Jos tilaa sängyn kotiinkuljetuksella, miten voi varmistaa että se mahtuu ovesta ja rappukäytävästä?
Täällä on kierre portaat ylös asti. Mahtuuko 160cm leveä sänky tulla ylimpään kerrokseen. Sitä ei saa kasaan.
Kommentit (25)
Nosturilla ikkunasta sisään, ellei rappujen mitat riitä.
Kallista? Elämä on.
Tarkistat sieltä kaupasta pakkauksen mitat ensin.
Se varmaan kannetaan vähän sivuttaisessa asennossa. Ei siinä muu auta. Ootko tarkistanut että se kotiinkuljettava firma yleensäkään kantaa asuntoon asti tavarat? Jotkut nimittäin eivät, ne jättävät sen tavaran pihalle ja asukas itse saa kantaa asuntoon.
Mutta yleensä niiden kannettavien kuormien asentoja voi vähän sillain sovitella tilaan sopivaksi. Ja kuljetusfirmoilla, jotka asuntoon asti tuovat, niin isoja äijiä ne on kun kantaa. Yleensä, mulla tosin kävi kerran niin, että sohvan, kahden istuttavan toi yksi äijä, ja vähän se punoitti kun se sitä oli yhden kerrosvälin verran rapussa kantanut. Eikä tullut kysymään jeesiä...
Että sillain.
Onpa iso ongelma sen sängyn kanssa nyt!
Onko ne portaat mukamas tehty niin että ovat siis seinästä seinään leveät. Ei kaiteita, joiden takana olisi tyhjää tilaa. Erikoinen talo. Vaikuttaa miltei joltain pelastustien tapaiselta takaportaikolta.
No sinun pitää vaan mitata, että mahtuuko. Mistä me tiedetään sun rappukäytävän leveys.
Vierailija kirjoitti:
Onko ne portaat mukamas tehty niin että ovat siis seinästä seinään leveät. Ei kaiteita, joiden takana olisi tyhjää tilaa. Erikoinen talo. Vaikuttaa miltei joltain pelastustien tapaiselta takaportaikolta.
Jep, tuollaisia on paljon Keski-Euroopassa.
Kysy naapureita onko heillä yhtenäinen parisänky mahtunut rappusista. Ovista se ainakin mahtuu.
Jo toinen aiheesta.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4982742/mista-tietaa-mahtuuko-parisanky…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, tuollaisia on paljon Keski-Euroopassa.
Ai sä olet Keski-Euroopassa nyt. Juu, mä ymmärrän että on tuollaisia, etenkin jos on vanha, tosi vanha talo, joku keskiaikainen kivitalo.
Tietenkään kerrostaloja ei ole suunniteltu niin että perus huonekalut mahtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Se varmaan kannetaan vähän sivuttaisessa asennossa. Ei siinä muu auta. Ootko tarkistanut että se kotiinkuljettava firma yleensäkään kantaa asuntoon asti tavarat? Jotkut nimittäin eivät, ne jättävät sen tavaran pihalle ja asukas itse saa kantaa asuntoon.
Mutta yleensä niiden kannettavien kuormien asentoja voi vähän sillain sovitella tilaan sopivaksi. Ja kuljetusfirmoilla, jotka asuntoon asti tuovat, niin isoja äijiä ne on kun kantaa. Yleensä, mulla tosin kävi kerran niin, että sohvan, kahden istuttavan toi yksi äijä, ja vähän se punoitti kun se sitä oli yhden kerrosvälin verran rapussa kantanut. Eikä tullut kysymään jeesiä...
Että sillain.
Onpa iso ongelma sen sängyn kanssa nyt!
No, minä en nyt ymmärrä, miksi ei mukamas huonekaluja voi laittaa vähän sivupystyyn kun niitä kannetaan. Niin sitä nyt kuitenkin tehdään, jos joutuu vähän sovittelemaan portaikoissa niitä kantaessa. Kukaan rupea väkisin tasan vaakaan pitämään... kun kerran on mahdollisuus vähän nostaa pystyyn... Ja yleensä nää kuljetus- ja muuttofirmojen ukot ovat isoja ukkoja...
Eikä mitään sänkykehikkoa ole pahvilootaan pakattu... hankalia noi isot tavarat ovat, mutta jos on täysin mahdotonta kuljettaa niin sitten ei auta kai kuin palauttaa kauppaan. Ja miten sen saa asunnon ovesta sisään, jos portaikkokin tuottaa vaikeuksia.
Se on sellainen koottava malli osat tuodaan kotiin itse saat koota
Juu, hän asuu varmaan jossakin Turun tuomiokirkon tornissa tai Turun linnan tornissa, näihinhän kavutaan suurin piirtein metrin leveydeltään olevaan kuiluun tehtyjä portaita ja askelmakorkeuskin on tosi järkyttävä... useita kymmeniä senttejä.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään kerrostaloja ei ole suunniteltu niin että perus huonekalut mahtuisi.
Modernit kyllä on, mutta jos asuu vanhassa talossa, ei välttämättä. Itse rakastan historiallisia kivitaloja, mutta niissä toisinaan oikeasti tulee tällaisia ongelmia vastaan. Kerran jouduin itsekin ostamaan sänkyn kokoa itse-pakettina, koska isoin minkä olisi mahtunut kuljettamaan olisi ollut 140 cm joka on meille liian pieni.
Siis onko kyseessä sängyn runko jalkoineen? Tuleeko se muka valmiiksi koottuna? 160 cm leveä runkopatjasänky ainakin yleensä koostuu kahdesta 90 cm leveästä runkopatjasta?
Mutta mittaamalla selviää sopiiko.
Vierailija kirjoitti:
Jo toinen aiheesta.
Ainakin neljäs.
Meillä on uus hullu. Parisänky kierreportaissa -hullu.
Söpöö.
Vierailija kirjoitti:
Näitä kyseisiä portaita ei ole mukamas-tehty vaan ne on ihan oikeasti tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo toinen aiheesta.
Ainakin neljäs.
Meillä on uus hullu. Parisänky kierreportaissa -hullu.
Söpöö.
Meillä on uus hullu. Eri aiheen hullujen etsijä. T: Eri aiheen hullujen etsijän etsijä
odota kun jännä miehesi saa lomaa vankilasta hän varmaan keksii keinon tarviitteko muuta kun patjan jossa hän sinua astuu.
Varmistaa? Mittanauha ja lasket.
Koulun geometrian tunnit tulee tarpeeseen.
Kun tiedät leveys-syvyys-korkeus -mitat niin silloin tiedät myös kaikki lävistäjien pituudet jne.