Mutteripannu, kannattaako hankkia?
Haluaisin valmistaa kotonakin espressoa, mutten kuinkaan hankkia kallista ja tilaavievää konetta. Voisin hyvin "tyytyä" italialaiskodeistkin löytyvään peruspannuun, kai silläkin saa hyvää espressoa?
Onko preinteinen Bialetti laadukas?
Antakaapa vinkkejä uudelle espresson ystävällä. :-)
Kommentit (26)
Tosin olen ostanut Italian reissuilta muitakin mutteripannuja, enkä ole huomannut niissä mitään eroa Bialettiin.
Mutteripannut tehdään alumiinista. Voisin harkita teräspannun ostamista terveydellisistä syistä, koska keitämme mutteripannulla useammat kahvit joka päivä.
kaikki Bialetin mutterit ei ole alumiinista, minullakin on jaloteräksinen.
t. seiska
Mistä olet pannun hankkinut ja näyttääkö se samalta kuin alumiininen? Italiassa en ole muita mutteripannuja nähnyt kaupan kun noita alumiinisia.
Teräspannuja näkee toisinaan, mutta niissä on sileät kyljet. Toiminta toki samanlaista kuin mutteripannussakin.
T: 6
Mä asun Keski-Euroopassa ja hommasin omani Italian reissulla Triestestä (ovat siellä kuitenkin hieman halvempia). Nyt en ole enää varma mutta malli taisi olla nimeltään Venus, hieman eri mallinen kuin alumiininen perusmutteripannu. On niitä muitakin teräksisiä malleja, luulisi että Suomessakin tarjolla?
Mulla oli ennen alumiininen Bialetti ja se olisi varmaan muuten ihan ok, mutta meillä on niin kalkkipitoinen vesi että se kertakaikkiaan pilaa sen sisäpinnan nopeammin kuin teräksisen..tämä on pysynyt parempana1
t. seiska
Alumiinista pannua ei voi pestä tiskikoneessa, teräksisen voi.
ostettu Italiasta, on kätevä kun voi ajastaa aamukahvit valmistumaan itsekseen sopivaan aikaan. Noitakin näyttää saavan myös Suomesta ainakin verkkokaupasta: http://www.mandragora.fi/bialetti-easy-timer-3kup-p-1418.html?osCsid=9b…
vanha ketju, mutta creman saa tehtyä kun vatkaa ensimmäiset kahvitipat lusikalla sokeriin :)
En kuitenkaan usko, että jos joku ei ole kauheesti kahveja juonut, huomaa heti suurta eroa. Ostin joskus asiantuntevasta kahviliikkestä puruja ja osasivat myydä minulle sellaista, joka karkeudeltaan oli hyvä mutteriin ja josta tulikin todella hyvää kahvia.