Jarrupala muka kulunut lian takia niin puhki muutamassa kuukaudessa, että
pitänyt sen takia hirveää kurinaa ja meteliä ja huolto totesi lian syyksi ja piti itse maksaa.
Muuten olisi mennyt ns työtakuun piikkiin kun tosiaankaan ei ole ½v kun ne vaihdettiin ja ajokilometrejäkään ei paljoa ole, senkin raja olis se 50 000km.
Ja mies maksoi, sinne meni 350e hupsluikkaa ja sillä rahalla olisi todellakin ollut muutakin käyttöä.
VITUTTAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentit (12)
Vaikuttaisi siltä että ed. asennuksessa tehty moka ja jarrupala jäänyt laahaamaan jotenkin joka aiheuttanu liian nopean kulumisen.
Jos siellä on kokoajan kurapaskakerros niin kuin Suomessa nyt tuppaa olemaan ja päälle lisätään vielä vähän katusuolaa nii avot! Renkaat ja jarrupalat/ -levythän ne pahimmassa kulutuksessa sään armoilla on.
Siksi se auto kannattaakin pestä ja ne renkaat ja niiden sisäosatkin säännöllisesti ettei näin pääse käymään.
Vittu se on just sellainen urpelo joka ei osaa vaatia asioita, oli se sitten ravintolan ruoka-annos tai sitten tällainen juttu, se sieppaa minua niin pahasti että ei tosikaan!!!
ap
Vaikuttaisi siltä että ed. asennuksessa tehty moka ja jarrupala jäänyt laahaamaan jotenkin joka aiheuttanu liian nopean kulumisen.
Ei se ihan noin mene. Ajan ite automaatilla, joka tunnetusti kuluttaa jarruja enemmän, mutta silti 30 000km vuosiajolla, josta suurin osa loskapaskasohjossa niin jarrupalojen vaihtoväli on 2-3v.
Isohko perinteisellä automaattilaatikolla varsutettu auto yhdistettynä lian takia laahaaviin etujarruihin saattaa nimenomaan kaupunkiajossa etupalansa hukata aikas tehokkaastikin. Toisaalta, edellisessä palavaihdossa nuo liukupinnat olisi kyllä kuulunut putsata ja lisäksi kuskin paikalla on ollut joko kuuro tai tyhmä tai vuorotellen molemat, jos ei tajua jarrun laahaavan päällä.
Periaatteessa siis mahdollista, mutta epätodennäköistä, jos auto olisi oikein huollettu ja kuski hieman seuraisi mitä ympärillään tapahtuu. Kumpikaan edellä mainituista ei niin itsestäänselvyyksiä enää tänä päivänä... valitettavasti.
Ei se ihan noin mene. Ajan ite automaatilla, joka tunnetusti kuluttaa jarruja enemmän, mutta silti 30 000km vuosiajolla, josta suurin osa loskapaskasohjossa niin jarrupalojen vaihtoväli on 2-3v.
koskaan pese autoa, huolehdi alustapesusta jne?
Silloin sulla on käynyt helvetin hyvä tuuri.
Minä ajan noin 50 000 km vuodessa ja jarrupalat on kestäneet nyt 2 vuotta, mutta meillä autoa huolletaankin niin kuin sitä kuuluu.
Eli tuo 350e sisälsi jarrupalan/levyt ym, pari rikkinäistä polttimoa vaihdettiin samalla ja sitten se työn hinta.
Mies mussuttaa että mitä hän olis siihen voinut sanoa, kun ei ole pätevä sanomaan ja kyseenalaistamaan mikä on tapauksessa mahdollista ja mikä ei.
ap
350e jarrupalan vaihdosta! =))))
Asutte ilmeisesti helsingin suunnalla...
Ja täällä joku urputtaa auton huollosta.
Itse ajan vähintään 40 000km vuodessa ja edellinen auto oli minulla 4 vuotta, kertaakaan ei tarvinnut jarrupaloja vaihtaa.
Riippuu ihan automerkistä, jarrupalat kun eivät ole joka autossa samalla tavalla alttiin lialle.
Tämä auto on uutena ostettu muutama vuosi sitten eikä tällaista ongelmaa ole ennen ilmennyt.
Hitto kun vituttaa vieläkin niin että oksat pois:/
Mies oli kyseenalaistanut asian ja miksi pitää itse maksaa niin olivat vain todenneet että "kun lika kyseessä niin itse maksettava" ja plaaplaaplaa. Mitäs siihen sitten enää sanomaan, ei kai mitään..
No, saas nähdä viim alkusyksystä ilmeneekö taas sama juttu, sitten on aivan turha huollon mussuttaa että lika olisi kyseessä.
PRKL!!!!!!
ap
Asutte ilmeisesti helsingin suunnalla...
Ja täällä joku urputtaa auton huollosta.
Itse ajan vähintään 40 000km vuodessa ja edellinen auto oli minulla 4 vuotta, kertaakaan ei tarvinnut jarrupaloja vaihtaa.
Riippuu ihan automerkistä, jarrupalat kun eivät ole joka autossa samalla tavalla alttiin lialle.
ap