Uimahallin uimakoulusta: ovatko vanhemmat siellä altaan reunalla uima-asuissa vai vaatteet päällä?
Entä avustaminen suihkussa ja pukuhuoneessa... siis meillä kaupungin järjestämässä 5-vuotiaiden uimakoulussa on toiveena, että vanhemmat auttavat omia lapsiaan altaalle menossa ja ovat siellä altaan reunalla uimakoulun ajan. Että hoituuko tämä ihan sisävaatteissa vai uima-asussa... kiitos!
Kommentit (8)
Huutelet siellä suihkussa hieman kauempaa lapselle ohjeita, ettet itse kastu.
Tai voithan olla vaikka t-paidalla ja verkkareilla ja crocseissa. Ei haittaa vaikka kastuisi.
vanhemmat eivät saa tulla altaalle muuta kuin viimeisellä kerralla, kun oppilaat näyttävät opittuja taitoja. Ihan vaatteet päällä kaikki ovat olleet. :)
Ihan 3-vuotiaidenkin uimakoulussa on lapset jätetty joko aulaan, josta uimakoulun vetäjät ovat hakeneet. Toinen vaihtoehto on ollut se, että lapset on haettu pyyhkeet päällä pukuhuoneesta.
No, itsellä on kokemusta vain kolmen uimahallin uimakoulusta, mutta en ole kuullut koskaan, että vanhemmat olisivat paikalla. Päinvastoin, lasten on sanottu keskittyvän paremmin itse asiaan, kun eivät ole paikalla.
Vastaus kysymykseen: sisävaatteissa.
kun ilmoitin lapsen uimakouluun, olivat ohjeet, että uimaopettaja hoitaa lapset pukuhuoneesta suihkun kautta altaalle ja takaisin. Nyt tulikin ohjeet, että jokaisella lapsella pitää olla huoltaja mukana...vaikka sujuvathan touhut kotonakin 1v. kainalossa, mikseivät siellä uimahallilla...
ap
sitä apua kaivataan lähinnä siellä pukuhuoneessa pukemisessa, ei siellä itse altaalla. Tai siis näin se on meillä(kin) mennyt
etukäteen tutkimassa paikkoja. Viestissä sanottiin kyllä, että avustaminen suihkuhuoneessa ym. suotavaa. No, kyllä minä voin oveltakin huudella omalleni ohjeita, jos ei osaa peseytyä:-)
Kaikesta sitä ihminen kehittääkin itselleen mietittävää...
ap
eika nakojaan syytta!
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1612172/poika_5v_alo…
Jos vedät uimapuvun päälle luulevat, että menet uimaan ja joudut maksamaan uimamaksun.