toisinpäin...
Sairaanhoitaja kotihoidossa. Asiakaat ovat suurimmaksi osaksi ihania ja periaatteessa työkin voisi olla ihan mukavaa, jos ei olisi jatkuva kiire, työkaverit olisivat ammattitaitoisia ja palkka olisi vähän parempi. Kotona pidetään kotihoidon turvin aina vaan huonokuntosempaa porukkaa, joten työn määrä lisääntyy, mutta samaa tahtia resursseja jatkuvasti leikataan... Ala kärsii kroonisesta työvoimapulasta, välillä tuntuu että töihin pääsee kuka tahansa kadun mies tai nainen ja se kuormittaa muita työntekijöitä entisestään. Sairaspoissaoloja on paljon, jatkuvasti joutuu venymään, tekemään pidempää päivää, hoitamaan 2-3 työntekijän työt.. Yritä siinä sitten hoitaa asiakkaita hyvin!
Te, jotka vihaatte työtänne, mitä olette ajatelleet asialle tehdä vai aiotteko sinnitellä työssä eläkkeelle asti? Onko vika enemmän itse ammatissa vai juuri siinä työpaikassa, jossa nyt olette? On normaalia, että 5-10 vuoden kuluttua tulee leipääntymisvaihe, jos työ jatkuu samanlaisena vuodesta toiseen.
kaupan myyjä
aasiakkaiden mielestä koiraakin alempi virka.
Esim. jos olet kassalla ja asiakas aivastaa/yskii, niin tasan tarkkaan aivastaa/yskii juuri kassahenkilön päälle, vaikka koko kaupassa ei olisi muita ihmisiä. (ja aikuinen ihminen pystyy aivastaessaan/yskiessään edes hiukan kääntämään päätään)
Tutkija, yliopistolla akateemisessa virassa. Työn ja vapaa-ajan ero ihan hukassa, ikinä en osaa jättää aivoja narikkaan vaan keskeneräiset työt kalvaa jatkuvasti. Työaika menee hallinnollisiin tehtäviin ja kokousteluun, opiskelijoiden ohjaukseen ja opetukseen, ja sitten vapaa-ajalla pitäisi suoltaa ulos näitä erinomaisia ja maailmaamullistavia julkaisuja.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 23:51"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2012 klo 22:36"]
pitkät työvuorot ja siihen nähden huono palkka, lisäksi vielä rasittavat potilaat, liian vähän arvostusta ja no...tylsäähän tämä on, etupäässä reseptien kirjoittelua...en taida olla oikealla alalla kun on alkanut tuntua etten itsekään arvosta työtäni...niin kovin harvoin kukaan oikeasti paranee ja joskus hirvittää määrätä vanhukselle sitä 23. lääkettä...huoh
[/quote]
et arvosta työtäsi , koska et ole siinä hyvä , etkä tiedä riittävän hyvin lääkkeestä jota määräät... vai että reseptien kirjoittelua...huh. Vaihda alaa
[/quote]
No toi luultavasti kuvaa aika hyvin perusterveyskeskuslääkärin fiiliksiä, tuollaista se on.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 08:49"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 08:09"]
Neuvolan th- kätilö.
[/quote]
Luulin, että se työtäsi, hoitaa ihmisiä yksilöinä.. aika outoa, että koet asian toisinpäin...
[/quote]
Se on mun työtä, mutta tämän hetkinen resurssipula ja säästöt eivät anna mahdollisuuksia hoitaa sitä oikein. Mun asiakkaille ei riitä aikoja ja joutuisin olemaan ylitöissä jos haluaisin hoitaa työni hyvin, ts. antamaan kaikille aikoja omalle th:lleen, siksi osa raskaana olevista ravaa koko ajan muilla :(. Ylityöt eivät onnistu valitettavasti, on omakin perhe.
Hei sinä lakimies,
Eikö juristilla ole mahdollisuuksia aika monenlaisiin töihin? Miksi teet tylsää työtä?
Kirjanpitäjä, tilitoimistossa.
Tylsää... yli 20 vuotta alalla ja rupeaa tuntumaan etää piisaa.
Lähihoitaja vanhainkodissa