Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten perheenne pukeutuu jouluaattona?

Vierailija
21.11.2005 |

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan maalla mun vanhempien luona ja esim. isäni ei ikinä suostuisi kotona pukeutumaan mitenkään juhlavasti. Meillä ei joulu muutenkaan ole mitenkään " juhlava" vaan ollaan ihan kotosalla rennosti. Mulla on kuitenkin tapana pukeutua aina punaiseen paitaan =D

Vierailija
2/22 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta normaalia juhlavammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni suorat housut ja paitapusero tms.

Lapsilla siistit juhlavaatteet (eli tytöllä hame ja pusero,

pojilla suorat housut ja siisti paita)

Vierailija
4/22 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollemme jouluna mökillä, joten emme ihan ykkösiä laita. Vanhassa mökissä villasukat ja -paita ovat aika välttämättömät.

Vierailija
5/22 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehitystä on tapahtanut juhlavampaan pukeutumiseen.

Vierailija
6/22 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään pukuja tai juhlaleninkejä, mutta ei sitten kyllä verkkareitakaan.

Vierailija
7/22 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä ollaan usein oltu joulusaunan jälkeen pyjama-verkkari-lökäpöksy-linjalla. Mahat on niin täynnä ja pierettääkin jouluaterian jälkeen ettei tulis mieleenkään vetää jotain lurexia päälle. hyi.

Eihän niitä meidän suvun joulukuvia viitsi ulkopuolisille näyttää mutta pääasia että meillä itsellämme on hauskaa ja hyvä, lämmin, hellä mieli.

Vierailija
8/22 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lahjojen jaon jälkeen laitetaankin sitten uudet pyjamat ja yöpaidat päälle (joulupukki muistaa perinteisesti kaikkia uudella yöasulla)

Vierailija
9/22 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minulla mekko ja miehellä tummat suorat housut, kauluspaita ja kravatti. Lapsilla samaa linjaa mutta tietenkin " lapsimaisesti" . :-)

Näin siis aattona. Muina joulupyhinä ollaan sitten ihan oloasuissa jne.

Vierailija
10/22 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonani ei koskaan ole ollut moista tapaa, vaikka toisaalta se olisikin kivaa ja toisi ihanasti juhlan tuntua. Meillä kyllä ollaan kuka missäkin vaatteissa, lökäpöksyissä ja verkkareissakin, ollaan aina oltu, siis kotona.

Vierailija
11/22 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan juhlavammin, mutta ei mitään iltapukua tai miehillä pukua. Siistit, tavallista paremmat vaatteet.

Olin yhden joulun isosiskoni perheen luona. Minulle oli järkytys kun joulupöytään saavuttiin verkkarit jalassa ja risainen t-paita päällä! En käsitä miten siskoni on tuon tavan omaksunut, meillä kotona (kun asuimme vanhempien kanssa) ei ikinä tehty noin!

Vierailija
12/22 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunan jälkeen tukka märkänä ja yökkäreissä sitten joulupöytään :DDD.

Miehen kotona taas pyntätään parasta päälle :DDD.

Arvatkaa vaan kumman kotoa meidän perhe on joulupukeutuimisen omiin traditioihin ottanut? No mun tietty ;). Mies vähän ekana jouluna mun kotona ihmetteli kun olin hälle pyjaman ostanut ja annoin jo ennehn matkaa, että tätä tuut tarviimaan. Mut oli aivan haltioissaan tavasta.

Vierailija
13/22 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä suorat housut ja kauluspaita jne. Ehkä alussa pikkutakkikin päällä. Minulla taas joku yksiosainen mekko tms. Tytöllä jouluinen mekko.

Meidän kummankin suvussa on aina pukeuduttu vähän juhlavammin jouluksi joten ihan automaattisesti tämä on muodostunut meidänkin perheen tavaksi.

Vierailija
14/22 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on juhla, jota varten siivotaan, koristellaan koti, katetaan juhlapöytä jne., joten tuntuu luontevalta jatkaa samaa linjaa myös pukeutumisessa.

Vierailija
15/22 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä suorat housut ja kauluspaidat, naisilla hameet ja juhlava yläosa. Lapsilla mekot/housut ja kauluspaita+slipoveri tmv.

Illalla kun lajat on jaettu voidaan vaihtaa rennonpaan, mutta jouluaterialla kaikilla on juhlava asu. Onhan kotikin koristeltu viimeisen päälle, valaistuksena kynttilät ja pöytä koreana, miksi siis ihmiset eivät myös olisi juhlallisen näköisiä?

Vierailija
16/22 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ettekö kenties käy joulusaunassa?

Me ollaan äidin ja siskon kanssa keittiöhommissa että saadaan pötyä pöytään. Sitten saunaan, kiikutettaan kinkkua pöytään ja pukkikin tulee kohta... Lapsia pitää komentaa ja paimentaa.

Missä välissä siinä saunan jälkeen ehtisi vielä hiukset laittaa, meikata ja pukeutua parhaimpiinsa?

Miehet pääsee tässäkin taas niiiiiin helpolla kun ovat auttavinaan siinä että pysyvät poissa jaloista.

Vierailija
17/22 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Me ollaan äidin ja siskon kanssa keittiöhommissa että saadaan pötyä pöytään. Sitten saunaan, kiikutettaan kinkkua pöytään ja pukkikin tulee kohta... Lapsia pitää komentaa ja paimentaa.

Missä välissä siinä saunan jälkeen ehtisi vielä hiukset laittaa, meikata ja pukeutua parhaimpiinsa?

Sauna klo 15 maissa. Sitten ruokien ja kattauksen loppuvalmistelut. Suurin osa on tietenkin tehty jo ennen tuota valmiiksi eli kyseessä on lähinnä uunissalämmitystä jne. Sillä aikaa kun ruoat ovat lämpeämässä siellä uunissa (laatikot yms) niin meikkaan/pukeudun. Lapset leikkivät sillä aikaa keskenään miesten valvovien silmien alla (miehet pukeutuneet heti saunan jälkeen). Syömme noin klo 17.

Vierailija
18/22 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselle laitan usein punaisen neuleen (mulla on ihan tällanen " jouluneule" heh) tai topin tmv ja suorat housut,miehellä mustat suorat housut ja joku siistimpi kauluspaita. Pojalla tonttuasu :D

Jos oltais ihan perheen kesken niin olis varmaan vielä vähän kotoisammat vaatteet,mutta useimmiten meillä on aterialla sukulaisia,niin on mukavaa olla pukeutunutkin vähän paremmin.

Illalla ollaan sitten saunan jälkeen kylpytakeissa/yöpuvuissa ihan oman perheen kesken.

Vierailija
19/22 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies taas lötköttää illan (ja kiukuttelee, kun ei ole mitään tekemistä ;) ) sängyssä ihan arkivaatteissaan.

Suvussa kyllä on tapana pukeutua attona paremmin ja vanhempani harrastavat sitä tietysti edelleen. Mä olen ollut useampana jouluna töissä, joten muut on ruokapöydässä ykkösissään ja minä työvaatteissa, JOS ylipäätään ehdin heidän luonaan käymään syömässä.

Vierailija
20/22 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin sanoen, poikalapsillamme ei ole kangasliivejä, rusetteja ja suoria housuja, vaan paidat ja slipoverit ehkä sammarit. Tytölle käy esim. hame ja pusero tai juhlava housuasu, ei tarvitse juhlamekkoa.

Itselläni suorat housut ja joku paita, miehellä samoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme