Miettikää nyt vähän, mitä lapselle annettava nimi olisi toisinpäin!
Siis tyyliin "Timo Hokkanen" on homo tikkanen. Tutustuin vastikään Rimpin (Rimppi, tavallinen sukunimi täälläpäin) perheeseen, jonka tytön nimi alkaa P:llä. En tässä etunimeä voi kertoa. Jokainen osaa kääntää, että tytön nimi on toisinpäin ....... Pimppi. Onko se niin vaikeaa? Lasta kiusataan ihan takuulla! Lisäesimerkki: entinen koulukaverini (niin tavallinen nimi, ettei yhdistetä kehenkään) Pekka Karhu- Kakka Perhu. Lempinimi Paskis.
Miettikää vähän niitä nimiä, ihan lapsen tulevaisuutta ajatellen.
Tiedän toki, että jollekin lukihäiriöiselle aikuiselle tällainen ei tule mieleenkään, mutta ainakin minä käännän kaiken automaattisesti mielessäni.
Kommentit (43)
Kiusaamista nyt ei voi millään kikoilla välttää, kyllä sitä haukkumista keksitään vaikka paidan väristä, omassa lapsuudessani esim. punainen=huora, sininen=homo. Eli poltetaanpa sitten lapselta kaikki siniset ja punaiset vaatteet, ettei vaan kukaan koskaan kiusaa...
Timo Hokkanen on toisin päin Nenakkoh Omit, mutta siitä tehty sananmuunnos on Homo Tikkanen.
Siis tyyliin "Timo Hokkanen" on homo tikkanen. Tutustuin vastikään Rimpin (Rimppi, tavallinen sukunimi täälläpäin) perheeseen, jonka tytön nimi alkaa P:llä. En tässä etunimeä voi kertoa. Jokainen osaa kääntää, että tytön nimi on toisinpäin ....... Pimppi. Onko se niin vaikeaa? Lasta kiusataan ihan takuulla! Lisäesimerkki: entinen koulukaverini (niin tavallinen nimi, ettei yhdistetä kehenkään) Pekka Karhu- Kakka Perhu. Lempinimi Paskis.
Tiedän toki, että jollekin lukihäiriöiselle aikuiselle tällainen ei tule mieleenkään, mutta ainakin minä käännän kaiken automaattisesti mielessäni.
kovasti yrtin omia nimiämme käänttää, vaan en osaa : (((
voiko ihmiset kaikki sinun mielestäsi ajatella noin ???
aikas kaukaa haettua minusta.
Koko perhe: Kulla, Kuuma, Kukka ja Kulli!
Minä olen Lotja ja mieheni on Raka.
Mieheni on Lantti, minä Lari. Lapset Lari ja Lahanna.
Meilläkin on Nussi! Olis pitäny pyytää pastori Luttinen ristiäisiin...
et en osaa tehdä lasten nimistä sananmuunnoksia.. ja hallitsen kyllä siis sen taidon. antakaas esimerkkejä, miten taivutetaan vaikkapa roosa ylä- anttila tää on siis vain esimerkki nimi nyt oikeita nimiä en tänne suostu laittamaan.
kovasti yrtin omia nimiämme käänttää, vaan en osaa : (((
voiko ihmiset kaikki sinun mielestäsi ajatella noin ???
aikas kaukaa haettua minusta.
mutta ei tästä kannata liian suurta numeroa tehdä. Toki nimeä antaessa kannattaa ajatella vähän laajemmin miten nimi käytännössä "toimii".
Pentti Hirvonen ja Pasi Kuikka. Tiedän montakin Ollia, joitten sukunimi alkaa Ku-kirjaimilla.
Siis eikö muka sanojen vääntely olekaan kaikkien harrastus? Ja niille jotka eivät sitä taida pitäisi perustaa oma vebbipalvelu, jossa sitten saisi tietoon kaikki mahd. väännökset suunnitellusta nimestä
Ja niille jotka eivät sitä taida pitäisi perustaa oma vebbipalvelu, jossa sitten saisi tietoon kaikki mahd. väännökset suunnitellusta nimestä
Hivi etunimeltään käännettynä.