Pytyisitkö paastoamaan 16 tuntia/vrk?
Tutkimusten mukaan paastoavat rotat voivat paremmin.
Kommentit (9)
Syön illalla viimeisen kerran tuhdin päivällisen kuuden kieppeillä, ja aamupalan nautin kymmenen nurkilla aamulla. Illan mittaan juon kyllä pari kuppia teetä.
Ja juu, voin mielestäni erinomaisesti :)
Normaalisti jos syön viimeisen aterian illalla niin että loppuu ihan viimeistään klo 20 ja jätän aamupalan väliin, niin kuin on tosi helppo juttu ja usein tulee ihan muuten vaan tehtyä ja syön lounaan klo 12, niin siitähän tulee 16 tuntia paastoa eikä tee tiukkaakaan. Eli joo, voisin ja monessa elämänvaiheessa on näin ollut ja pidempäänkin, syönyt aterian alkaen klo 17 ja seuraavaksi lounaan - ja olen ollut aina huono juomaan riittävästi vettä.
Mutta en kyllä koe, että silloin olisin ollut erityisen hyvinvoiva verrattuna siihen, kun olen syönyt aamupalaa...
Aamuisin juon vain kupin kahvia. Sitten lounas klo 13 ja päivällinen klo 20.
harrastaako paastoojat liikuntaa? Mä treenaan 3-5 krt viikossa, säännöllinen ruokailu on välttämätöntä.
Aika normaalia kun en ole koskaan aamupalaa oppinut syömään ja lounas on vasta 11-12 ja iltapala tulee syötyä 20-21
ja on jokapäiväistä. Aamupala ei vaan uppoa, aamukahvia on saatava. Lämpimän ruuan syön iltapäivällä, illalla iltapalaa n. klo 21. Ja siitä sitten taas seuraavaan päivään. Voin erittäin hyvin, harvemmin nälkäkään vaivaa.
Joitain vuosia sitten söin puolen päivän maissa hieman lounasta, ja illalla lämpimän aterian. Tosin ei tainnut kaikkein fiksuin juttu olla, muutenkin pienehköstä kehosta lähti paino putoamaan. Nykyisin syön kuin hevonen, mutta eipä paino missään pilvenpiirtäjätasolla silti ole.
Liikun treeniohjelmani mukaisesti 6-9 tuntia viikossa vaihtelevasti pk/vk/mk -tasoilla, lisäksi paljon hyötyliikuntaa (kävelen tai pyöräilen aina kun en keksi tarpeeksi hyvää syytä ottaa autoa alle.. eli melkein aina ja joka paikkaan :))
Siitäkin huolimatta tuo päivittäinen "paastoaminen" onnistuu vallan hyvin (en kyllä koe sitä paastoamiseksi vaan normaaliksi päivärytmiksi..). Treenini ajoittuu alkuiltapäivään, jolloin olen ehtinyt syödä jo sekä aamiaisen että lounaaan. Hyvin jaksaa! Treenin jälkeen tulee palauttava välipala, ja sitten on vielä se tuhti illallinen. No problem :)
T. nro 4
Jääkaappi on paras ystäväni.