Miettikää nyt vähän, mitä lapselle annettava nimi olisi toisinpäin!
Siis tyyliin "Timo Hokkanen" on homo tikkanen. Tutustuin vastikään Rimpin (Rimppi, tavallinen sukunimi täälläpäin) perheeseen, jonka tytön nimi alkaa P:llä. En tässä etunimeä voi kertoa. Jokainen osaa kääntää, että tytön nimi on toisinpäin ....... Pimppi. Onko se niin vaikeaa? Lasta kiusataan ihan takuulla! Lisäesimerkki: entinen koulukaverini (niin tavallinen nimi, ettei yhdistetä kehenkään) Pekka Karhu- Kakka Perhu. Lempinimi Paskis.
Miettikää vähän niitä nimiä, ihan lapsen tulevaisuutta ajatellen.
Tiedän toki, että jollekin lukihäiriöiselle aikuiselle tällainen ei tule mieleenkään, mutta ainakin minä käännän kaiken automaattisesti mielessäni.
Kommentit (43)
Oma suosikkini on kastettujen joukosta löytynyt Nuppu-Peppi
Tuohan kuulostaa jo aluksi vitsiksi tehdyltä sanaparilta...
Lempinimi Plunaali-Agi, vai?
AP:n kanssa! Olen ihmetellyt monesti, etteikö vanhemmat oikeasti ole miettineet nimeä kokonaisuutena ja että voiko siitä vääntää jotain "kiukaus" lempinimiä.
Olen törmännyt liian usein nimiin, joista kääntämällä tulee jotain "kiusausmateriaalia".
Oma nimenikin muuttui naimisiinmenon ja miehen nimen myötä semmoiseksi, että sille voi naureskella (Ei kovin paha, mutta olen siitä joskus kyllä saanut kuull :), mutta olen jo aikuinen ja kestän sen kyllä (olisinhan voinut olla ottamatta mieheni nimeä). Tilanteeni on kuitenkin ihan eri asia kuin noilla pienillä viattomilla lapsilla julmassa koulumaailmassa.
omien lasten nimet olen kyllä väännellyt vaikka miten, että jos kiusataan, niin sitte ainakin jostain muusta syystä kuin antamastamme nimestä johtuen.
Olli Pasanen, terkkuja vaan sedälle!
Karmeempaa on kyllä, kun joku laittaa lapselleen nimeksi Lana (ei suomessa niin yleinen, mutta kotimaassani kyllä). Heh, varsinkin teinit jo tajuavat, mikä "anal" on. ;-)
Kiusaamista nyt ei voi millään kikoilla välttää, kyllä sitä haukkumista keksitään vaikka paidan väristä, omassa lapsuudessani esim. punainen=huora, sininen=homo. Eli poltetaanpa sitten lapselta kaikki siniset ja punaiset vaatteet, ettei vaan kukaan koskaan kiusaa...
Ja noita sananmuunnoksia väännetään ihan tavallisista nimistä, joista ei edes tule mitään kaksimielisiä juttuja.
Tulevaisuudessa varmaan Lucat ja Jannicat kiusaa niitä joilla on nimenä Matti ja Liisa. "Teillä on niin oudot nimet..."
Osaan kyllä vääntää nuo jutut "muunnoksiksi", mutta mielestäni tuo on ehkä typerintä huumoria mitä maa päällään kantaa. Muutenkin jos joku vitsailee joillain pervoilla/kaksimielisillä jutuilla, mulle tulee vain myötähäpeän tunne sitä ihmistä kohtaan. Tulee sellainen olo että ko. tyyppi on jäänyt huumorintajunsa suhteen alakoululaisen (5.-6. luokkalaisten) tasolle, joilla noita pissakakka-juttuja on enemmän ja jotka hihittävät jos joku sanoo seksi.
Hintti Pervonen, Kusi Paikka ja Kulli Orhinen on ihan joo tulleet jo klassikoiksi! Hah!!!! Monet nää muistaa aina mainita!
et en osaa tehdä lasten nimistä sananmuunnoksia.. ja hallitsen kyllä siis sen taidon. antakaas esimerkkejä, miten taivutetaan vaikkapa roosa ylä- anttila tää on siis vain esimerkki nimi nyt oikeita nimiä en tänne suostu laittamaan.
Yysa Rola-Anttila. Tai Ala-Ronttila.
et en osaa tehdä lasten nimistä sananmuunnoksia.. ja hallitsen kyllä siis sen taidon. antakaas esimerkkejä, miten taivutetaan vaikkapa roosa ylä- anttila tää on siis vain esimerkki nimi nyt oikeita nimiä en tänne suostu laittamaan.
Yysa Rola-Anttila. Tai Ala-Ronttila.
Niin tai Aasa-Ylä Ronttila.
sinänsä ihan nättiä nimeä Suna.
Jäin miettimään mitä muita noita on, niin joo, Lana.
Siinä sitä oiski hurjan kivat nimet vaikka kaksostytöille.
Mä olen törmännyt Vittuun, Paskaan, Homoon ja Kakkaan..
nimi, mutta yhtenä päivänä keksin, että PARISkunta muuttuu KURISpannaksi. Siinä lienee totuuden siemen ;)
Avoliitto = livoaatto
teen sananmuunnoksia ihmisten nimistä (ja itse asiassa ihmisten puheesta ylipäätään). Siksi olinkin tosi tarkka omien lasten nimiä miettiessäni.
Mulle oli itse asiassa yllätys, kun tajusin, että iso osa ihmisiä ei edes tiedä, miten sananmuunnoksia tehdään.
Kusi Paatti.
Se on jäänyt ala-asteelta mieleen. Voi Pasi-parkaa.
Entä jos nimi on tyyliin Anna Anttila?
Paitsi jos joutuu naimisiin Panttilan kanssa.
Aika harvasta nimestä ei saa yhtään huumoria revittyä käännettynä.
Sais omastanikin muttei 35 vuoteen ole tullut kellekään mieleen ainakaan mun läsnä ollessa siihen ryhtyä. Enkä ole itsekään harrastanu muiden kohdalla.
nimi väännettynä on ihan kamala. XD Mutta sisko on aina ollut niin topakka tyttö, ettei sitä kukaan ole koskaan osannut kiusata, vaikka yritystä on joskus ollutkin.
Ei kyllä mietitty tätä puolta yhtään kun nimiä valittiin, harvinaiset etunimet ja vielä harvinaisempi sukunimi. Vaikka kuinka vääntää niin niistä ei vaan tule mitään hauskaa. Miehestä tulee väännettynä piha. Heh heh.
Siskoni, joka on jäänyt asumaan maalle, harrastaa tuota. Meillä on sen verran erikoinen sukunimi, ettei sen avulla synny nimistä mitään hauskaa. Sen sijaan siskoni ihmetteli ekan lapsemme nimeä, joka alkaa P:llä. Sukunimemme kun sattuu alkamaan A:lla, niin nimikirjaimiksi muodostuu P.A. - emmekö YHTÄÄN ajatelleet! No eipä tullut mieleen, että aikuisissa ihmisissä on teinin asteelle jääneitä. Nyt vanhin on jo teini, eikä kaverit ole keksineet kiusata P.A:sta.
Jos joku ei osaa kääntää sanoja (muuntaa sanoja, eli saantaa munoja)
Ideana on vaihtaa kahdesta sanasta kaksi ensimmäistä kirjainta tai vokaalialkuisesta ensimmäinen kirjain.
Pertti Korhonen - Kortti Perhonen
Asu finaaliin - fisu anaaliin
Vokaalisoitu säilytetään yleensä (epämääräinen käytäntö)
Pyörät huusi - huorat pyysi
Satunnaiset muunnokset ovat usein kummallisia ja epäsanoja
Nissan Juke - Jussan Nike
Vauva Lehti (juu, on yhdys sana virhe)- Leuva vahti
Jorma Ollila - Orma Jollila
jne
HTH