Kiinnostaako sinua miehesi työ?
Tiedätkö tarkkaan mitä miehesi töissä tekee? Jutteletteko hänen työasioistaan?
Entäpä päinvastoin, kiinnostaako sinun työsi miestä?
Kommentit (19)
Mieheni juttelee lähinnä ihmisistä, joita hän tapaa työssään, mutta ei kovin syvällisesti siitä, mitä hän heidän kanssaan tekee. Esim. jos hän olisi lääkäri, hän kertoisi potilaista, ei selostaisi jokaista tikkiä, jonka hän ompelee. Mutta ei hänellä ole vaitiolovelvollisuutta, joten voi vapaasti jutella.
Minun työni ei kiinnosta miestäni juurikaan, mutta kerron kohokohdat silti. Minäkin kerron ihmisistä, en niinkään omasta työtekniikastani.
opiskelen itse samaa alaa ja toisaalta mies tekee selaista tuotosta joka kiinnostaa tuotteena minua kunhan tulee käyttöön. Jutellaan paljonkin mitä nyt salassapitosäännösten puitteissa voidaan.
Tunnetaan jotenkuten myös toistemme lähimpiä työkavereita. Jutellaan joka päivä töiden jälkeen mitä päivän aikana on tapahtunut, ja muutenkin mitä itse miettii työjutuista jne.
Mies on aineenope, joten on aika hyvä käsitys työstä. Mies tietää paljon myös minun työstäni, kun usein näkee kätteni jälkiä.
Vuosien aikana olen oppinut aika paljon siitä mitä hän tekee. Kuunnellut jutut laitteiden päivityksistä ja koulutuspäivistä, uusien työntekijöiden perehdyttämisestä, esimiehistä, innostumisesta, väsymisestä, parhaat palat huumorista. Työkavereiden kuulumisia päällisin puolin. Kiittänyt ja kannustanut siitä, että jaksaa painaa vuodesta toiseen, ylitöitä myös.
Valokuvia nähnyt jokusen, enemmänkin katsoisin ja kävisin paikalla, mutta se ei ole luvallista.
Minun työni on kotona nykyään. Ihan samalla tavalla hän kysyy miten meillä on mennyt.
Enimmakseen puhumme sellaisista asioista, jotka patevat alalla kuin alalla: ihmisten motivoinnista, konfliktien ratkaisuista, rekrytointitekniikoista, kokousten johtamisesta, neuvottelutaidoista jne.
Olemme molemmat johtavassa asemassa tiederyhmissa ja alamme sivuavat toisiaan (miehella ohjelmointia ja tietokantojen kehitysta ja minulla laaketiedetta ja bioinformatiikkaa).
Valilla mieheni kysyy mielipidettani loppukayttajana jonkun palvelun kayttoliittymasta tai jonkun tietokannan osan tarpeellisuudesta ja mina saatan kysya neuvoa, jos koodini jumittaa, mutta muuten puhumme ihmisista ja heidan valisten vuorovaikutusten aiheuttamista ongelmista ja niiden ratkaisuista.
Puhumme siis toistamme paivittain ja joskus kesken tyopaivankin, jos jompikumpi tarvitsee kuuntelevaa korvaa akuutin ongelman ratkaisemiseksi.
elektroniikkainsinöörin työt on pahuksen kuivia niistä mitään tietämättömälle eri alan ihmiselle. Mies kyllä puhuu työasioistaan kotona useinkin mutta en ymmärrä niistä tuon taivaallista joten vaan kommentoin "joo", "hmm", "aivan".
olette, miksi teillä ei ole vaitiolovelvollisuutta?
joskus mies on selittänyt jotain jostain laitteista. en todellakaan osaa sen perusteella hahmottaa.
minä opiskelen, ei se miestäni kiinnosta. Kerron silti paljon päivistäni. Hähää. :D
Mieheni tekee asiakaspalvelutyötä eräässä valtion omistamassa alkoholikaupassa (ei saa mainostaa niin jääköön nimettömäksi) ja kysyn joka ilta, miten työpäivä meni. Mies puhuu työkavereistaan ja mainitsee jos on ollut asiakkaita joille ei ole voinut myydä tai jotka ovat ruvenneet hankalaksi. Kyllä minua kiinnostaa.
Itse olen opiskelija, joten kerron miehelleni enemmän opiskelukavereista jne, mutta kyllä mies kiltisti on tähän mennessä kuunnellut. En tiedä kiinnostaako aidosti, mutta ei ainakaan näytä jollei kiinnosta.
Mies valmentaa olympiatason urheilijoita, se on mielestäni kiinnostavaa :) Kisakaudella käyn mielelläni seuraamassa kisoja joko paikan päällä (eli olen jopa mukana mieheni töissä :)) tai sitten katson vähintäänkin telkkarista.
Itse olen kotiäiti, joten kyllä minunkin työni kiinnostaa miestäni ja hän myös osallistuu siihen :)
ja minä olen siellä tarjoilijana, joten aika tarkkaan tiedän miehen työn jne.
Mielläni puhuisin omasta työstänikin, mutta ei taida sekään kiinnostaa.
En tekis päivääkään, enkä oikein jaksais kuunnella erikoisemmin aiheesta (atk), mutta kyllä mä jotain sen duunista tiedän ja siedän :)
Kyllä tiedän suurinpiirtein miten mieheni työpäivä kuluu ja olen tavannut muutamia hänen työkavereitaan vapaa-ajalla. Päivittäin ei töistä jutella, mutta uusista tuotteista, pomon idiooteista edesottamuksista, työkavereiden tempauksista puhutaan jos on jotain ajankohtaista meneillään.
Mies tietää saman verran kun työoloista, ja olen joskus iltaisin tehnyt töitä kotona.
Mielenkiintoa lisää se, että olemme molemmat teknisissä hommissa, minä suunnittelussa ja mies suorittavalla puolella ja työhistoriassa molemmat on nähneet useammanlaisia firmoja. Eli kokemusten vaihto avaa myös molempien silmiä sen oman työn suhteen ja omaan paikkaan ravintoketjussa.
Vielä ei olla jouduttu samoihin projekteihin, mutta teoriassa sekin olis mahdollista.
periaatteessa kiinnostaa, mutta koska insinöörien työtehtävät on usein aika spesifisiä, niistä on välillä haastavaa päästä ulkopuolisena kärryille. kunnon keskustelu vaatisi jo omia opintoja ko. alalta. mutta siis periaatteessa kyllä kysellään molemmat toistemme kuulumiset pintapuolisesti.
jonkin verran. Teen miehen firmaan joskus keikkoja. Miestä ei kauheasti kiinnosta mun työ, mutta tylsäähän tää on. Muutamia perusasioita olen hälle kuitenkin kertonut.
Miehen työ vaihtelevaa joka päivä erilaista, mun työ samaa koko ajan.