IVF-hoidoissa olleet.
Onko irrotuspiikki vaikuttanut paljon vointiinne ja jos, niin miten? Pregnyl-piikki pitäisi laittaa pian ja haluaisin tietää mitä on odotettavissa. Kun hoito ei tähän saakka ole kummempia oireita aiheuttanut, niin onko niitä tuon piikin myötä vielä odotettavissa ennen punktiota?
Kommentit (6)
Etkö ole yhtään turvonnutkaan? Montako follia näkynyt ultrassa? Meillä 1 IVF takana ja silloin 11 follia. Olin tosi turvonnut ja vatsa oli hirmu kipeä.
Tsemppiä matkaan! Onko punktio huomenna vai tiistaina?
mutta sitten keräyksen jälkeen jos jää munasarjoihin useampi follikkeli kypsymään "yli ajan" niin tuska voi olla melkoinen. Toisin sanoen paisuvat kunnes poksahtavat itsekseen. Pyrkimys kuitenkin kerätä kaikki potentiaalinen. Minulla on joskus noita jouduttu operoimaan, mutta tuosta tosin jo aikaa. Mutta ennen keräystä: no problems.
Siksi kyselin, kun huomenna on vielä työpäivä, ja hiukan mietitytti mitä tässä on vielä odotettavissa. Ei ole juurikaan turvottanut, hiukan ahdistaa kun joutuu kyykyssä olemaan, mutta muuten olo on yllättävänkin normi. Tiistaina on punktio. Perjantaina oli ultrassa toisella puolen 14 ja toisella puolen 22, mutta saa nähdää moniko niistä on sitten kerennyt kunnolla kypsyä.
ap
Mulla ei tullut mitään erikoista Pregnylistä. Muuten oli kyllä todella turvonnut olo.
Sulla on tulossa tosi hieno munasolusaalis. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saatte vauvan kotiin ensi talvena!
onnea matkaan !