Kumpi tienaa enemmän; it-insinööri vai ambulanssikuski?
Kommentit (27)
Mielenkiintoista, että ensihoitaja amk, on ambulanssissa kuskina. Yleensä Suomen maassa hän on hoitajana autossa. Yleensä ambulanssissa on kuskina joko ensihoitoon suuntautunut lähihoitaja tai esim.lääk.vaht.mest. Jolloin palkkakin on pienempi kuin ensihoitajalla (amk)
Itse teen 24h työvuoroja (kuntasektorilla) sekä paljon ylitöitä enkä pääse ikinä tuollaisiin tuloihin !0
Pieni tarkennus, Suomessa on paljon ambulansseja jotka on velvoitettu miehittämään H+H eli kaksi hoitotason sairaankuljettajaa. Näin ollen sekä kuljettaja että hoitaja ovat yhtä koulutettuja ja ajo- sekä hoitovuorot menevät puoliksi.
Itse olen esimiesasemassa ja tienaan bruttona 3700-5400 e /kk vuorolisineen ja ylitöineen.
Perustason sairaankuljettajat tienaavat täälläpäin n. 2700 e / kk lisineen ja hoitotasoiset n. 3000 e / kk lisineen. Tämä näin karkeasti sanottuna.
Eiköhän DI tienaa keskimäärin paljon paremmin. Itse saan käteen noin 2.400 euroa ambulanssikuskina, työkokemusta 18 vuotta ja mukana on kaikki ikä/vuorolisät.
Kannattaisi vertailla brutto- eikä nettopalkkoja.
It-insinööri n. 3500 - 6000 e tehtävästä riippuen.
Mun diplomi-inssimieheni tienaa näköjään aika hyvin inssiksi. Koodaa työkseen ja tienaa 8500€/kk. Työkokemusta noin 15 vuotta.
Minä yo tienaan it-alalla 4300€/kk plus bonukset
pääkaupunkiseudulla it-insiööri palkka 6500 + joskus boonuksia.