Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihreät hyväksyivät eutanasian!!

Vierailija
20.05.2012 |

Joo entistä hullummaksi tuo puolue menee.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan lyhyt askel tuosta on siihen että vammaisia vauvoja aletaan surmaamaan?

on helppo: äärimmäisen pitkä askel, niin pitkä ettei se ikinä toteudu.

Mutta upea kädenojennus ihmisarvoisen kuoleman puolesta! Kiitos vihreät!

Otapa selvää Hollannin tilanteessta. Vaikeasti vammainen pieni vauva voidaan tappaa. Ja onhan meilläkin jo nykyään eri säännöt aborteissa vammaisten ja ei-vammaisten vauvojen kohdalla, siitä on yllättävän pieni askel jo syntyneiden vauvojen tappamiseen. Kuten sanottu, Hollannissa se on jo laillista.

Vierailija
22/26 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vihreiden pyynnöstä. Itse en halua eutanasiaa. Syy on se että sitä todennäköisesti tullaan käyttämään väärin. Rikkaan potilaan perijät äkkiä väsäävät eutanasia paperit kun potilas on henkitoreissaan. Tässä maassa on niin paljon väärinkäytöksiä,ahneutta ja kieroilua viranomaisten ja omaisten taholta että en missään tapauksessa haluaisi ottaa tuollaista riskiä että jotkut pääsevät päättämään toisen kuolemasta edes teoriassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkevä päätös. Vaikeassa sairaudessa loppuvaiheen kipuja ei välttämättä pystytä saamaan millään keinoin pois ja kuolema voi tulla tukehtumalla omiin nesteisiin. Kaikkea muuta kuin inhimillistä ja eletään sentään vuotta 2012, eikä keskiaikaa!

Vierailija
24/26 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olen henkitoreissa. Haluan arvokkaasti kuolla ilman että kukaan minua murhaa. En hyväksy murhaa,armomurhaa enkä itsemurhaa. Ihminen kuolee kun on kuollakseen, ei sen kummempaa.

Vierailija
25/26 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten puolue! Eutanasian vastustajille muutama kysymys:

- pelkäättekö että eutanasiaan ryhdyttäisiin liian kevyin perustein? -eutanasian edellytyshän olisi potilaan itsensä selkeä tahtotila - ei omaisten tahto. Lisäksi edellytyksenä on parantumaton vaikea sairaus. Ei ketähyvänsä itsarikandidaatti auteta tappamaan itsensä.

- onko teillä parantumattomasti sairaita omaisia lähipiirissä? Kuinka vaikeasti sairaita he ovat? Oma läheiseni sairastaa kuolemaan johtavaa sairautta, joka tappaa hänet henkisesti vähän kerrallaan. Hän on nyt taantunut 2v lapsen tasolle parissa vuodessa. Kun hän kuuli sairaudestaan, se oli hänelle kuin kuolemantuomio. Nyt voisi sanoa että henkinen kuolema on hänen kohdallaan toteutunut. Vain ruumis on hengissä ja jotain pientä muistoa entisestä. Tiedän että hän olisi halunnut eutanasian, jos se olisi ollut mahdollista. Nyt vielä hän ei tunne kipua, mutta pian on edessä seuraava ja pahin vaihe sairautta - elinten pettäminen. Sen myötä tulee kivut, hengitysputket ja lopulta tärkeän elimen mentyä kuolema. Toivon niin että tästä vaiheesta tulee mahdollisimman lyhyt.

- olisitteko itse valmiita kärsimään kehonne vankina ja mahdollisesti tuskissa, jos sama sairaus iskisi teihin ja teillä sairaus etenisikin siten että menettäisitte ensin kommunikointikykynne ja vasta lopuksi järkenne? Olisitteko valmiita siihen että oma lapsenne saisi tämän sairauden?

- minä olen ylpeä siitä että kannatan eutanasiaa.

Vierailija
26/26 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olen henkitoreissa. Haluan arvokkaasti kuolla ilman että kukaan minua murhaa. En hyväksy murhaa,armomurhaa enkä itsemurhaa. Ihminen kuolee kun on kuollakseen, ei sen kummempaa.