ai että mua ärsyttää sana sectio c:llä!!
Samoin centti! Miten kukaan voi välttyä siltä informaatiolta, että molemmat on s- kirjaimella? Sentti ja sektio. AAAAARRRGGGHHH!!
Kommentit (17)
mutta muakin mättää tää av-sectio :P
Nyt se on centti, koska centti ja sentti ovat kaksi ihan eri asiaa.. Yksi euro on sata centtiä, ei senttiä..
niin centti kun senttikin. Mutta toi oli silloin 2000-luvun alussa, kyllä se mustakin kuulostaa typerältä.
useimmin sanaa käytettäessä viitataan kuitenkin latinaan.
Euron sadasosan nimitys suomeksi on sentti, vaikka eurokolikoissa lukee euro cent. Tämä kolikon teksti ei ole sentin virallinen nimitys millään kielellä. EU:n virallisissa teksteissä sentti on cent muilla kielillä paitsi suomeksi ja kreikaksi. Lisäksi eräissä kielissä on sentille omat nimityksensä.
Nyt se on centti, koska centti ja sentti ovat kaksi ihan eri asiaa.. Yksi euro on sata centtiä, ei senttiä..
http://www.kotus.fi/index.phtml?i=471&s=2610
Me ollaan suomessa ja täällä puhutaan suomea, eli senteistä, ei centeistä. Suomeksi taksikin on taksi, ei taxi.
useimmin sanaa käytettäessä viitataan kuitenkin latinaan.
Tän lyhyen viestiketjun seurauksena toivottavasti edes tää yks centti- tyyppi osaa jatkossa kirjoittaa sen s:llä :DD
Samoin centti! Miten kukaan voi välttyä siltä informaatiolta, että molemmat on s- kirjaimella? Sentti ja sektio. AAAAARRRGGGHHH!!
molemmat s-kirjaimella? Eli siis sentti ja sestio, ei centti ja sectio.
Suomeksi sanotaan sektio. Epikriisit ovat usein "lääkärikieltä" eli siellä saattaa olla latinaakin seassa, eli siitä lienee tarttunut tuo kirjoitusasu c:llä.
kun jotkut kirjoittaa jugurtin JUKURTTI!
voi luoja grrrrrrrr
kirjoitetaan c:llä leikkauskertomukseen. Koska itse olen töissä leikkaussalissa, en edes osaisi kirjoittaa sitä k:lla. Se siis oikeasti kirjoitetaan c:llä, latinasta tulee sana..
kun jotkut kirjoittaa jugurtin JUKURTTI!
voi luoja grrrrrrrr
Se on muuten oikeasti suomeksi joko jogurtti tai jukurtti, ottaa päähän kun jotkut kirjoittaa jugurtti.
se o "oikein silmIn katsotaan", eikä "oikein silmiin katsotaan" ÄÄÄÖÖÖOOOUUUIIIEEEGH
ja kun aqua kirjoitetaan agua tai akva tms...