Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan käynyt loop/sähkösilmukkahoidossa

Vierailija
20.05.2012 |

Kaipisin kohtalotovereiden kokemuksia ko. toimenpiteestä ja sen jatkoista. Kuinka koko homma kohdallasi meni? Olen niin ahdistunut...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kävin

Olin tänään hoidossa ja kamalempaa oli mitä muut on antanu ymmärtää :/ Puudutus sattu mitä osasinkin odottaa, mutta kyllä se sähkötyskin tuntui. Ja palaneen käry kävi :D Onneks se oli suht nopee. Suonet poltettiin kiinni. Miehen pyysin mukaan ja hyvä niin. Vielä ei kipuja ole, mutta kai parin tunnin päästä jo tuntuu kun puudutuksen teho häviää. Puolen vuoden päästä tarkistuskäynti.

Vierailija
2/18 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varatkaa aika vain sellaiselta lääkäriltä ja terveysasemalta, joka suostuu tekemään kivuliaan toimenpiteen humausnukutuksella. Vaikka se vähän maksaisikin omasta pussista. Jos asenne vaikuttaa huonolta ja otteet kovakouraisilta, voi vaatia, että se keskeytetään ja häipyä paikalta. Valitusta sitten putkeen, ettei pääse yksin selittämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei loop onnistunut polilla joten se tehtiin spinaalipuudutuksessa leikkaussalissa. Itse toimenpidealue ei ikinä ollut kivulias. Vuotoa kesti 6 viikkoa toimenpiteen jälkeen.

Vierailija
4/18 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaapi olla edessä mullakin...

Vierailija
5/18 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lähetteen tuohon loop-hoitoon sen perusteella.

Vierailija
6/18 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään jouduin kyllä pitämään siteitä, kun tihkui ja jouduin jop akäymään verenvuodon takia polilla, kun sinne oli jäänyt joku vuotava paikka.

Vierailija
7/18 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ihan samat rutiinit Suomessa. Puudutuspiikkia en tuntenut ollenkaan. Itse toimenpide sattui jonkun verran, viilteli kummasti mutta kesti muutaman sekunnin. Sen ematinta auki pitavan vehkeen laittaminen tuntui epamiellyttavalta, se oli jotenkin ison, painavan ja metallisen tuntuinen (verrattuna nykyaan papa-kokeen aikana kaytettavaan kevyeen muoviseen juttuun). Siina se sitten olikin. Odotushuoneessa piti istuskella puolisen tuntia ja juoda kuppi teeta (kun Englannissa ollaan!) niin etta hoitaja naki etta pysyn jaloillani enka ole missaan shokissa tms. Jalkivuotoa mulla oli vain ihan pienta ruskehtavaa, en muista montako paivaa mutta ei se kauaa kestanyt. Kipuja ei ollut kuin ihan vahan lievia kramppeja samana paivana.

Vierailija
8/18 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia kertoja vihloi. sen jälkeen pikku tuhruvuotoa 3-4 pv, ja sen jälkeen ei mitään vaivoja, PAPA ollut lk 1 aina sen jälkeen. Ei minusta ollut mikään iso juttu jota kannattaa sen ihmeemmin jännittää.

Vierailija
9/18 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. Kävitkö jo kolposkopiassa? Minä sain lähetteen tuohon loop-hoitoon sen perusteella.

Kunhan tässä maalailen piruja seinille..:)

T. 3

Vierailija
10/18 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Olen käynyt v. 2010 loop -conisaatiossa. Ennen sitä minulle tehtiin tähystys ja kolposkopia. Tuon seurauksena minulle tuli aika loop-conisaatioon. Itse toimenpide ei kestänyt kuin korkeintaan 15 min. ja se oli ainakin minulla kivuton toimenpide. Alue puudutettiin hyvin, joten ei ollut tuntoakaan. Toimenpiteen jälkeen olisin kuulemma saanut mennä töihin, mutta jätin menemättä ja hyvä niin, koska kun puudutusaineen vaikutus lakkasi niin minulle tuli aika koviakin kipuja, mutta ne kestivät vain sen iltapäivän. Pientä ruskeaa vuotoa minulla oli n.2 viikkoa. Nyt olen sitten käynyt puolen vuoden välein kontrollissa. Viime marraskuussa papa oli 1, mutta nyt kuukausi sitten kontrollikäynnillä se olikin kolme. Niinpä minulla odottaa aika sairaalaan ja mahdollisesti uuteen sähkösilmukkahoitoon.

Vierailija
11/18 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on loop-hoito tulossa. Kolposkopia sattui minulla niin hirveästi, että pelkään tuota toimenpidettä valtavasti! Koepaloja otettiin kolmesta kohtaa ja erityisesti yksi kohta viilsi todella ikävästi.

Vierailija
12/18 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan iisi juttu se on, paikat puutui hyvin ja hoito ei tuntunut yhtään miltään, hammaslääkärissäkin kauheempaa!

Vierailija
13/18 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin että sattumaan se tulee, enemmän tai vähemmän. toivoin vaan että puudutus tehoaisi kunnolla. Jälkisärkyä tuskin yhtään vieläkään :) Ei ainakaan särkylääkettä ole tarvinnut ottaa.

Vierailija
14/18 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen loopsttavana kaksi pientä aluetta hoitui parissa minuutissa,mutta vuotoa tyrehdyteltiin reilut puoli tuntia. Ei erityistä syytä vuosille. Pääsin kotiin ja pari tuntia siitä vuoto yltyi tosi isoksi vauvan vaippa ei enää riittänyt! Siispä takas ja päivystyksessä vuodon takia ei poltto onnistunut joten nukutus ja saliin. Kipuja ei oo ollu koko aikana , puudutuksessa oli tosi hyvät toimenpiteissä . Ei kipuja jälkeen päin ainakaan vielä, aamulla pääsin kotiin. Hemglobiini laski vuodon takia roimasti joten rauta kuuri , päänsärkyä ja nyt ihan normi menkka vuoto.

Vierailija
15/18 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin itse juuri tuossa loop-hoidossa.

Käskivät ottaa tunti ennen hoitoa 1g panadolin JA 800mg buranaa (vaihtoehtoisesti 2 x 500mg panadol sekä 2 x 400mg buranat) joka tuntui hirvittävän suurelta määrältä, ja soitinkin heille ja kysyin että ihan tosissaanko pitää ottaa molempia, vai vaan toista, ja sanoivat että kyllä - ota molempia, kun ne toimii hyvin yhdessä.

Koko homma kesti noin 15min, joista valmisteluun meni 90% ajasta. Eli ensin selittivät mitä, ja miksi tehdään, ja sitten piti käydä riisumassa alapää paljaaksi ja asettautua siihen tutkimuspöydälle.

Eniten koko hommassa, kuten kolposkopiassakin (ja papanäytteissä), itseäni varsinaisesti sattui vaan se levittimen sisään laittaminen ja oikeaan asentoon vääntely niin että kohdunsuu on näkyvillä. En tiedä miksi, mutta se on aina ollut äärimmäisen epämiellyttävää, ja kärsin myös yhdyntäkivuista, joten kaipa se käy järkeen että myös levittimen sisäänlaitto sattuu. En tietääkseni ole mitenkään erityisen tiukka, ja pitkäaikaisia seksikumppaneitakin on kuitenkin ollut parisenkymmentä vuotta...

Sen jälkeen laittoivat etikkahauteen, ja näihin kahteen toimenpiteeseen meni ehkä 2minuuttia. Avustaja laittoi tässävälissä reiteen maadoituslätkän, ja sanoi että se on vaan varotoimi kun kuitenkin sähkön kanssa toimitaan, niin ei käy huonosti jos laitteeseen tulee joku vika. Asetti samalla myös imuriletkun siihen alapään suulle, (jolla myöhemmin sitten imettiin pois savua).

Sitten sain kohdunsuulle puudutusgeeliä, kun sitä pyysin, ja sen jälkeen sain puudutusainepistoksen 3 tai 4 eri kohtaan, jotka tuntui vähän ikäviltä, muttei ne mielestäni sattuneet yhtä paljoa kuin se levittimen sisäänlaitto oli sattunut.

Ja sitten alkoi itse loop hoito, joka kesti ehkä 5 sekuntia. EIKÄ TUNTUNUT YHTÄÄN MISSÄÄN -tietenkään, kun koko helahoito oli puudutettu :D Ja kun ne oli sen palan sieltä pois leikanneet, niin sitten vielä polttivat pari verisuonta, ettei ne alkaisi vuotamaan. Sekään ei tuntunut yhtään miltään, en edes olisi tiennyt että siellä jotain puuhaavat, elleivät olisi mitään sanoneet.

Nyt on mennyt 12 tuntia toimenpiteestä, ja tipan tippaa ei ole verta näkynyt...

Ainut kipu mitä jälkeenpäin tuntui oli hetkellinen viiltävä kipu noin 2h toimenpiteen jälkeen, ja se oli vaan sen yhden kerran. Ja siitä muutama tunti lisää alkoi vähän jomottaa alavatsaa niinkuin menkkakivuissa yleensä, mutta nappasin sitten vielä yhden panadolin ja sekin kipu hävisi.

Vierailija
16/18 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta olin loop hoidossa.

Puudutuspiikki ei oikeastaaan edes tuntunut ja itse loop ei puudutuksen johdosta tuntunut yhtään. Kun haavoja poltettiin kiinni, ei sekään tuntunut, jossain vaiheessa oli paineen tunnetta.

Ihan turha pelätä

Vierailija
17/18 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee puudutus epäonnistunut. Kävin juuri operaatiossa ja ei ollut yhtään kipuja toimenpiteen aikana. Puuduttaminen sattui hiukan, mut ei edes pahasti.

Vierailija
18/18 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei kävin loopissa 24 7. 25.  se levitin sattui,muu ei tuntunut missään.  hsil cin2 2 oli. tammikuulle uusi Papa . en kokenut loppua minään vuosina 4 viikkoa sen jälkeen kipuja ei ollut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä