Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin kaverin häissä, emmekä antaneet lahjaksi mitään.

Vierailija
22.05.2012 |

Tämä on ihan totta. Olen itse kotihoidontuella ja mies pienipalkkaisessa työssä. Raha on todella tiukilla. Halusin mennä häihin, koska tiesin, että se on kaverilleni tärkeää ja halusin toki itsekin olla mukana heidän tärkeässä päivässään.

Välimatkaa oli kuitenkin niin paljon (n.700km), että matkoihin ja hotelliyöhön meni paljon rahaa. Yksinkertaisesti ei ollut varaa antaa mitään 50€ ja tuntui huonolta laittaa joku 10€. Niinpä ajattelin, että ehkeivät edes huomaa, ettemme antaneet muuta kuin kauniin kortin...vähän ehkä nolottaa, mutta saimme jo tuota matkaa ja hotelliyötä varten säästää koko kevään.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

häissä tms. juhlissa. Jos on paskat bileet tai huonot tarjoilut, otan tavaralahjankin pois. Ei ole kukaan koskaan valittanut eikä perään huudellut ja olen tehnyt tätä varmaan jo kymmenen vuoden ajan. Kutsujakin satelee ihan entiseen malliin eli tuskinpa on kukaan edes huomannut.

Vierailija
2/16 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos kyse on ystävästä voinee sanoa ihan suoraa, ettei pysty lahjaa hankkimaan. Ystävä ymmärtäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos kyse on ystävästä voinee sanoa ihan suoraa, ettei pysty lahjaa hankkimaan. Ystävä ymmärtäisi.

Mietin kyllä asiaa, mutta tosiaan kun emme ole niin läheisiä muutenkaan, niin päätin olla sanomatta.

ap

Vierailija
4/16 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kyllä asiaa, mutta tosiaan kun emme ole niin läheisiä muutenkaan, niin päätin olla sanomatta.

ap

niin miksi hänelle tulosi kuitenkin oli tärkeää?

Ei se rahan arvo ainakaan minulle mitään merkkaisi mutta voihan sitä edes jotain antaa...hieman tylyä käytöstä kyllä oli teiltä.

Vierailija
5/16 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme menneet mutta laitimme lahjarahan häämatkatilille

Kyse ei ole siitä ettei olisi ollut varaa mennä vaan siitä ettei jaksettu niin kauas lasten kanssa lähteä

Vierailija
6/16 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kyllä asiaa, mutta tosiaan kun emme ole niin läheisiä muutenkaan, niin päätin olla sanomatta. ap

niin miksi hänelle tulosi kuitenkin oli tärkeää? Ei se rahan arvo ainakaan minulle mitään merkkaisi mutta voihan sitä edes jotain antaa...hieman tylyä käytöstä kyllä oli teiltä.

Olemme myös heidän lapsensa kummeja. Emme ole paljon päässeet osallistumaan heidän järjestämiin juhliin juuri tuon pitkän välimatkan vuoksi ja siksi emme muutenkaan kovin usein näe, siksi ystävä (ja minä myös) oli iloinen, kun ilmoitin, että menemme häihin. Ja tiedän, että ihan oikeasti hän oli iloinen, eikä vain esittänyt.

ap

Vierailija
7/16 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se rahan arvo ainakaan minulle mitään merkkaisi mutta voihan sitä edes jotain antaa...hieman tylyä käytöstä kyllä oli teiltä.

Miksi se lahjan antaminen on niin tärkeää? Voisiko joku nyt vihdoin sen minulle kertoa, koska en sitä ymmärrä.

Häihin mennään kuitenkin ja läsnäolollamme otamme osaa toisten tärkeään päivään ja suureen tapahtumaan. Miksi v***ssa sinne pitäisi vielä 'edes jotain antaa'?

Vierailija
8/16 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

häissä tms. juhlissa. Jos on paskat bileet tai huonot tarjoilut, otan tavaralahjankin pois. Ei ole kukaan koskaan valittanut eikä perään huudellut ja olen tehnyt tätä varmaan jo kymmenen vuoden ajan. Kutsujakin satelee ihan entiseen malliin eli tuskinpa on kukaan edes huomannut.

tähän kyllä sopisi sanonta; ottaja,antaja,kananpaskan kantaja!

Vierailija
9/16 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa olen käynyt viime aikoina, on ollut kutsussa pyyntö, että ei mitään tavaralahjoja, JOS haluaa osallistua häämatkan kustannuksiin, niin tilinumero on... Viimeksi tulleessa kutsussa oli vielä korostettu, että muistaminen on täysin vapaaehtoista, tärkeintä on, että juhlimme yhdessä hääpäivänä.

Mekään ei olla aina annettu lahjaa. Asutaan kaukana muusta porukasta, joten meille pelkkä häihin meneminen tuo aika suuret kustannukset, ja ollaan aika köyhiä.

Vierailija
10/16 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häissä ei myöskään kaikki tuoneet lahjaa ja se oli minusta hienoa. Tärkeintä oli, että tulivat! Oli todellakin ikimuistoinen päivä, ilta ja yö, kun kaikki tuntuivat nauttivan.

Pätkääkään ei kiinnostanut, mitä kukin tuo!

Naurettavinta on tämä, että vaaditaan rahaa (harvahan niin tekee), ihan niinkuin vieraat sitten itse maksaisivat "illallislippunsa". Jos toiveena on rahaa, en laittaisi kutsuun mitään mainintaa koko lahjasta.

Vierailija
11/16 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi juhliin ilman lahjaa.

Muutenkin mietin lahjat aina tosi tarkkaan, että lahja on saajan näköinen.

Vierailija
12/16 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häissä ei myöskään kaikki tuoneet lahjaa ja se oli minusta hienoa. Tärkeintä oli, että tulivat! Oli todellakin ikimuistoinen päivä, ilta ja yö, kun kaikki tuntuivat nauttivan.

Pätkääkään ei kiinnostanut, mitä kukin tuo!

Naurettavinta on tämä, että vaaditaan rahaa (harvahan niin tekee), ihan niinkuin vieraat sitten itse maksaisivat "illallislippunsa". Jos toiveena on rahaa, en laittaisi kutsuun mitään mainintaa koko lahjasta.

Häälahjaperinne on ehkä hieman aikansa elänyt, jäänne siltä ajalta, kun tavara oli enemmän arvossaan ja kaikki lahjat tulivat tarpeeseen uuden kodin perustamisessa. Nykyään hääparilla on usein takana vuosien yhteiselo, ja oma koti ns. kasassa.

Mielestäni ei ole väärin toivoa häälahjoja (lahjalista) tai rahaa esim. häämatkaan, mutta musta on ihanaa, että muistamispakkoa ei ole.

Terv. Sua edellinen vastaaja

Vierailija
13/16 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole halua alkaa lahjomaan muita. Mistä minä tietäisin mitä tarvitsevat ja rahan pyytäminen on todella mautonta.

Vierailija
14/16 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on paljon tärkeämpää, että rakkaat ihmiset pääsivät juhlimaan kanssamme häitä ja lahjoilla ei sinänsä ollut mitään merkitystä. Jos joku jotain antoi, niin kiva, mutta pääasia oli, että saimme viettää mukavat häät yhdessä. En ymmärrä, että joku ajattelee vaan että kuinka paljon rahaa nettoaa häistä...

Vierailija
15/16 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua lahjaa vaan ilmaisee, että meillä on jo kaikkea, niin ymmärrän sen sananmukaisesti. Kaikkea on, älä tuo mitään. Rahaa voi antaa, jos tahtoo. En tahdo.

Monet häät jo näin menty, kukaan ei ole perään kysellyt.

Vierailija
16/16 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama sukulainen perui tulonsa ihan viimetipassa ja jälkeenpäin kuulin, että johtui siitä ettei ollut rahaa lahjaan. Harmitti todella paljon. Ei todellakaan odotettu, että vieraat lunastavat tarjoilut, joita oli paljon, lahjoilla. Mutta se harmitti, että maksettiin sitten tyhjästä, kun peruivat liian myöhään noin huonosta syystä tai edes oikeaa syytä kertoneet suoraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi