16v haluaa mennä koulun päättäjäisjuhliin ja kertoo juovansa
Mitä tehdä? Kyseessä kapinallinen teini, joka tulee pilaamaan kesän, jos en päästä. JOs päästän, kuolen huoleen. Vapun oli kotona arestissa.
Kommentit (26)
päästät sen nuoresi sinne dokaamaan...
jostain syystäsekä isän että äidin suvut olivat sitä mieltä että kun on ripille päässyt voi juoda alkoholia.
15-17vuotiaana tulikin juotua, 18v ei niin paljon kun ei huvittanut hirveesti maksaa kalliita paukkuja baarissa =D
Nyt 29v, parin vuoden sisällä ollut pari kertaa juovuksissa, nautin kyllä viinistä ruuan kanssa ja kylmästä kaljasta silloin tällöin, mutta mikään hinku ryyppäämään ei ole vuosiin ollut.
Aiemminkin ollut välillä vuoden selvinpäin, sitten satunnaisesti ryypiskellyt.En minäkään ymmärrä mitä pahaa siinä on että 16v juo.
Varsinkin kun on luottamus kunnossa, uskaltaa tulla kännissäkin kotiin eikä jää ties mihin sattuu.
13-vuotiaasta lähtien ihan kunnolla alkoholia.
Toivoisin kyllä todella, ettei oma lapseni joisi vielä tuossa iässä. Mutta kyllähän ne ensi kokeilut yleensä tulee tuolloin.
Ei kaikki, mutta suurin osa. Meillä yläasteella oli joka luokalta varmaan 3-5 ketkä eivät juoneet yläasteen aikana. Nörteiksi heitä kutsuttiin.
Tai korkeintaan joivat kotona tai muualla "salassa".
Nyt olen 29v ja en juo kuin pari kertaa vuodessa ja lapsi ei ole esteenä, ei vaan huvita.
silloin kaikki kaverit joi ja minäkin.
Meillä ei vanhemmat koskaan ostaneet alkoholia minulle alle 18-vuotiaana. Meillä paheksuttiin juomista ja tupakan polttoa. Vanhemmat kävivät joskus ulkona ja muuta, mutta koskaan en nähnyt heitä kännissä (eka kerran taisin nähädä kun olin yli 20 ja taisi olla äidin synttärit..)
Aina kuitenkin sanottiin että kotiin saa tulla missä kunnossa vaan. Edelleenkään eivät hyväksy tupakanpolttoa (polta silloin tällöin ja olen kuitenkin 25 ja silti piilottelen jos olen kotona käymässä:D!)
Ja koskaan en jäänyt kiinni, koska osasin käyttäytyä. Harmi että pikkuveli ei seurannut esimerkkiäni ja jäi kiinni varmaan ekalla kerralla:DD
kun en ole vieläkään ollut kännissä ja ikää on jo yli 40v. Kotona luuhasin nuorena kuten nytkin. Ei tullut edes mieleen lähteä käännämään.
Ehkäpä kuulun siihen toiseen ääripäähän, koska kaikki alkoholi maistuu pahalle. Ja kyllä lapsuudenkodissa on juotu, ja pakotettu maistamaankin, mutta silti ei vain maistu. Shampanjan voi kohteliaisuudesta juoda jos pommaccia ei ole tarjolla, mutta lähes 99,9% valitsen holittoman juoman. Limu ja mehu on 100 kertaa paremman makuista kuin viina, viini, kalja tai siideri.
hermomyrkky nimeltä alkoholi vaikuttaa nuorten vielä kehittyviin aivoihin? Kuka lastaan rakastava äiti tai isä ehdoin tahdoin haluaa myrkyttää omaa lastaan vain siksi että "juo ne kummiskin jos en osta itse"? Nuorihan on vielä varsinkin murrosiässä todella typerä olento, joka ei ymmärrä omaa parastaan, siksi meidän vanhempien tulisi pitää heistä huolta sitäkin enemmän. Sääliöluusereita lapsenmyrkyttäjiä jokaikinen vanhempi, joka ostaa alaikäiselle lapselleen alkoholia!