Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä; mies ei siedä lastani :(

Vierailija
22.05.2012 |

Vuosi oltu ja asuttu yhdessä. Rakastamme toisiamme, mutta nyt selvisi, että mies ei voi sietää lastani. Tähän asti mennyt hyvin, mutta nykyään lapsi ärsyttää kuulemma kaikella tavalla miestä ja mies on aina vaan vähemmän aikaa kotona. Lapsi vasta 3v.

Onko ainoa vaihtoehto ero? Lapsi siis aikaisemmasta liitostani ja miehellä ei omia lapsia. Mies haluaisi kyllä omia lapsia.

Olen ihan itkun partaalla. Rakastan miestä yli kaiken, mutta en voi pakottaa miestä pitämään lapsesta, jos hänellä noin voimakkaita vihan tunteita lasta kohtaan. Lapsi on kyllä vaikeassa iässä ja kova uhma päällä. Koettelee myös minun hermojani välillä. Mutta pienihän lapsi on vasta.

Pelottaa jo tuleva, jos yhteisiä lapsia hankkisimme. Kohtelisiko hän lapsia eri tavalla?! Oma lapsihan on aina oma, mutta silti :( Mitä sitten, kun se oma lapsi on uhmaiässä. Kestääköähn mies sitten silloin sitä kiukuttelua ja uhmaamista.

Mitä ihmettä teen. Olen ihan rikki jo nyt. Miten voi ihminen joutua tällaiseen tilanteeseen.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perään neuvo, ettei kannata hankkia omia lapsia, jos ei kykene hyväksymään muiden lapsia. teille on parempi ilman tuollaista miestä.

Vierailija
22/23 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt 10 vuotta takana uusioperheenä. Kummallakin on lapsia edellisestä liitosta. Päälisin puolin kohdellaan lapsia tasapuolisesti jne, mutta sisimmässään on todella vaikeaa rakastaa toisen lasta kuten omaansa. Se vaan on. Toisen lapsien ikävät tavat tuntuvat itsestä ärsyttäviltä, kun taas omien lasten "pikku virheet" ovat melkeinpä herttaisia.

Jotenkin on vaan onnistuttu. ehkäpä sen takia, että olemme itse tiedostaneet sen vaikeuden. Ja uskon lastenkin saaneen ainakin kohtuuhyvän kodin, kun niiltä välillä lipsahtelee "äiti" ja "isä" silloinkin kun kyse ei ole siitä biologisesta vanhemmasta, jonka luona ollaan se joka toinen viikko.

Jos et tosiaankaan liioittele siinä sietämisessä, niin silloin ero on paras, mutta jos se "sietäminen" on ärsyyntymistä, jonka pystyy kestämään ymmärtäessään mistä on kysymys (mies voi olla mustasukkainenkin), niin ehkä teillä on toivoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa ihan vakavasti ja pitkään keskustella tästä asiasta. Jos mies ei todellakaan tunne mitään hyvää lasta kohtaan, niin ei teidän yhteiselo vain voi onnistua. Ja toisaalta, tunneside lapseen muodostuu yhdessä tekemisen kautta, joten tuo kotoota pois karkaaminen on ihan väärä ratkaisu tässä vaiheessa.

Jos mies ei onnistu parantamaan suhdettaan lapseen, niin kyllä se ero on edessä. Ja sinä löydät kyllä uuden miehen joskus tulevaisuudessa ketä rakastat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän