Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin lapset "asuu" meillä.

Vierailija
21.05.2012 |

Minua tämä ei haittaa, tykkään lapsista, ja on kiva kun omilla lapsilla on kaverit, mutta joskus mietin, miksei lapset viihdy kotonaan. Arkisinkin tulevat meille heti kun koulu/eskari loppuu. Käyvät syömässä ja tulevat uudestaan. Ovat meillä iltapuuhiin asti.

Perheen vanhin poika oli meillä yötä Pe-La ja kysyi, saako olla toisenkin yön. Eli käytännöllisesti oli meillä koko viikonlopun, lähti kotiinsa eilen klo 19.

Vanhemmilla ainakin on helppoa, kun naapuri huolehtii lapset ;-).

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tarkoituksella, saavat sitten itse maata sohvalla telkkua katsellen jne

säälin heitä, eivät ymmärrä mitä menettävät. lapset ovat niin lyhyen aikaa pieniä, ja kauheaa ajatella, että joku äiti/isä ei ole yhtään kiinnostuntu oman lapsensa kanssa olemisesta :((((

meillä päin tuota on myös, valitettavaasti: ((

eli kyse ei ole varsinaisesti ns ongelmaperheistä, meilläkin asuu lastentarhanope -äidin lapsi; )

eli ei ole suutarinlapsilla kenkiä ; ))

mutta mikäs siinä jos se teille ap sopii, että lapset teillä asuu...

itse olen alkanut rajoitta, koska koen tärkeänä, että kodissani on joskus myös vain oma perhe yhdessä : )

ennen viikonloppuisinkin aamu klo 9 lakaen asuivat meillä ja iltapalalle asit olivat ....

sama arkisin heti tarhasta meille iltapuuhiin asti...

no , nyt on omalla lapsella harrastuksia ja niihin menoa ja harjoituksia ja läksyjäkin, joten pakko rauhoittaa arkenakin hieman.

mutta säälis sii noita lapsia, kun ei OMAT vanhemmat yhtään näilitä, eivät leiki, eivät keskustele, eivät lohduta, heille ei koskaan saa mennä kavereita eli lapsi ei saa näyttää omia lelujaa jne,

eli lapset käy sääliksi.....

ja vanhemmatkin, eivät tiedä mitä menettävät, kun eivät väe lastensa leikkejä , kehitystä ,oppimista, kavereiden kanssa keksimiö mukavia juttuja jne jne jne jne......

Vierailija
22/34 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki vanhemmat eivät stressaa kaiken maailman asioilla ja antavat lapsensa tulla ja mennä kuin jossain yhteisössä, kommuunissa. Minusta tuo on hyvä tapa, kunhan se sopii kaikille. Ne teidän naapurin vanhemmat eivät ole huonoja vanhempia, pelkästään siksi että lapset ovat koko ajan teillä.

OVATKO HE VANHEMPIA OLLESKAA?? sysäävät vastuun lapsistaa muille täysin tuntemattomille ??????

missä välissä ovat vanhempia??? sinä aikan kun lapsi nukkuu?????????????????? huhuuhhhh voi teitä ???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat on minulle melkein kuin omia, kun olen tottunut ja tavallaan kiintynytkin heihin :-D. Samat säännöt pätee kuin omiin, kiellän samalla tavalla, hellyyttäkin näytän melkein samalla tavalla. En nyt suukota tietenkään ;-), mutta pörrötän hiuksia, kutittelen ja vitsailen. Ruokaakin annan, jos perheeltä jää yli.

Voihan olla, että pojat kokee, että täällä on "kuin toinen koti", kun ruokaakin (joskus herkkujakin viikonloppuisin) tarjotaan, ja sen takia "asuvat" meillä mutta minua ei haittaa.

Joskus vaan mietin, miten vanhemmat toisaalta ilkeää, kun eivät juurikaan kotiin passita muuten kuin syömään (silloin kun eivät syö meillä ;-D).

Vaikka nämä pojat ovatkin meillä aina, niin silti en ilmiäis omia poikia kylässä pitää tuntikausia päivästä toiseen.

Ap

sulla on reilut lapset. En ole ihan varma miten omani suhtautuisi jos noin toimisin. siis mustasukkaisuusjuttuja mietin. Ehkä lapsi voisikin nauraa kun äidistä riittää monelle? en tiedä.

tai sitten voisi olla tosi mustis, meillä kuopus on mustasukkainen esikoiselle, vaikea ajatella miten toimisi jos hellisin kavereitaan. Luulen että kokisi mustasukkaisuutta. Ainakin vielä pari vuotta sitten jos huomasin jonkun häntä pienemmän, lapsi taantui itse tekemään samaa kuin se pieni.

Vierailija
24/34 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät he sysää mitään vanhemmuuttaa muille, juurihan ap kertoi, että käyvät ainakin syömässä kotona.

He ovat rentoja vanhempia, kommuuni vanhempia. Jos ap antaa heidän olla kylässä niin silloin se on ok. Eiväthän lasten vanhemmat pakota ap.tä ottamaan lapsia kylään. Jos ap sanoo, ettei meille voi tulla (ihmettelen etteikö koskaan sanoisi) niin mitä te siitä tuskastelemaan.

Missä välissä ap:n lapset tekevät läksyt ja lukevat kokeeseen, sitä minä ennemminkin ihmettelen...onko ap omien lastensa kanssa tuolloin kun naapurin lapset ovat koko ajan kylässä. Epäilen vahvasti!Eli aivan samaa tekee ap, lapset kasvattavat toisiaan.

Vierailija
25/34 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidit perässä. Meillä on oikein hauskaa ja rentoa, kaikki viihtyvät. Laskin että eilen oli nurtsilla pyörimässä 21 lasta.Onneksi tämä on tällainen lintukoto ettei ole autotietä lähellä. Odotan todella että kesä alkaa kunnolla.

Vierailija
26/34 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...suurin syy ehkä se, että ylivilkas pikkusisarus "sotkee kaikki leikit" täällä kotona. Aiemmin olivat enemmän meilläkin (naapureissa paljon lapsia). Minä kyllä kuulutan perään ruoka-aikoina mutten juuri muuten, olen "kommuuni" ajatuksen kannalla ja ehdottomasti sitä mieltä että jos vanhemmat eivät halua vieraita, niin sitten kerrotaan se suoraan. Niin minäkin teen ja ilmoitan ystävällisesti jos on aika lähteä kotiin tai ei sovi tulla :-)

käsketään lähteä kotiin.

Kommuunin ovet ovat aina avoinna.

Puhuit itsesi pussiin.

Haluat vain että kommuuni olisi siellä naapurissa.

Omaan kotiisi et sellaista siis halua.

Vierailija
27/34 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...suurin syy ehkä se, että ylivilkas pikkusisarus "sotkee kaikki leikit" täällä kotona. Aiemmin olivat enemmän meilläkin (naapureissa paljon lapsia). Minä kyllä kuulutan perään ruoka-aikoina mutten juuri muuten, olen "kommuuni" ajatuksen kannalla ja ehdottomasti sitä mieltä että jos vanhemmat eivät halua vieraita, niin sitten kerrotaan se suoraan. Niin minäkin teen ja ilmoitan ystävällisesti jos on aika lähteä kotiin tai ei sovi tulla :-)

käsketään lähteä kotiin.

Kommuunin ovet ovat aina avoinna.

Puhuit itsesi pussiin.

Haluat vain että kommuuni olisi siellä naapurissa.

Omaan kotiisi et sellaista siis halua.

peesi.

Vierailija
28/34 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan on niin härski että kehtaa sanoa että "lapset viihtyvät naapureilla" ja "kannatan kommuuniajatusta"?

Vierailija
29/34 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan on niin härski että kehtaa sanoa että "lapset viihtyvät naapureilla" ja "kannatan kommuuniajatusta"?

KOmmuuniajatus on kyllä aika kiehtova...

Vierailija
30/34 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kotiin niin sitten voi ehkä vielä myöhemmässä vaiheessa vieroailla kavereilla.

Vapaapäivisin varsinkin haluan viettää aikaa lapsieni kanssa.

Annan toki käydä myös kavereilla.

Välillä.

Aamulla 10-11 on hyvä aika aloittaa leikit, ei sitä ennen.

Vierailija
31/34 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä nyt välillä käyvät kotonaan pyörähtämässä, syömässä jos eivät syö meillä, tai sitten vanhemmat käyvät juomassa kahvit meillä ja kurkkaavat samalla lastensa voinnin. Toisinaan on sitten toisin päin, eli meidän lapset on naapurissa koko ajan ja mä käyn siellä juomassa kupillisen teetä.

Meillä kai myös on jonkinlainen yhteisö tämä, mä luotan ihan täsin naapuriin että huolehtii mun lapsistani kuin omistaan, ja huolehdin itse naapurin lapsista kuin omistani. Mä oon jopa niin röyhkee, että komennan naapurin lapsia kuin omiani jopa heillä kotona :D niin lapset kuin aikuiset kävelee ovesta sisään ilman koputuksia tai ovikellojen soittoa (meillä ei edes ole toimivaa ovikelloa) sekä meillä että naapurissa. Joskus mä jopa olen herännyt siihen, että naapurin lapsi tepsuttaa sängyn viereen kysymään, nukunko vielä, ja toisinaan on naapuri istunut olkkarin sohvalla kun itse olen kömpinyt sängystä ylös.

Tiedän, että useimmissa perheissä tätä ei pidetä normaalina, mutta meillä se on.

Vierailija
32/34 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välistä käydään monkumassa ruokaa ja herkkuja mitä ei omassa kodissa anneta. Osaan sanoa ei.

Mutta jos lapsen kaveri on kylässä kauempaa niin toki olen silloin ruokkinut aina samalla kun omilleni olen tarjonnut ruokaa. Joku on halunnut syödä, joku on kieltäytynyt. Vaikka aika harvoja vastavuoroisia kyläilykutsuja on tullut, ja hyvin harvoin omilleni on annettu kylässä ruokaa.

Vierailija
33/34 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tämä ei haittaa, tykkään lapsista, ja on kiva kun omilla lapsilla on kaverit, mutta joskus mietin, miksei lapset viihdy kotonaan. Arkisinkin tulevat meille heti kun koulu/eskari loppuu. Käyvät syömässä ja tulevat uudestaan. Ovat meillä iltapuuhiin asti. Perheen vanhin poika oli meillä yötä Pe-La ja kysyi, saako olla toisenkin yön. Eli käytännöllisesti oli meillä koko viikonlopun, lähti kotiinsa eilen klo 19. Vanhemmilla ainakin on helppoa, kun naapuri huolehtii lapset ;-).

En ikinä suostuisi siihen, että meillä olisi koko ajan joku perheen ulkopuolinen "kylässä". Milloin teillä vietetään normaalia perhe-elämää, milloin lapset ja vanhemmat ovat vain keskenään?

Eihän tuo ole lapsillekaan hyvä asia, etteivät tiedä mitä normaali perheen kesken vietetty aika on. Ei vieraiden (vaikka kuinka omilta tuntuvat) läsnä ollessa voi käyttäytyä kuten pelkästään omalla väellä. Meillä ainakin kaikki haluavat joskus löhöille perheen kesken yhtenä "kasana" sohvalla ja miettiä maailman meno ihan vaan omien kesken.

Vierailija
34/34 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi lapset pitää pakottaa olemaan kotona jos naapurissa on kavereita?

Tosin joo kyllä, omituista on se että teidän lapset ei ole koskaan naapurissa.

Silloin kun minä olin pieni/nuori oli tapana meidän pikku kylällä se että joka viikonloppu joku oli jonkun kaverin luona yötä... ja monesti koko viikonlopun.

Ei ollut ollenkaan outoa mutta tosiaan vuorotellen käytiin jokaisen luona ja se oli kyllä vain viikonloppuisin, arkisin oltiin kotona.

Sama juttu on nyt poikani kaveriella, käyvät toistensa luona yökylässä ja anoppi sitä monesti ihmettelee että miksi lapsi menee tai lapsen kaveri on meillä, siihen pitäisi olla kuulemma jokin syy, eli vanhempien joku meno, muuten vain ei muka voi kaverin luona olla...

Outo ajattelu tapa minusta.

Ymmärrän täysin että 12 vuotias alkaa olla sen ikäinen että ei enää jaksa kaikkea aikaa viettää äidin ja isän kanssa vaan käverit on tärkeitä ja aikaa vietetään niiden kanssa enemmän.