Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako muuttaa Poriin, Tampereelle vai Kotkaan?

Vierailija
20.05.2012 |

Kaupungeista kokemusta omaavat saavat kertoa kokemuksia :D Noiden kaupunkien väliltä olisi valinta tehtävä. Tai no saa suositella jotain muutakin kaupunkia. Tässä mietitään mihin olisi järkevintä muuttaa, tarkoitus ostaa kerrostalokämppä läheltä keskustaa.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muuttaisin ehdottomasti Kotkaan. Olen asunut siellä, paljon leikkipuistoja ja muutenkin kauniita puistoja kaupunki täynnä. Rento fiilis, varsinkin kesäisin :) Venäläisiä kuten myös muita maahanmuuttajia on kyllä paljon.En ole huomannut sisäänpäin lämpiämistä, päinvastoin. Ihmiset ovat avoimia ja ystävällisiä, small talkkia on paljon. Huonoja kokemuksia on sen sijaan Pirkanmaalta. Ja esimerkiksi Valkeakoski on harvinaisen ankea paikka. Paljon happamia ja tylyjä ihmisiä :/ Porista ei ole kokemuksia, joten en osaa sanoa.

Vierailija
42/43 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ero on ehdottomasti hinnoissa. Tampereella on tosi kallista asua ja varsinkin keskustan tuntumassa hinnat ovat aivan pilvissä. Porista sen sijaan saa omakotitalonkin keskustan kupeesta aivan sopuhintaan.

Tampereella on myös huomattavasti enemmän ihmisiä. Joka paikkaan saa jonottaa eikä esim viikonloppuna ravintolaan ole asiaa ilman pöytävarausta. Tampereella on myös huomattavasti enemmän maahanmuuttajia ja heistä aiheutuneita ongelmia. Porissa katukuvassa näkyvät vain mustalaiset.

Tampereen palvelut ovat huomattavasti paremmat. On harrastusmahdollisuuksia ja pieniä erikoisalojen liikkeitä toisin kuin Porissa.

Ihmisinä Porilaiset ovat vaikeasti lähestyttäviä ja piireihin on vaikea päästä. Tampereella sen sijaan saa nykyään jo päiväsaikaankin pelätä juoppoja ja narkkareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse varsinainen maakrapu, eikä meri oo Kotkassa mulle tärkeää, mutta muuttaisin sinne jos esim. töiden vuoksi olis pakko. Jyväskylä on ok, mutta itäsuomalaisena sen lännemmäs en haluaisi. Jo Tampereella jengi on ihan erilaista kuin vaikka Keski-Suomessa. Pääkaupunkiseutua vihaan entisistä asuinpaikoistani eniten. Mut jos Kotkan venäläiset risoo, niin kiertäkää Lappeenranta kaukaa. Serkkuni asuu siellä - vielä :)